2017-09-05, 15:24
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Bostäder för 90 personer" innebär väl i realiteten att cirka 300 kommer bo där. Ganska centrala lägen i stan, varför fattar jag inte, men det gör jag ändå inte kring något i frågan längre.

Vilken del fattar du inte menar du?
Citera
2017-09-05, 15:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Vilken del fattar du inte menar du?
Jag ser ingen vits med att placera dem i "centrala" delar av stan. Ensamstående och småalkade män tvingades bort från Årsta och Johanneshov för femton år sedan, till Huddigne och Väster Haninge, så jag fattar inte varför just flyktingar ska ha behov av centralt läge.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2017-09-05 kl. 15:31.
Citera
2017-09-05, 15:30
Medlem
Citat:
Jag ser ingen vits med att placera dem i "centrala" delar av stan. Ensamstående och småalkade män tvingades bort från Årsta och Johanneshov för femton år sedan, till Huddigne och Västra Haninge, så jag fattar inte varför just flyktingar ska ha behov av centralt läge.

De kanske integreras bättre i det svenska samhället?
Citera
2017-09-05, 15:33
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Jag ser ingen vits med att placera dem i "centrala" delar av stan. Ensamstående och småalkade män tvingades bort från Årsta och Johanneshov för femton år sedan, till Huddigne och Västra Haninge, så jag fattar inte varför just flyktingar ska ha behov av centralt läge.

Men alltså, du kan ju inte förvänta dig att flyktingarna ska behöva anstränga sig för att t.ex. gå och köpa cigg mer än ett stenkast bort. Dessutom är det långt till närmaste lediga matbutik att sitta utanför och tigga om de inte får bo centralt. En annan positiv effekt är att det dämpar bostadsmarknaden på så sätt att söderfjantarnas överinflaterade bostadsvärden kanske börjar sjunka lite igen när alla trappuppgångar är fulla av zigenarpiss, inklusive eller exklusive faktisk zigenare. Det är väl ett jättebra läge att vänsterpacket som röstar för ökad invandring får bo så nära sin vänner som möjligt så att de kan hjälpas åt framöver?
Citera
2017-09-05, 15:34
Medlem
Citat:
Jag ser ingen vits med att placera dem i "centrala" delar av stan. Ensamstående och småalkade män tvingades bort från Årsta och Johanneshov för femton år sedan, till Huddigne och Väster Haninge, så jag fattar inte varför just flyktingar ska ha behov av centralt läge.

Närmare arbetsförmedlingen kanske.
Citera
2017-09-05, 16:23
Medlem
Citat:

De gillar inte å bo långt borta från händelsernas/nöjes/shopping centrum och det är väl den nya adeln som bestämmer i det nya korkade Sverige aka Pack-istan
Citera
2017-09-05, 16:44
Avstängd
konstapels avatar
Ah, lovely. There is no escaping the mångkultur..
Citera
2017-09-05, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Jag är missnöjd, det byggs närmast symboliskt litet antal kåkbo' förlåt, jag menar modulbostäder i de här mer exklusiva områdena.

Vad Sverige behöver är riktiga favelor, dvs hela förorter av modulhus!
Alltså.NEJ! Vad Sverige behöver är en hel armada med skepp som fraktar bort det värsta avskummet till att börja med. Bort från Sverige med sikte på nåt land nära deras s.k tillhörighetsland, lägga ut gummiflottar och släppa iväg dem och skeppen vänder hemåt efter fler att frakta härifrån.
Varför skriver ni att VI svenskar har röstat för detta? Det har vi inte. Jag anser att vi vi blivit lurade av politikerna som hela tiden haft en hemlig agenda och inte alls talat om HUR DET SKULLE BLI. Vi MÅSTE göra oss av med skiten som de åstadkommit och börja nu!
Min son är 50 år ca 2050, då tror jag att Sverige brinner, bokstavligen och måånga såna här kåkstäder eller modulhus finns överallt om vi inte gör nåt åt det nu med en gång.
Citera
2017-09-05, 17:14
Medlem
Antivalents avatar
Beckomberga Nybyggda kåkar, undre medelklass
Grimsta Socialt utsatt område
Hagsätra Blandat hyresrätter/radhus
Hjorthagen Kungsholmen, medelklass
Skarpnäck Hyresrätter, ganska mycket problem
Slakthusområdet Industriområde vid gullmarsplan
Sätra Förort på röda linjen (samma som Alby)
Tanto Medelklassmecka på söder
Traneberg Medelklassområde västra Kungsholmen/alvik
Örby Blandat, mycket radhus

Beckis, Grimsta, Skarpnäck och Hagsätra kommer det bli tufft i. Speciellt Grimsta, det är ett rövarnäste.
Citera
2017-09-05, 17:21
Medlem
Är det verkligen klokt att placera detta bredvid Tanto? En park som redan dras med problem, narkotika och våldsbrott?

Tycker å andra sidan att det är klädsamt av våra politiker att förse våra nya fina medborgare med en av de (fram tills nu?) mer attraktiva adresserna i Sthlms innerstad.

Jag kan aaaldrig tääänka mig att det sticker i ögonen på de som sitter med mångmiljon-lån på sina hornstulls-ettor! Kärlek!! Eller hur va det nu? Kom igen Svensson, vi får väl se om era handhjärtan untantar er från ammorteringskraven när räntorna höjs.

Skadeglad, jag? Skulle aldrig falla mig in! 😅
Senast redigerad av StationOdenplan 2017-09-05 kl. 17:32. Anledning: Typos
Citera
2017-09-05, 17:39
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Beckomberga Nybyggda kåkar, undre medelklass
Grimsta Socialt utsatt område
Hagsätra Blandat hyresrätter/radhus
Hjorthagen Kungsholmen, medelklass
Skarpnäck Hyresrätter, ganska mycket problem
Slakthusområdet Industriområde vid gullmarsplan
Sätra Förort på röda linjen (samma som Alby)
Tanto Medelklassmecka på söder
Traneberg Medelklassområde västra Kungsholmen/alvik
Örby Blandat, mycket radhus

Beckis, Grimsta, Skarpnäck och Hagsätra kommer det bli tufft i. Speciellt Grimsta, det är ett rövarnäste.

Jetefinn liten liiista du har där duu
Vi kan väl redan nu be politikerna diskutera hur de i framtiden vill presentera dessa områden? Till exempel kan de ju välja mellan att rakt ut kalla dem för no-go-zoner, annars skulle det kanske gå att marknadsföra dem som "mångkulturella centra för gemensam samlevnad och inbördes tolerans" eller något annat fancy som absolut inte antyder att det är knarkfästen där mörkhyade våldtar varandra och skjuter resten.
Citera
2017-09-05, 17:41
Medlem
Sperssons avatar
.
Enligt SVT är konflikterna i Syrien och Afghanistan på väg att upphöra.
IS har slagits tillbaka.
Livet börjar återgå till det normala.
Så vem ska flytta in i dessa nybyggda hus??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in