– De kom in med huvor och vi hörde att det levde om, glas krossades i butiken. Ägaren var helt blodig, säger ett vittne på plats till Aftonbladet.
– Sedan försvann de jättesnabbt från platsen, en som jag talat med såg att de bar något som såg ut som ett gevär, fortsätter vittnet.
Förövarna lämnade sedan platsen i ett i en vit kombi – en Audi A6 – efter att ha lastat in sopsäckar. Samtliga rånare var klädda i blå sportjackor med gröna och gula detaljer.
Blå/Gula jackor, typ Sverige färger? Säger det nåt?
För vilken gång i ordningen? De här lite avsides belägna guldsmedsbutikerna är extra utsatta i det nya, spännande Sverige med kriminella gäng i varje buske och så rejäl polisbrist (och sämsta polisledningen någonsin) på det.
Jag fattar inte hur någon kan vilja driva en guldsmedsbutik i dagens Sverige. Många butiksägare har själva rötterna i Mellanöstern, jag undrar om det inte skulle vara säkrare för dem i hemlandet än här?
Kan de inte vara efter en golfklubba? Rånarna blev jagade med golfklubba! Lite vågat att råna där då de finns dåliga flyktvägar ink. trafiksignaler!! En lastbil skulle blocka hela vägen!! Tvivlar på Fisksätra folk i detta fallet, men vad vet jag?!
Det var 4 rånare inne i butiken. Sista rånaren bar på en grön stor byggpåse. Enl. vittnen var det svarta gärningsmän (inte ovanligt) och ägaren rusade efter med en golfklubba och slog i framrutan. Han hade även fått ett allvarligt slag i ögat och höll på att svimma av men när allt lugnat ner sig så var skadan lindrig. Sedan körde dem iväg i vrålfart upp på en gångväg upp till den större vägen (kanske dags att göra nåt slags hinder där?) andra gången i år de händer! Ska visst finnas någon som filmade de hela så kanske konstaplarna får bättre att gå på. Har hört detta av en lokalbo. Undrar hur lång tid de tog innan polisen var på plats??
Och bilen hittades i Fisksätra? Antagligen är banditerna därifrån (chansen finns) eller så använde dom fisksätra för att smälta in bland resten av folket.
Hur och vad tycker Saltsjöbadens befolkning om detta område egentligen? Hade Saltsjöbaden varit mer trivsamt om Fisksätra på något sätt röjdes bort (Pratar nu om hyreshusen och inte båthöjden/fågelhöjden/Fiskarhöjden).
Bort med det gamla och in med det nya (Bostadsrätter/fler radhus).
Och bilen hittades i Fisksätra? Antagligen är banditerna därifrån (chansen finns) eller så använde dom fisksätra för att smälta in bland resten av folket.
Hur och vad tycker Saltsjöbadens befolkning om detta område egentligen? Hade Saltsjöbaden varit mer trivsamt om Fisksätra på något sätt röjdes bort (Pratar nu om hyreshusen och inte båthöjden/fågelhöjden/Fiskarhöjden).
Bort med det gamla och in med det nya (Bostadsrätter/fler radhus).
Fisksätra är en skamfläck på Nackakartan. Till 99.99 procent har rånarna anknytning dit.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!