Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-05, 08:13
  #1
Medlem
tenebriss avatar
Jag undrar om det är möjligt att klippa sig själv med maskin på ett sådant sätt att man har kanske 25mm on top och kortare på sidorna?
Finns det maskiner som klarar såpass långt hår eller är det ett projekt jag kan lägga ner redan nu?
Citera
2017-09-05, 08:35
  #2
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Jag undrar om det är möjligt att klippa sig själv med maskin på ett sådant sätt att man har kanske 25mm on top och kortare på sidorna?
Finns det maskiner som klarar såpass långt hår eller är det ett projekt jag kan lägga ner redan nu?

Det är många som klipper sig själva, hört om hela familjer, där en klipper dom andra.
Citera
2017-09-05, 08:46
  #3
Medlem
Finns etc flertal guider på youtube och även när du googlar. Första, andra och tredje gången du klipper själv bör du ha väldigt mycket tid. Se till att ha tålamod och att du kanske får raka skallen om det blir fel.
Citera
2017-09-05, 09:15
  #4
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Finns etc flertal guider på youtube och även när du googlar. Första, andra och tredje gången du klipper själv bör du ha väldigt mycket tid. Se till att ha tålamod och att du kanske får raka skallen om det blir fel.

Har du några guider du tycker är speciellt bra? Gör du det här själv? Vilken/vilka maskiner kör du isf?
Citera
2017-09-05, 09:27
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Jag undrar om det är möjligt att klippa sig själv med maskin på ett sådant sätt att man har kanske 25mm on top och kortare på sidorna?
Finns det maskiner som klarar såpass långt hår eller är det ett projekt jag kan lägga ner redan nu?

Inga problem. Har själv gjort så i tio år eller mer nu.
Citera
2017-09-05, 10:50
  #6
Medlem
Pusts avatar
Den första gången jag försökte gick det helt åt helvete och slutade med att jag fick ta bort klippverktyget från maskinen och snagga mig helt. Maskinen som användes var en Braun-variant för några hundra. Det lär nog fungera bättre om man använder en av bättre kvalitét. Moser gör visst bra grejer.
Citera
2017-09-05, 11:02
  #7
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Inga problem. Har själv gjort så i tio år eller mer nu.

Vad kör du för längder och vilken maskin?
Citera
2017-09-05, 11:03
  #8
Medlem
tenebriss avatar
Kolla Luke Evans här. Det är nånting åt det hållet jag skulle vilja åstadkomma.
Citera
2017-09-05, 11:46
  #9
Medlem
Problemet med att "klippa sig själv" om du nu menar ordagrant är att när det kommer till baksidan av huvudet, speciellt i nackens hårfäste, då behöver man hjälp för att få det snyggt och rakt för då måste man köra utan "mm-distansen".
Citera
2017-09-05, 11:51
  #10
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Kolla Luke Evans här. Det är nånting åt det hållet jag skulle vilja åstadkomma.

Klassisk snutfrilla, mycket enkel att göra med en maskin helt själv.
Men som nämnts tidigare i tråden var redo på att snagga av dig helt dom första gångerna du testar.
Citera
2017-09-05, 12:39
  #11
Medlem
Har haft halvdålig ekonomi det senaste året så pengarna har gått till annat än frisör, då har det fått bli trimmer från babyliss inställd på 30mm.

Ser ju förjävligt ut då man inte har någon struktur utan bara klippt, men fungerar. Tar en stund att klippa och det fungerar om man har tålamod.
Citera
2017-09-05, 12:46
  #12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Vad kör du för längder och vilken maskin?

Den här är en några år nyare än min, men samma typ.

https://www.elgiganten.se/product/pe...-bae951e-svart
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback