2018-08-22, 12:26
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Efter några minuters kollande så gör jag den bedömningen att Gustafsson funkar bra i denna seriösa roll, dock är serien i sig extremt torr, tråkig och charmlös, men det kanske är meningen...? "Underhållning för överklassen", hmm, gillar överklassen att ha dödstråkigt måntro...?
Citera
2018-08-22, 14:47
Medlem
swimmingpools avatar
Johan Ulveson som Göran Lambertz.
Citera
2018-08-22, 17:13
Medlem
janwindahls avatar
Justerad rubrik
Kanal 5: Leif GW Persson gör dramaserie med Robert Gustafsson i huvudroll. --> (FB) Det som Göms i snö på Kanal 5
/Mod
Citera
2018-08-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Efter några minuters kollande så gör jag den bedömningen att Gustafsson funkar bra i denna seriösa roll, dock är serien i sig extremt torr, tråkig och charmlös, men det kanske är meningen...? "Underhållning för överklassen", hmm, gillar överklassen att ha dödstråkigt måntro...?

Ett av GW:s krav att arbeta med detta är att det inte skulle bli som Beck eller annat som visas på TV, utan de ska visa hur polisarbete fungerar i den riktiga verkligheten, inga vilda biljakter, ingen överstyrd Gunwald som misshandlar folk på löpande band, inga skottlossningar, GW vill här visa att det existerar poliser som aldrig behövt använda sitt tjänstevapen en enda gång, han vill även visa hur poliser kan missa saker de utreder, att de som vanliga människor glömmer bort att kolla specifika saker, GW vill i den här serien visa hur en utredning faktiskt går till och det uppvisandet förklarar varför vissa fall faktiskt kan läggas ner när poliser inte hittar bevis mot GM.

Den här serien är oerhört lovande, och det är fantastiskt att se RG spela på underkant så mycket han gör, han har till och med spolat hälften av sin dialog för att i stället helt förlita sig på att använda mimik i stället för ord och det blir oerhört laddat.
Speciellt i slutet när han försökte förklara för sin fd fru varför han rivit halva köket, mimiken i ansiktet förklarade den stegrande panik han kände när han insåg att hans egen gurkkniv kunde vara mordvapnet och det är fantastiskt skådespel.
Citera
2018-08-22, 20:06
Medlem
suganuss avatar
Jag tyckte den va dålig, men ska fortsätta att se kanske blir den bättre. jag hade kanske för höga förhoppningar. för er som gillar GW kan jag rekommendera en gammal goding, GOLTUPPEN. en riktig höjdare som gick för längesedan på tv.
Citera
2018-08-22, 23:25
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har sett några fler avsnitt av Det som göms i snö. Det är rätt enkelt att pricka in vem som är vem i Quick-utredningen och vad GW tycker om dem.

Hur har du sett "några fler" avsnitt? Det finns bara 2 släppta än så länge.
Citera
2018-08-22, 23:34
Medlem
Första avsnitt bra.

Ner i avgrunden i avsnitt 2....

Citera
2018-08-23, 02:12
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suganus
Jag tyckte den va dålig, men ska fortsätta att se kanske blir den bättre. jag hade kanske för höga förhoppningar. för er som gillar GW kan jag rekommendera en gammal goding, GOLTUPPEN. en riktig höjdare som gick för längesedan på tv.

...och som dessutom finns i Öppet arkiv! Bra prylar!
Tror denna serie kan växa! mörkt, kargt men lovar ändå hyfsat gott tror jag! Tror den kan överraska...och kul att se RB i en så seriös och lite mörk roll, utan minsta antydan till komik!
Citera
2018-08-23, 04:04
Medlem
sim-man92s avatar
Inte sett, men ser spontant jävligt dött och trist ut, inte minst de man sett av Robert Gustafsson i trailern, han lär ju dock bli hyllad vilket fall som helst. Ne ser mer framemot fortsättningen på Springfloden och Svartsjön, när det kommer till svenska serier.
Citera
2018-08-23, 06:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Hur har du sett "några fler" avsnitt? Det finns bara 2 släppta än så länge.

Har tillgång till förhandsvisning.
Citera
2018-08-23, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Inte sett, men ser spontant jävligt dött och trist ut, inte minst de man sett av Robert Gustafsson i trailern, han lär ju dock bli hyllad vilket fall som helst. Ne ser mer framemot fortsättningen på Springfloden och Svartsjön, när det kommer till svenska serier.

Innan vi dör, den fortsättningen lovar också gott.
Citera
2018-08-25, 14:26
Medlem
snivlems avatar
nej det här va inte bra. ej övertygande skådespel från nån. och sakerna som sägs är väldigt onaturiga.

jämfört med en pilgrims död så verkar det här vara gjort av gymnasieelever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in