2017-09-03, 15:57
Medlem
spionkillens avatar
Fenomenet "flashbacks" har länge känts till, vissa är övertygade om att det är en myt, och en del läkare påstår att LSD lagras i kroppens fettvävnader för att sedan frigöras månader senare. Det finns inga konkreta vetenskapliga bevis på dess existens, men ändå hör man ofta historier om hur personer har fått "återtrippar" månader efter en tripp.

Så vad säger Flashback om flashbacks? Existerar de? Känner ni någon som upplevt en flashback?
Citera
2017-09-03, 16:08
Medlem
Xer0s avatar
Hm, det är inte bara så att man blir permanent skadad och störd av starka doser över tid och att detta yttrar sig som flashbacks, HPPD och liknande kvarstående effekter?

Hjärnskador helt enkelt.
Citera
2017-09-03, 20:49
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Hm, det är inte bara så att man blir permanent skadad och störd av starka doser över tid och att detta yttrar sig som flashbacks, HPPD och liknande kvarstående effekter?

Hjärnskador helt enkelt.

Finns ingen forskning som säger att hallucinogener bidrar till hjärnskador. Allt är i din egen hjärna. Precis som du kan tänka dig livrädd, orolig eller glad när du är nykter så kan hallucinogener plocka fram ett helt nytt perspektiv på dina tankar - På gott eller ont. Skillnaden är att under ruset så har du inget val att tänka bort dessa tankar som du har när du är nykter.

Nej, jag ellet ingen som jag känner har haft en "flashback". Har väl haft kvarstående känslor och intryck som kan dyka upp. Men det är positiva saker. Inte så att jag står i en vägkorsning och dreglar liksom.

Hallucinogena droger kan göra dig till en bättre människa, men också få dig att bli riktigt, riktigt rädd för dina egna tankar. Mår du inte bra i övrigt, skit i hallucinogener och poppa "uppers" istället säger jag.
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-09-03 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in