2006-01-10, 19:04
Medlem
Söndermarkens avatar
En sån flaska fick följa mig hem från affären idag.Nu undrar jag om någon har bra recept att använda den till?
Citera
2006-01-10, 19:12
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Söndermarken
En sån flaska fick följa mig hem från affären idag.Nu undrar jag om någon har bra recept att använda den till?
Du kan göra smaskiga buffalowings genom att pensla kycklingvingar med tigersås och sen skicka in dom i ugnen. Annars föredrar jag att använda den som dipsås. Lägg creme fraiche i botten av en liten skål och ringla tigersås ovanpå. Smaskens till chipsen.
Citera
2006-01-11, 07:59
Medlem
Cobra Styles avatar
Vad exakt är "Tigersås" ? Kan inte minnas att jag sett detta i butikerna .

Är det ngn variant på Sweet Chili sås ?
Citera
2006-01-11, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Vad exakt är "Tigersås" ? Kan inte minnas att jag sett detta i butikerna .

Är det ngn variant på Sweet Chili sås ?

Tigersas ar en sot syrlig cayennepepparsas...
Citera
2006-01-11, 10:57
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Tigersas ar en sot syrlig cayennepepparsas...

Låter gött ! Cayenne e ju en favvo . Vilken hylla hittar man oftast denna sås ? Vid kethupen eller mer vid soya/Thai hyllan ?

Den som söker han skall finna...........

Låter som en hit till pastasåser. Lite creme fraise och tigersås ?!?!
Citera
2006-01-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Låter gött ! Cayenne e ju en favvo . Vilken hylla hittar man oftast denna sås ? Vid kethupen eller mer vid soya/Thai hyllan ?

Den som söker han skall finna...........

Låter som en hit till pastasåser. Lite creme fraise och tigersås ?!?!

Jag har sett den både bland ketchupen och i kryddhyllan. Men någonstanns där bör du hitta den
Citera
2006-01-11, 17:07
Medlem
irrblosss avatar
Tigersås är ganska tråkig tycker jag. Finns mycket godare cayennepepparsåser i välsorterade butiker. Någon som testat Dragon-såsen (brukar finnas bredvid Tiger-såsen och Liquid Smoke)?
Citera
2006-01-12, 07:53
Medlem
Cobra Styles avatar
Appropå goda såser , har ni testat "Sweet baby Rays BBQ sås" (amerikanska hyllan)? Den är helt underbar att smeta på rav/kamben som man just tagit ut ur ugnen .
Citera
2006-01-12, 11:58
Medlem
Söndermarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tigersås är ganska tråkig tycker jag. Finns mycket godare cayennepepparsåser i välsorterade butiker. Någon som testat Dragon-såsen (brukar finnas bredvid Tiger-såsen och Liquid Smoke)?
Jag har testat den i en wok,och visst var den bra mycket mera mesig än vad jag hade trott.Smaken är helt ok,men jag hade förväntat mycket mera hetta.
Citera
2006-01-13, 10:38
Medlem
Requiems avatar
Koka kycklingfiléer i vatten utblandat med liquid smoke samt salt. (det kommer inte se så aptitligt ut i det här läget), pensla sedan det kokta köttet med rikligt med tigersås och avsluta med några stänk grillkrydda. Grilla sedan i ugnen tills kycklingen får en fin yta. Servera med bluecheese dip och potatisklyftor och en iskall Budweiser!

Kan inte bli fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in