Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-03, 12:31
  #1
Medlem
jag ska installera ett operativsystem på ett USB. och då jag har problem att boota från min dator (orkar inte gå in på varför) undrar jag om de möjligt att installera till usb från virtualbox? skulle va bra att veta innan jag lägger energi på detta och jag tror att de finns ett definitivt svar på frågan.

jag vet inte ett skit om datorer men merparten på detta forum verkar veta ännu mindre så svar från losers som inte vet vad dom pratar om utan bara skäl energi slipper jag helst .

tack på förhand .
Citera
2017-09-03, 19:39
  #2
Medlem
BNCs avatar
Förstår inte riktigt hur du menar.
Menar du verkligen att du skulle *installera* operativsystemet på ett USB-minne?
Och då ifrån en virtuell maskin?

I så fall, nej, inte en chans.

Där emot så kan du ju absolut skapa en bootbar USB-sticka för att installera Windows eller köra en "preview" Linux. Detta går även att göra genom en virtuell maskin om man har någon glädje av det.
Citera
2017-09-04, 17:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Förstår inte riktigt hur du menar.
Menar du verkligen att du skulle *installera* operativsystemet på ett USB-minne?
Och då ifrån en virtuell maskin?

I så fall, nej, inte en chans.

Där emot så kan du ju absolut skapa en bootbar USB-sticka för att installera Windows eller köra en "preview" Linux. Detta går även att göra genom en virtuell maskin om man har någon glädje av det.

tja, jag ska installera debian på ett usb minne och har en iso fil. de uppenbara är ju att bränna den till cd eller ett annat usb och sedan boota (eller va nu heter) och installera på de andra usb minnet. nu kan jag inte boota på min dator och undrar om de skulle gå att installera ett operativ systemet från virualbox till usb enheten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback