• 1
  • 2
2017-09-02, 01:27
Medlem
Hejsan!

Med risk för att detta eventuellt kommer att låta lite flummigt så vänder jag mig ikväll till Flashbacks relationsexperter för lite råd. Detta kan bli lite långt. Men jag jag rekommenderar att ni läser igenom hela texten.

Jag går det sista året på gymnasiet, är snart 19. Förra året så började det en tjej i min klass. Hon är något halvår äldre än mig. Till skillnad ifrån de andra tjejerna i klassen så höll/håller hon sig mest för sig själv. De övriga killarna i klassen har inte visat något intresse för henne vad jag vet. Men av någon anledning så började jag direkt att bli intresserad av henne. Vi började prata lite, och hon visade sig vara en mycket trevlig tjej. Hon visade sig vara väldigt snäll och pratsam, men har ändå alltid hållit sig lite för sig själv. Jag frågade snart om hon ville följa med mig på mina promenader på de långa rasterna, hon tackade alltid ja när hon kunde och vi började lära känna varandra lite smått. Vi tappade snart lite av kontakten p.ga av schemaändringar, men vi hälsade alltid på varandra när vi gick förbi varandra och småsnackade lite m.m. Jag trodde att det hela skulle utmynna i en vanlig "klasskompis-relation".

Men nu under de senaste veckorna sedan skolstarten så har vi börjat få bättre kontakt igen. Vi har börjat gå tillsammans igen regelbundet (hon tackar alltid glatt ja) och vi snackar allt mer. Vi har lärt känna varandra bättre och pratar även mer och mer om "privatare" ämnen, hon frågade t.ex nyligen hur jag skulle vilja gifta mig, vilket jag personligen tycker är en ganska så ovanlig fråga för att komma från en tjej. Hon har börjat söka sig till mig när jag sitter och äter. Det är nu naturligt att hon slår sig ned nära mig på lektioner och luncher m.m.

Nu har jag insett att jag är förälskad i henne, och misstänker även att hon har börjat visa känslor för mig. Jag har funderat på om jag eventuellt ska fråga henne om hon skulle vilja ingå ett förhållande med mig. Men jag vet inte om det kanske är för tidigt eller om jag kanske har missbedömt hennes små "närmanden" till mig. Jag har tyvärr inte stor erfarenhet av kärleksrelationer, så därför så undrar jag helt enkelt hur jag ska göra? Ska jag vänta tills jag märker om hon verkligen är intresserad av mig, lägga ned det, eller helt enkelt bara fråga om hon vill bli ihop med mig?

Som sagt, ursäktar om det låter lite flummigt.
Citera
2017-09-02, 01:36
Medlem
Pallestroms avatar
Behöver kanske inte fråga henne det nu?
Bara fortsätt som du/ni gör så blir det säkert bra!
Citera
2017-09-02, 01:37
Medlem
Är man 19 år så frågar man inte chans
Citera
2017-09-02, 01:43
Medlem
kl4sseKocks avatar
Skulle istället fråga om hon vill hitta på fritiden och fiska lite om henns intresse för dig där o.s.v.

Att fråga om hon vill ihop sådär huxflux låter lite för på och kanske skrämmer iväg henne istället, men visst du känner av vibbarna bäst än en annan som läser de.
Citera
2017-09-02, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heeeyman
Är man 19 år så frågar man inte chans

Haha nej jag vet, men jag kom inte på en bättre benämning när jag gjorde rubriken
Citera
2017-09-02, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Skulle istället fråga om hon vill hitta på fritiden och fiska lite om henns intresse för dig där o.s.v.

Att fråga om hon vill ihop sådär huxflux låter lite för på och kanske skrämmer iväg henne istället, men visst du känner av vibbarna bäst än en annan som läser de.

Det låter vettigt. Frågade faktiskt om hon ville ses nu i helgen, men hon kunde inte.

Ja, det är det som jag är lite orolig för. Kanske ändå bäst att vänta lite till
Citera
2017-09-02, 05:32
Medlem
kraektoggs avatar
Ert förhållande kommer omöjligen att hålla för du utgår ifrån att du är under henne. "Fråga chans" som om du ska gå på knä och be om att få knulla henne i några månader. Det bådar nog bra...

Herregud så patetiskt, väx upp.
Citera
2017-09-02, 07:27
Medlem
rostigamazons avatar
Försök prata och umgås med henne i skolan, du kan fråga om hon vill följa med på bio, se någon bra film.
Citera
2017-09-02, 07:59
Bannlyst
Du skulle förstöra allting om du "frågade chans" just nu.

Nu har du kommit så långt att hon söker sig till dig och gärna följer med ut och går. Då är nästa steg att bjuda hem henne. Du vill styra upp en situation där det finns större chans för er att bli intima. (det är svårt att ligga o mysa och nosa på varandra under promenad)..

Spara på "att bli ihop" snacket. Det är kvinnor som drar upp den möjligheten när hon känner sig mogen nog att göra det. Du behöver som kille enbart se till att ni träffas och har kul tills den dagen kommer.
Citera
2017-09-02, 08:11
Medlem
snubblens avatar
Nej, du ska inte fråga chans eller under någon annan formulering föreslå att ni ska bli ett par.

Börja istället med att förflytta er vänskapsrelation över gränsen för vad vänner inte skulle göra. Till exempel: bjud henne på dejt, om det bara är att ni ska ses utanför skolan, ta en fika, gå på bio, att hon får komma hem till dig eller vad som helst. Bli mer fysisk med henne, var nära henne, testa att ta i henne. Stöter hon inte dig ifrån sig? Gör hon inte det kan du ta mer initiativ.

Och om det spelar ut väl så blir det oftast ganska naturligt att man utan att behöva uttala det bokstavligt i ord, att du vill inleda en relation med henne.
Citera
2017-09-02, 12:15
Medlem
Otems avatar
Fråga chans det låter gulligt det brukade vi säga i lågstadiet i början av
2000-talet när jag var liten. Vet inte vad man säger i dag. ''Bli tillsammans''
eller liknande kanske :P

Jag tycker du ska ligga lågt ett tag och se mer hur det går, hur det
utvecklas, men hon verkar ju verkligen intresserad. Finns risk att du
kan gå för fort fram och hon bryter.
Citera
2017-09-03, 19:47
Medlem
Tackar för alla svar! Jag ska vänta tills vidare, känns som det bästa alternativet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in