2022-04-14, 01:15
  #553
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Tage erlander är sveriges statsminister dags att du uppdaterar dig.

Vad menar du?
Citera
2022-04-14, 01:17
  #554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Fast jag hittar absolut ingenting positivt om Sverige på SAMNYTT utan bara skit om Sverige. Och det är inte bara statsapparaten som kritiseras utan alla tycker att Sverige är ett skitland. Bara så där rakt av.

Vad finns det som är positivt då ?
Citera
2022-04-14, 01:17
  #555
Medlem
Beckisbarnets avatar
Det brukar ju traditionellt pratas om att kvinnor och kärringar blir vresiga och förgrämda om de aldig får sex. Jag ser Samnytt som ett tecken på hur det kan bli om män aldrig får knulla.

Det finns ett botemedel mot Samnytt- Fitta!
Citera
2022-04-14, 01:20
  #556
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Givevis kan det finnas en del bra saker som Samnytt tar upp, men i det stora hela så bygger de sina skriverier på misstro och missnöje. I vilket fall så är det ett extremt ensidigt rapporterande och vinklarna är inte speciellt vida. Personer som sitter och läser Samnytt har nästan alltid vidlyftiga åsikter om att "mainstreammedia" minsann är propaganda och hjärntvätt (och må så vara, all media är propaganda i viss mån) men det är själva TOTALT blinda inför att de själva är fullständigt marinerade av propaganda själva, man behöver ju knappast vara Albert Einstein för att konstatera att Samnytt är extremt ensidigt. Exempelvis Expressen är ju rena frihetsriket i jämförelse.

Du har så rätt. SAMNYTT har en agenda som de driver och som är ljusår från vanlig journalistik och de döljer det ju inte heller. Men då är det ju rätt komiskt när de angriper vanliga media för bristande objektivitet och att driva agendor. Visst, det förekommer både bristande objektivitet och agendor inom traditionella media men det är ju ingenting mot SAMNYTT som ju är ett renodlat propagandaorgan. Inte för något positivt - utan enbart mot Sverige.
Citera
2022-04-14, 01:21
  #557
Medlem
Det är de enkla lösningarnas högborg.. jag tror det är den vägen många köper konceptet från början.... efterhand hamnar de i en bekräftelsebubbla som är svår att ta sig ut ur. Propagandan är utstuderad! För många är hatet ett enklare begrepp att samlas kring än en optimistisk framtidssyn.
Citera
2022-04-14, 01:25
  #558
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Vad finns det som är positivt då ?

Om man är svensk och älskar sitt land så vet man vad som är positivt. Som om jag inte är medveten om alla missförhållanden som finns, men det leder inte till Sverigehat utan krav på en bättre politik. Ett slut på den "politiskt korrekta", "vänsterliberala" politiken. Du vet väl vad jag menar då?
Citera
2022-04-14, 01:28
  #559
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Du har så rätt. SAMNYTT har en agenda som de driver och som är ljusår från vanlig journalistik och de döljer det ju inte heller. Men då är det ju rätt komiskt när de angriper vanliga media för bristande objektivitet och att driva agendor. Visst, det förekommer både bristande objektivitet och agendor inom traditionella media men det är ju ingenting mot SAMNYTT som ju är ett renodlat propagandaorgan. Inte för något positivt - utan enbart mot Sverige.


Att kritisera traditionell media är på sin plats.

Men SAMNYTT är ett rent propagandaorgan, tex Expressen och SVT är också propaganda till viss del, men betydligt mer nyanserat och friare. SAMNYTT handlar bara om att framföra missnöje och sverigehat, inget annat.
Citera
2022-04-14, 01:28
  #560
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Du har aldrig varit inne på sossarnas Facebooksida? Något mer lågbegåvat får man leta efter. Där snackar vi följa John..
Eller här på FB... rysshatet har tagit helt otroliga proportioner...
Och som globalist ska precis ALLT som inte följer agendan attackeras..
FTW!!!!

Jag har varken Facebook, Twitter eller annat sådant så jag är nog lyckligt ovetande om hur det ser ut, annat än vad man hör sägas. Men jag kan livligt föreställa mig sossarnas Facebooksida,,,
Citera
2022-04-14, 01:29
  #561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Om man är svensk och älskar sitt land så vet man vad som är positivt. Som om jag inte är medveten om alla missförhållanden som finns, men det leder inte till Sverigehat utan krav på en bättre politik. Ett slut på den "politiskt korrekta", "vänsterliberala" politiken. Du vet väl vad jag menar då?

Räkna upp det som är positivt då. Jag kan inte komma på något. Avundsjukan kanske. Jantelagen ? Eller vänsterknullandet och trasiga familjer ? Självklart vore det bra om vänster och feministstyret försvann men folk är så förstörda och hjärntvättade av media så det går inte ändå förrän all media byter ägare från en viss folkgrupp.
__________________
Senast redigerad av HejsanHoppsan356 2022-04-14 kl. 01:32.
Citera
2022-04-14, 01:31
  #562
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag har varken Facebook, Twitter eller annat sådant så jag är nog lyckligt ovetande om hur det ser ut, annat än vad man hör sägas. Men jag kan livligt föreställa mig sossarnas Facebooksida,,,
Socialdemokraterna är ju ett parti.

Samnytt, vilket parti ligger bakom deras "frihetliga" rapportering?

Om du går in på Sossarnas hemsida så vet du att det är sossarna, vem/vilka som ligger bakom Samnytt vet man inte så mycket om.

Kanske är det som Swebb-TV- de påstå sig vara politiskt neutrala?? Kiss my ass säger jag bara...
Citera
2022-04-14, 01:37
  #563
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Det är de enkla lösningarnas högborg.. jag tror det är den vägen många köper konceptet från början.... efterhand hamnar de i en bekräftelsebubbla som är svår att ta sig ut ur. Propagandan är utstuderad! För många är hatet ett enklare begrepp att samlas kring än en optimistisk framtidssyn.

Så talar en pastor... Klokt.
Citera
2022-04-14, 01:40
  #564
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Det är de enkla lösningarnas högborg.. jag tror det är den vägen många köper konceptet från början.... efterhand hamnar de i en bekräftelsebubbla som är svår att ta sig ut ur. Propagandan är utstuderad! För många är hatet ett enklare begrepp att samlas kring än en optimistisk framtidssyn.
I en komplex samtid är det såklart lättare att samlas kring besvikelse och hat än att själv vara tvungna att lyfta på röven och bidra till framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in