2022-04-14, 00:57
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det kanske var han själv som skrev allt det där. Är inte svårt att ha flera användarnamn, speciellt inte om man är chefredaktör för tidningen.

Exakt!
Citera
2022-04-14, 00:59
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Nej, det är Kent Ekeroth som ligger bakom Samnytt. Putilov jobbade där tidigare men gör det inte längre.
Jag visste förövrigt inte att en mer objektiv inställning till olika teman innebär att man är Sverigefientlig.

Vad är Sverige enligt er? Slutar Sverige vara Sverige om det inte längre sitter en globalistvänlig regering vid makten? Eller vad menar ni?

Ni förstår väl att normalt folk är urlessna och trötta på all korruption och alla missförhållanden som sker i landet just nu?
Nu kan jag inte föra talan för andra, men så som jag tolkar dylika kommentarer så är det dagens PK-Sverige ingen vill försvara. Vem vill offra livet för ett gäng korrupta egoistiska politiker som sedan ändå skulle spotta dig i ansiktet efteråt?
Hade Sverige sett annorlunda ut så tror jag att många hade stått upp och riskerat sitt liv frivilligt.

Det handlar inte primärt om kritik mot PK-Sverige och sosseriet vi snackar om här, utan det är en allmän Sverige-fientlig diskurs som förs på "Samnytt". Kritik mot PK och sosseriet tror jag inte du hittar så många här som ogillar.

"Egor" är för övrigt en ryss, antagligen Putin-spion.
Citera
2022-04-14, 01:01
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Oftast handlar detta om incels och rättshaversister, inte sällan även konspirationsteoreiker, rasister och kvinnohatare. Oftast män, i de flesta fall oerhört bittra och besvikna på sina egna personliga liv. Då blir det enklare att hitta enkla lösningar och förklaringar på komplexa problem. Då blir internets konspirationsteoier en tacksam tillflyktsort för dessa lidande män. Dessvärre riskerar det att skapa extremism på sikt.

Oj! Du ger en väldigt bra förklaring till vad det handlar om. Jag har tänkt åt det hållet men inte så uttryckligen formulerat. Tragiskt är det uppenbarligen. Men jag köper den förklaringen som väldigt trovärdig. Jag har sett att det är en viss krets som sitter och skriver 24/7 också. Tydligen lediga....
Citera
2022-04-14, 01:03
Medlem
Chics avatar
Citat:
Det handlar inte primärt om kritik mot PK-Sverige och sosseriet vi snackar om här, utan det är en allmän Sverige-fientlig diskurs som förs på "Samnytt". Kritik mot PK och sosseriet tror jag inte du hittar så många här som ogillar.

"Egor" är för övrigt en ryss, antagligen Putin-spion.

Okej. Jag tolkar dock det som att det enbart är kritik mot "PK-Sverige". Kan inte erinera mig att jag sett hat mot Sverige i sig, utan det är alltid en PK-affix med i ekvationen.

Jag kan knappt något om Egor annat än att han har rysk bakgrund och är samhällskritisk mot PK-Sverige, så jag tänker inte uttala mig varken för eller emot.
Citera
2022-04-14, 01:04
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ja, det verkar så.

Samnytt har flera gångar tidigare rapporterat om hur de kvinnor och barn som nu flyr från krigets Ukraina inte vill vidare till Sverige. Nu kommer nya sådana signaler. Att hamna i landet i norr med rekord i överfallsvåldtäkter och dödsskjutningar upplevs av många som askan ur elden och man stannar hellre i det tryggare Polen. https://samnytt.se/ukrainska-flyktingkvinnor-vill-inte-till-sverige/
(Från i kväll).

Tja, "Samnytt" fortsätter med fake-news. Bara en massa skit om Sverige. Men det är klart, en Putin-sponsrad tidning skulle knappast skriva något bra om Sverige.

Precis. Det är ju inte som att det är Sverigevänner som skriver artiklar och kommentarer i SAMNYTT utan Sverigefiender. Jösses.
Citera
2022-04-14, 01:04
Bannlyst
Citat:
Det kanske var han själv som skrev allt det där. Är inte svårt att ha flera användarnamn, speciellt inte om man är chefredaktör för tidningen.

Tage erlander är sveriges statsminister dags att du uppdaterar dig.
Citera
2022-04-14, 01:05
Medlem
Allt är ju relativt.

Jag tycker också att Sverige är ett skitland idag jämfört med när en annan var ung på 80 talet.

Dock så hatar jag inte mitt eget folk, seder, traditioner och kultur.

Däremot så måste det till en förändring för att få Sverige på rätt väg igen och jag tror många som kommenterar skriver i affekt pga ilska över hur dagens Sverige ser ut.

Är man tillräckligt gammal och har växt upp i något som kan liknas vid en Bullerbyidyll kontra dagens Sverige så kan jag tänka mig att många andra liksom undertecknad vill se en förändring, vilket kan leda till väldigt hetska kommentarer typ här eller tex Samnytt.
Citera
2022-04-14, 01:09
Avslutad
Sverigenissarna älskar gamla sverige
Och tycker inte om hur sverige har blivit

Dom gillar fortfarande sitt land. Men vill ha det som det va förr. Svenskt, gemenskap osv osv

Idag är det fullständigt kaos
Citera
2022-04-14, 01:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det är så besynnerligt med "Sverigevänner" som hatar Sverige. De som kommenterar är så extremt följsamma i förhållande till artiklarna också. Om en artikel handlar om hur avskyvärt Sverige är, och de flesta artiklarna går ju ut på det, så följer en kör av jasägare som håller med om allt. Artikelförfattaren är som en dirigent som slår an takten och så följer alla med. Det verkar så orkestrerat.
Du har aldrig varit inne på sossarnas Facebooksida? Något mer lågbegåvat får man leta efter. Där snackar vi följa John..
Eller här på FB... rysshatet har tagit helt otroliga proportioner...
Och som globalist ska precis ALLT som inte följer agendan attackeras..
FTW!!!!
Citera
2022-04-14, 01:10
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Oj! Du ger en väldigt bra förklaring till vad det handlar om. Jag har tänkt åt det hållet men inte så uttryckligen formulerat. Tragiskt är det uppenbarligen. Men jag köper den förklaringen som väldigt trovärdig. Jag har sett att det är en viss krets som sitter och skriver 24/7 också. Tydligen lediga....

Givevis kan det finnas en del bra saker som Samnytt tar upp, men i det stora hela så bygger de sina skriverier på misstro och missnöje. I vilket fall så är det ett extremt ensidigt rapporterande och vinklarna är inte speciellt vida. Personer som sitter och läser Samnytt har nästan alltid vidlyftiga åsikter om att "mainstreammedia" minsann är propaganda och hjärntvätt (och må så vara, all media är propaganda i viss mån) men det är själva TOTALT blinda inför att de själva är fullständigt marinerade av propaganda själva, man behöver ju knappast vara Albert Einstein för att konstatera att Samnytt är extremt ensidigt. Exempelvis Expressen är ju rena frihetsriket i jämförelse.
Citera
2022-04-14, 01:12
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Kan vara så att Putilov är en stjärtgosse likt Lukasjenkjo i Minsk. Att jag har bekanta som läser Samnytt och på samma gång hyllar Vladmmir Putin som en fantastisk man säger väl en hel del.

Hur man kan hylla Putin är obegripligt. Nationalist och kulturkonservativ. Ja om det bara vore så väl. Men han är ju en avskyvärd despot. Ja vi kan ju alla se hans förstörelseverk på alla områden.
Citera
2022-04-14, 01:13
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Hur man kan hylla Putin är obegripligt. Nationalist och kulturkonservativ. Ja om det bara vore så väl. Men han är ju en avskyvärd despot. Ja vi kan ju alla se hans förstörelseverk i alla avseenden.

Jadu, jag har sett flera bekanta hylla Putin som någon slags Gud. Oberoende vad man tycker om honom så borde det ju vara så att enmansvälde knappast är en bra sak om man tror på demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in