Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Bra artikel av Albinsson.
https://samnytt.se/mira-aksoy-togs-inte-pa-allvar-nar-hon-beskrev-sina-symptom-nu-har-hon-avancerad-cancer/
En av få alt-media journalister som klarar av att hitta en story och sen skriva om den på ett korrekt och journalistiskt sätt. Tobias Svensson i Nya Tider är en annan. När de tar uppehåll märks det omgående hur tidningen faller ner till tjafs och konspirationer.
Man kanske skulle börja ge pengar igen nu när han är tillbaka. Jag trodde han och samnytt skiljdes som ovänner.
Albinsson är bra generellt men den senaste artikeln han och Egor Putilov jobbade ihop med är ingen höjdare. Den om hur "myndighetspersonal tränas i att kringgå offentlighetsprincipen".
Rubriken har inte täckning i texten och det är en av de stora missarna man kan göra som journalist. Det som står i artikeln är att registratorer kan tänka på att vara lite korthuggna (svara kort och koncist), inte direkt att man vägrar lämna ut en handling.
Förra gången hyllade jag Samhällsnytt men nu måste jag ge killarna en tumme ned, på grund av felaktig vinkel.
Kanske lyckas duon bättre nästa gång?