2017-09-02, 15:35
Medlem
Sqrbankens avatar
Tyvärr klingar "Samhällsnytt" lika kraftigt som "Ankeborgsposten" av ngn. anledning för mig. Kunde man inte filat mer på namnet? Designen känns som ett hafsverk också.

Nåväl, innehållet är det som med tiden kommer att avgöra hur ofta jag besöker sajten.
Citera
2017-09-02, 15:44
Medlem
Det här är en intressant utveckling. När avpixlat, eller vad det nu var de hette först, dök upp var det en gräsrotsreaktion mot MSMs lögner. Resultatet blev därefter. Det media försökte mörka kom fram, men det såg inte proffsigt ut, utan mer som ett projekt av eldsjälar.

Idag så går alterntivmedia emot att bli allt mer professionella. Nyheter Idag är kanske den mest framgångsrika rent journalistiskt med riktiga avslöjanden. Men även de mer krönikebetonade sajterna har idag seriösa skribenter. Det är PKismens problem att den hela tiden blir extremare och därmed gör sig av med duktiga hederliga människor, medan det bara blir fanatikerna kvar.
Citera
2017-09-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Garanterat samma skräp som tidigare. Avpixlat är precis som de flesta medier som de själva kritiserar, dvs överdrivet vinklade perspektiv på nyheter som enbart talar till de redan frälsta.

Du skriver strunt! Sanningen gör ont eller.
Citera
2017-09-02, 17:21
Medlem
Regeringen svettas för att hitta på lagar för att stoppa liknande sajter så de behövs onekligen. Inför valet 2018 kommer de bli livsviktiga, hatet mot dem kommer nå oanade styrkor
Citera
2017-09-02, 17:59
Medlem
Eoppoyzs avatar
Detta är bra. Jag har inte varit en regelbunden besökare på AP på flera år. Kvaliteten på sidan hade blivit sämre och sämre. Men den nya sidan behöver lite mer färg, gärna lite mörkare framtoning så att man inte riskerar att bli bländad.
Citera
2017-09-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nej, det där är FAKE NEWS.

Ekeroth hade aldrig insyn på vad som publicerades av den anonyma Avpixlat-redaktionen. Däremot så skickade han mejl dit med tips och ibland kom han med krav och kritik.

Jag har också mejlat Avpixlat med krav och kritik. Det betyder inte att jag styrde redaktionen.

Kommer man med krav och kritik, och man juridskt är den som äger servrarna, samt är den som hanterar donationerna, så har man väl ett ganska stort finger med i hur Avpixlat drivs i praktiken? Sen har han inte konkret skrivit något.

Han har varit duktig på att förminska sin koppling till Avpixlat.
Men det är väl som DNs relation till Bonnierkoncernen.
Citera
2017-09-02, 19:05
Medlem
trailblasers avatar
Jag ser detta som en naturlig utveckling. Avpixlat var till för redan frälsta, ska man någonsin konkurrera med politiskt korrekt media så gäller det att bygga upp en nyhetssida som lockar Svensson i allmänhet.
Jag tycker detta är ett kanondrag, Fria Tider är enligt mig för anti-SD (och anti Israel) och Nyheter Idag har jag svårt för därför att Chang Frick inte är något annat än en opportunist som bara tänker Dollar och cents.
Citera
2017-09-02, 19:41
Medlem
Vi får väl se. Om de kan bli lite mer , eller mycket mer , nyanserade. Alla fattar vi Avpixlats propagandataktik (ja PK media gör detsamma men det var så pinsamt uppenbart med Avpixlat , man skämdes för att läsa mycket av det som skrevs. Dessutom detta emotionellt infantila språk och tilltag. Brr. ) dvs att skriva så mycket skit som möjligt som följt i invandrings spår. Visst det kan man göra för det är en hel del problem behäftat med invandringen, men just den underliggande undergångstonen , samhällets totala kollaps mja det vet i fan.

Visst är det problem med invandringen men nyanser saknades på Avpixlat. Det är ju satans tröttsamt när varje artikel , i princip, handlade om någon invandrare som begår brott och detta är det yttersta tecknet på att nu kommer inbördeskriget. Samma följde i kommentarspåren. Där alla skrev samma sak. En konstig kombination av skrämmande uppviglande, ryggdunkeri, samhällets totala förfall kombinerat med en mässande och makalöst tjatig skrikande ton, i varje kommentar. Religiös fanatism kan man väl beskriva det som.

En redigering av artiklarna hade behövts på Apixlat. Får se hur det nu blir. Ofta , på Avpixlat, bara långa malande krönikor, utan struktur. Krörikor där samma sak togs upp fler ggr i krönikan. Allt skulle sägas, gärna flera ggr. Detta att säga allt flera ggr. Att uttrycka sig flera ggr....ja ni fattar Tjatigt

Såg att de tagit in en gammal mediaräv nu. Han lär väl fatta vad som behövs. Om han nu kan ta Dagerlind i örat och förklara för han hur man skriver artiklar.

p.s jo detta är medvetet skrivet ala modell Avpixlat. Stycke ett och två är samma sak, gällande problem med invandringen. Tjatigt. Min poäng.Men ni kan vara glada. Det kunde varit värre , 2000 kommentarer på Avpixlat som säger exakt detsamma.
Senast redigerad av bulingenbul 2017-09-02 kl. 20:28.
Citera
2017-09-02, 21:34
Medlem
Aurora08s avatar
På Avpixlat fanns det ju information hur många som var inloggade på sidan. Finns inte den informationen på Samhällsnytt?
Citera
2017-09-02, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Målsättningen att "tvätta bort", som det uttrycks, förstår jag, men att välja ett nytt namn som Samhällsnytt. Hur tänker de egentligen?

Vilket namn skulle de valt menar du? Jag har inget bättre namn på lager, har du?

Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det var väl likadant med Politiskt Inkorrekt om inte jag minns fel?

Minns att jag skulle kolla in på Politiskt Inkorrekt en dag, och så plötsligt hamnade jag hos Avpixlat.

Ja, det är samma resa, cirka 6 år senare. Den här gången har de dock ganska mycket vind i seglen, så vore märkligt om de misslyckades. Inte för att jag personligen bryr mig dock.
Citera
2017-09-02, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag ser detta som en naturlig utveckling. Avpixlat var till för redan frälsta, ska man någonsin konkurrera med politiskt korrekt media så gäller det att bygga upp en nyhetssida som lockar Svensson i allmänhet.
Jag tycker detta är ett kanondrag, Fria Tider är enligt mig för anti-SD (och anti Israel) och Nyheter Idag har jag svårt för därför att Chang Frick inte är något annat än en opportunist som bara tänker Dollar och cents.

Putinrövslickandet hos Fria Tider blir bara för mkt ibland men de har absolut sina poänger och bra artiklar.

Nu finns det dock fler mer eller mindre intressanta andra sajter som biter MSM i röven och kan vara tuffa mot etablissemanget i allmänhet och mot de fyra heliga värdegrundskorna - feminism, invandring, HBTQ(sexuellt dysfunktionella) och "klimathotet".

Ledarsidorna
Klimatupplysningen
Anthropocene
Nyatider
Motpol
Thoralf
.
.

NORGE
Frieord
Resett

Ingen nämd, ingen glömd....

OBS - De som förekommer i listan representerar inte generellt mina åsikter men har eller har haft artiklar som känns viktiga och som inte MSM. vill/vågar ta i.

Alla hjälper till att fylla det vakum som råder inom MSM/SVT/SR.
De är ett (välkommet) hot mot mainstreammedia och kommer på sikt att tvinga dessa att bli mindre politiskt korrekta. Det är min övertygelse.
Citera
2017-09-03, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Egor Putilov är väldigt bra! Sidan ser betydligt bättre ut.

Dessa sidor kommer alltid få skit oavsett vad de gör, men som vissa säger att de hittar på saker osv är ju rent trams, dom har väl alltid varit mer av en nyhetsaggregator än någon sida som har egna reportrar osv. Kommer ihåg att det var en väldig massa sånt prat om Politiskt Inkorrekt också "de hittar på", dock såklart utan att man kunde säga vad.

Bäst av all alternativmedia är dock Radio Bubbla, de har mest självinsikt och de fattar när saker och ting blir tjatigt och förutsägbart, väldigt brett spektrum av saker som diskuteras, medans sidor som Avpixlat tycks överleva på repetition och ryggdunkande..

Det är inte alls svårt att peka på felaktigheter hos avpixlat. Senaste större fadäsen var när man pekade ut fel person som skyldig till terrorn i Stockholm.

I januari använde man numeo som källa för att påstå att Malmö är Europas näst mest kriminella stad. Avpixlatläsare tror väl fortfarande på nyheten.

Sen har man fortsatt hävda att Ekeroth är oskyldig. Den som har ögon och se med och vet ett och annat om rättegångar vet att bevisen mot Ekeroth är så goda som man bara kan önska i en rättegång. Tycker man inte bevisen räcker för att döma honom borde man inte tro på att döma våldtäktsinvandrare heller.

Det var tre exempel från detta året som blev uppmärksammade. Jag kan säkert ge fler om man kollar mindre uppmärksammade.

Det finns/fanns inget intresse av faktakoll eller att visa ärliga nyheter. Det var demagogi i Trumpstil. Om en muslim gjorde något brott så var det "islam" som låg bakom. När brott händer i Malmö skrevs det att "Malmö kollapsar". Osv. Avpixlat hade några bra krönikor ibland men nivån var ofta på barnslig nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in