• 1
  • 2
2017-09-01, 15:09
Medlem
RickRozays avatar
Jag vill inte betala hyra och vill bli lämnad i fred.

Hur kan man åstadkomma detta. Bo i skogen blir kallt på vintern och verkar mkt jobb för o hålla igång värme, försöker undvika det alternativet...
Citera
2017-09-01, 15:13
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay

Hur kan man åstadkomma detta. Bo i skogen blir kallt på vintern och verkar mkt jobb för o hålla igång värme, försöker undvika det alternativet...
Isoleringscell på närmaste fängelse ?
Citera
2017-09-01, 15:16
Medlem
Sovsäck i bilen.

Lycka till.
Citera
2017-09-01, 15:53
Medlem
Du skriver att du inte vill betala hyra, men i rubriken står det att du vill bo gratis. Du skriver också att du vill bli lämnad i fred.

Att inte betala hyra är väldigt enkelt. Köp ditt boende.
Att bli lämnad i fred är enkelt också. Köp ett hus långt ute i skogen.
Att bo gratis är lite klurigare, men om du köper ditt boende utan lån så är det inte mycket du behöver betala för. Det finns hus utan el och vatten så du slipper den kostnaden.
Citera
2017-09-01, 16:36
Medlem
Pojkrummet hos mammis och pappis.

Sen ritar du en stor dödskalle på dörren och skriver LÄMNA MIG IFRED

Frågot på det?
Citera
2017-09-01, 16:37
Medlem
Ratozs avatar
House siting är det enda koncept jag känner till som ger den möjligheten. Om man nu kan kalla tillsynsplikt för gratis.
Citera
2017-09-01, 16:39
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Du skriver att du inte vill betala hyra, men i rubriken står det att du vill bo gratis. Du skriver också att du vill bli lämnad i fred.

Att inte betala hyra är väldigt enkelt. Köp ditt boende.
Att bli lämnad i fred är enkelt också. Köp ett hus långt ute i skogen.
Att bo gratis är lite klurigare, men om du köper ditt boende utan lån så är det inte mycket du behöver betala för. Det finns hus utan el och vatten så du slipper den kostnaden.

Man kanske inte kallar det hyra, men alternativkostnaden för kapitalet kommer du aldrig undan när du köper något.
Citera
2017-09-01, 16:54
Medlem
80231s avatar
Bo i skogen/naturen som du skriver är nog det enda alternativet om du inte vill ha någon kostnad för boende, och samtidigt bli lämnad ifred. Det går alldeles utmärkt att överleva ute även under vintermånaderna. Kanske bör du söka dig söderöver i Sverige, så att du slipper den värsta kylan, men samtidigt så kan fukten vara värre då. En bra sovsäck gör att du sover gott.
Citera
2017-09-01, 17:01
Medlem
RickRozays avatar
Tack, tack!

Hade varit så trevligt att lata sig som italienarna och grekerna som tycker arbetstvingare är s---stövlar, och gör inte mer än så.
Citera
2017-09-01, 18:32
Medlem
Flytta till Gran Canaria, ta valfri obebodd grotta och ta ditt pick pack och flytta in. Finns en svensk som gjort detta och har även dokumenterat alltihop.

Alt köp ett gammalt hemmarn långt ut i fan med mycket skog och en vettig kamin, jobba så mycket svart du bara kan och skjut så mycket vilt det bara går och stoppa frysen full.
Citera
2017-09-01, 18:56
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Flytta till Gran Canaria, ta valfri obebodd grotta och ta ditt pick pack och flytta in. Finns en svensk som gjort detta och har även dokumenterat alltihop.

synd att den grottan låg på land. insåg att jag har börjar låta som kära Rumänska tiggarna nu. tänk att dom sover ute i kallaste Svenska vädret. men vilken besparing...
Citera
2017-09-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay

Går ej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in