• 1
  • 2
2017-09-01, 12:29
Medlem
Provokatörs avatar
OPROVOCERAT KNIVSKUREN I ANSIKTET MITT PÅ DAGEN - DROTTNINGTORGET GÖTEBORG

Enligt uppgift så har en man attackerat en för honom okänd man med kniv. Våldsmannen ska ha skurit honom oprovocerat i ansiktet när han gick på Drottningtorget.

FLERA VITTNEN
Flera personer blev vittne till attacken och hörs nu av polis. Händelsen ska ha inträffat i centrala Göteborg vid lunchtid på fredagen och orsakat en upprörd stämning på platsen. – Attacken kom plötsligt och det såg otäckt ut, jag tänkte direkt på händelserna i Åbo säger ett vittne.

EN MAN GRIPEN
Polisen har gripit en man som stämmer in på signalementet. Polisen har i nuläget svårt med att välja brottsrubricering, man väljer mellan, dråpförsök och grov misshandel men har rubriksatt händelsen som en 'Misshandel' av normalgraden i sin egen händelserapportering. Polisen försöker nu kartlägga om mannen ingår i något av dom kriminella gatugäng som uppehåller sig i området.

ÖVERLEVDE ATTACKEN
Ambulans är på platsen och brottsoffret kan se fram mot ett synligt ärr i ansiktet men han klarade sig undan med livhanken i behåll.

STRAFFIMMUNA
Polisen har tidigare uttryck uppgivenhet inför den pågående kriminaliteten i området.
"– Sedan är det åldrarna; jag kan stå med en 30-åring framför mig och på pappret står det 14 år. Det blir som att de är straffimmuna. De står och garvar åt oss när vi griper dem, de skiter totalt i oss eftersom de vet att ingenting händer." Sa Peter Larsson, ingripande polis i Göteborg i en tidigare intervju med SVT.

Kod:
FAKTARUTA

Drottningtorget är ett torg utanför Centralstationen i stadsdelen Nordstaden i Göteborg, en stadsdel som har mycket stora problem med fattiga unga män som många gånger står utanför samhället. 

/Provokatör
Citera
2017-09-01, 12:34
Medlem
Jag är en som vet vad jag tycker om läget i Sverige, men är sällan rädd för mitt liv och hälsa när jag rör mig i landet. Brukar inte bedyra mig med annat än att undvika de uttalade problemområdena i diverse städer, men nu börjar det gå så långt att jag inte längre vill röra mig i Göteborg generellt sett, vare sig privat eller i jobbet.

Det känns som att det inte längre räcker med att vara streetsmart, röra sig på de normala ställena och vägarna, för att vara säker.
Citera
2017-09-01, 12:39
Medlem
Studsbolls avatar
Det sägs att GM är i 45 års åldern så han passar inte in som gatubarns terrorist från Marocko. För en gång skull kan det handla om ett helt vanligt pundarsvin.
Citera
2017-09-01, 12:43
Medlem
ElvisFans avatar
Antar att det är svårt att hitta en källa då massmedia mörkar? Stämmer uppgiften är det bara inse att packet måste ut snarast.
Citera
2017-09-01, 12:44
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Knivmord skedde på löpande band på 70- och 80-talen i Göteborg. Det är inget märkvärdigt.

På den tiden var det väl pundare och alkisar som skar varandra. Idag kan det hända vem som helst som möter ett gäng "14-åringar".
Citera
2017-09-01, 12:49
Medlem
okok1s avatar
Verkar vara en med psykiska problem.

Citat:
”Inte psykiskt stabil”
I samband med händelsen ska mannen också ha hotat andra förbipasserande med kniven. Flera rådiga vittnen följer dock efter mannen och leder polisen till honom. Mannen greps av polis kort efter händelsen.

Varför mannen gick till attack med sin kniv är i nuläget oklart.

– Gärningsmannen verkar inte ha varit psykiskt stabil, kan jag säga, säger Lippens.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...trala-goteborg

Citat:
Strax utanför hotell Eggers i centrala Göteborg gick en man i 40-årsåldern till attack med kniv. Enligt vittnesuppgifter till polisen ska attacken ha varit helt oprovocerad, och offret var en man i 65-årsåldern.
Senast redigerad av okok1 2017-09-01 kl. 12:51.
Citera
2017-09-01, 12:49
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
På den tiden var det väl pundare och alkisar som skar varandra. Idag kan det hända vem som helst som möter ett gäng "14-åringar".

Nu säger ju polisen själva att detta var orsakat av en gängmedlem så det tyder ju på att de valt att använda kniv istället för eldvapen.
Citera
2017-09-01, 12:52
Medlem
Mullrets avatar
Just detta med 15-åringar verkar vara en plåga, men åklagaren har tydligen from 1/7 rätt att begära åldersbestämning av de små liven.

Fick informationen av en jurist idag.
Citera
2017-09-01, 12:54
Medlem
Grottgretas avatar
Kul då. Jag går på drottningtorget varje dag på väg till jobbet, visserligen är det ju på morgonen och eftermiddagarna jag rör mig där. Eftermiddagarna är värst, då är det en ocean av främlingar och zigenarna ligger som sälar och steker på marken.

Vi får väl avvakta och se vad det kan vara för en filur som inte haft något bättre för sig. Om jag skulle gissa så tror jag det kan vara en somalier eller något. De har lite problem med alkohol och jag ser dagligen dyngraka negrer som stinker sprit. De svenska a-lagarna håller sig mest på Hjalmar Brantningsplatsen
Citera
2017-09-01, 14:37
Medlem
ace_secs avatar
Alla vi som känner till Göteborg vet hur läget ser ut inne i city/centralenNordstan, och som i det här fallet Drottningtorget...

Det kryllar av ensamkommande skäggbarn och låtsasflyktingar. De nordafrikanska gatuligisterna har tagit över city.

Påtänt skäggbarn/låtsasflykting som knivhugger random svensk. Visst är multikulturen fantastisk.

Göteborg är en förlorad stad.
Citera
2017-09-01, 14:56
Medlem
låt mig gissa, invällare som selektivt väljer ut ett svenskt offer precis som på IKEA. I andra mentalt friska länder heter detta terrordåd samt hatbrott men eftersom att vi har något som heter blatterabatt i Sverige så slätar man över alla problem de ställer till med.
Citera
2017-09-01, 15:05
Medlem
ace_secs avatar
Ett 30-tal vittnen till händelsen.

Har SVT eller andra utlyst någon manifestation mot rasism än?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in