2017-09-02, 19:03
Medlem
ukrossos avatar
Tror ni att skjutningen i Tumba har med det här att göra?
Citera
2017-09-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av last1
Vad syfftar du på, impulsmord eller beställningsmord?
Jag är inte så jätteinsatt i dom enskillda fallen i sthlm men jag kan ge dig exempel från gbg.
I konflikten mellan norra och södra biskop så var det en skjutning på väderilsgatan, den skjutningen som föranledde bland annat "massakern" på "vår krog och bar".
En ung kille på 17 år som beskrevs som väldigt driftig när det kommer till knarkhandel och en 28årig kille som inta hade med konflikten att göra gick förbi en bänk på väderilsgatan där det satt medlemmar ur ena falangen.
Medlemmar från andra falangen ställer sig på en bro 60 meter bort med en stor väg emellan och tömmer ett magasin mot bänken. Man skjuter för att döda men man skiter i vem som dör. Så länge någon ligger kvar vid bänken när skotten slutat smattra så är man nöjd. Altså känslomässigt mord.
MEN en oskyldig småbarnspappa och en 17åring fick sätta livet till vilket ledde till för mycket uppmärksamhet utifrån.
Den som ansågs ligga bakom mordet, eller den som tippsat fiendefalangen så att aäga var också på platsen varav många beskyllde honom indirekt för mordet. Många höjda röster och det ena med det andra, ett tag senare exploderar en bil som killen och hans 4åriga dotter sitter i. Välplanerat, brutalt och omöjligt att spåra. Man ville helt enkelt få tyst på snorungarna och göra folk nöjda.

Fast det var ju 4-åringen som sprängdes som drog mest uppmärksamhet till sig?
Citera
2017-09-02, 19:08
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Tror ni att skjutningen i Tumba har med det här att göra?
Nej, det var en syrian som blev ihjälskjuten. Detta rör bara somalier.

Härliga Sverige!
Citera
2017-09-02, 19:12
Medlem
Jaffar har tydligen snackat skit i orten. Därav förnedringen.
Citera
2017-09-02, 19:20
Medlem
Skrivs en väldigt massa ot i tråden!

Hände detta för 2 veckor sedan? Jaffar har inte hämnats ännu?
För att förövarna gömmer sig eller för att han inte vågar/vill?

Hört massa olika om DP både att dom inte hänger i Rinkeby pga av att dom är så hatade mesans andra säger att dom hänger helt öppet där utan några problem alls?

Vad stämmer? Gömmer dom sig eller ej?
Om dom nu utfört 10 mord på vad jag antar är andra kriminella borde dom inte ha massa folk efter dom som velat klippa dom?

Även hört att Yasin fått spö och blivit bannad Från Rinkeby stämmer det? Pga av att han rappar om att han chillar med Lejonen? Låter väldigt dumt att göra om du bor i Rinkeby?

Även hört att deras kollegor Adel och Biggie Juke åkt på stryk stämmer det? Och varför och av vilka i så fall?

Mvh Rallarkalle
Citera
2017-09-02, 19:25
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback

Var det raggare som ligger bakom Casey?
Det brukar du ju ha koll på.
Citera
2017-09-02, 19:30
Medlem
scaleo97s avatar
Jag är så jävla trött på skit "ghetto rap" som det inte krävs nån större talang för, fl studio pirat nedladdat, en mic för 500kr och två youtube tutorials senare så är man på samma nivå som dessa hjärndöda apor.

Så vid första anblick av denna video där jaffarbyn blir ner pissad så brydde jag mig inte särskilt mycket. Dödspatrull hit eller dit, att leva som dom gör betyder att för eller senare så lär man göra någon förbannad och bli skjuten för det. Därför så fixar karman det där rätt bra. Men när jag kollade på klippen lite mer så såg jag verkligen hur han led, hur rädd han var. Jag menar oavsett om det vore dödspatrullen eller dunderpatrullen, som försökte sig på något sånt mot mig obeväpnade så hade jag slagits för mitt liv. Oavsett hur många dom var, men nu har de antagligen hotat honom med pistol eller kniv. Vilket förändrar hela situationen, jag lider verkligen med honom.

Så alla internet gangsters som skrattar på jaffars bekostnad kan ju själva försöka sätta sig in i, hur det vore att bli pistolhotad av 4 somalier och hur tuff man hade varit då.

(lite off topic) Med det sagt så hoppas jag att dessa avskum skickas tillbaka till sina hemländer i containrar så snart som möjligt. Det är inte rimligt att man skall kunna bete sig på detta sätt i ett civiliserat europeiskt land. Möjligen att det är vardagsmat i somalia med att pissa på varandra, men i Sverige skall sånna här människor inte få sätta sina fötter.
Citera
2017-09-02, 19:30
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Tungt. Klart man ska bli pissad på då, inga konstigheter.
Citera
2017-09-02, 19:33
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clidjur
Hade det varit Svenskar som hade pissat honom i nyllet och sagt att han ta sitt jävla skit och flytta från Europa så hade det var 3 veckor snyftrepotage i aftonslasken och skitpressen.

Publiken gjorde en missnöjesyttring som är helt ok, de enda som inte får yttra missnöje är ju svensken.

Och flera hyllningstexter av skribenter som mig.
Citera
2017-09-02, 19:43
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Att SD växer i Stockholm var inte till dig, din rabiata jävel.

Jag struntar väl i vem du skriver till din landsförrädare.

Du kommer få en randig uniform med en gul "sherrifstjärna" och en gratis tatuering när Sverige löser sina problem i framtiden.

Tills dess hoppas jag att du sätter i halsen och får fula barn.
Citera
2017-09-02, 19:51
Medlem
syndromes avatar
Från Kinesen ''Det som hände Jaffar var oproportionerligt och går inte att rättfärdiga. Jag lider med Jaffar men samtidigt hoppas jag på att alla gaturappare där ute är mer försiktiga framöver. När jag startade Kartellen 2007 befann jag och mitt crew oss i stora konflikter samtidigt som vi droppade musik. Men Kartellen valde att inte droppa något om fiender, de döda osv. Musik är musik och konflikter är konflikter. Konflikter måste lämnas utanför musiken, annars slutar det som det gjorde med Jaffar. Låt alla döda vila i frid och onödiga provokationer upphöra. Vi har redan många skottlossningar, många skadade och många dödade. Vi behöver inte fler, låt oss göra musik som inte hetsar mer våld!''
Citera
2017-09-02, 19:57
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndrome
Från Kinesen ''Det som hände Jaffar var oproportionerligt och går inte att rättfärdiga. Jag lider med Jaffar men samtidigt hoppas jag på att alla gaturappare där ute är mer försiktiga framöver. När jag startade Kartellen 2007 befann jag och mitt crew oss i stora konflikter samtidigt som vi droppade musik. Men Kartellen valde att inte droppa något om fiender, de döda osv. Musik är musik och konflikter är konflikter. Konflikter måste lämnas utanför musiken, annars slutar det som det gjorde med Jaffar. Låt alla döda vila i frid och onödiga provokationer upphöra. Vi har redan många skottlossningar, många skadade och många dödade. Vi behöver inte fler, låt oss göra musik som inte hetsar mer våld!''
bra att en välkänd person som han går ut med att säga det där, många shounos som ser upp till kinesen, någon nytta blir det väl om man tänker efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in