• 2
  • 3
2017-08-31, 20:26
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Och du tycker andra verkar vara småbarn, tönt.

yupp det tycker jag!

Jag hade inte kommit till ditt jobb för att snacka skit om din sambo. Det är en sak som är säker.
Citera
2017-08-31, 20:32
Medlem
Docklands avatar
Låna aldrig ut pengar. Det är bäddat för strul oavsett om det ör mormor eller någon random.
Till bröstförstoring? Skyll sej själv om jag får be.
Citera
2017-08-31, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CXQH
Tjejen kommer få löneutmätning när hon skaffar ett jobb. Kronofogden går inte in och tar pengar från konton, förstår du vilket jobb det hade varit?
Visst gör de utmätning från bankkonton, garanterat lättare att hantera än utmätning i bostaden och därmed lösöre som skall säljas för att täcka skulderna.
Citera
2017-08-31, 23:04
Medlem
CXQHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Visst gör de utmätning från bankkonton, garanterat lättare att hantera än utmätning i bostaden och därmed lösöre som skall säljas för att täcka skulderna.

Ja det händer, men det är ingen som håller koll på konton när pengar kommer in som TS tycker borde ske.
Citera
2017-08-31, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Låna aldrig ut pengar. Det är bäddat för strul oavsett om det ör mormor eller någon random.
Till bröstförstoring? Skyll sej själv om jag får be.

Ja så tänkte jag först också, men samtidigt så vart min sambo mycke dåligt psykiskt skick och hon utnyttjade det till max!
Jag förstår inte hur man kan leva med det, att du blåst en av sina bästa vänner när hon ligger ner för räkning!
Men jag håller med dig till fullo!
Citera
2017-09-01, 19:49
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXQH
Tjejen kommer få löneutmätning när hon skaffar ett jobb. Kronofogden går inte in och tar pengar från konton, förstår du vilket jobb det hade varit?

Saken var väl mer att du får det att låta som om det är ett enormt jobb. Tekniskt sett är det bara att lägga en flagga i en databaspost att om ett bankkonto överstiger en viss siffra så ska fogden göra en utvärdering av ärendet. Automatiska överföringar mellan banker och myndigheter sker redan idag så det är bara en etisk och juridisk fråga. Det är m.a.o. inte särskilt mycket jobb alls.

Till TS: Att besöka sambon på jobbet = not cool. Jag hade givit dig en knytnäve på käften.
Privata saker tar man fan privat och det här är helt klart privat.

Hoppas det löser sig för er och att din sambo har lärt sig att inte vara naiv. Man kan låna ut pengar till kompisar men då ska man fan känna varandra snuskigt väl.
Citera
2017-09-02, 00:29
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smguld2016
Ja vi har precis ringt och dom skall starta ny utredning.
Förra gången så fanns det inget som kunde utmätas.
Hon är skriven hos sin morsa eftersom hon inte vågar berätta om sina skulder för sin nuvarande sambo, posten går dit.
Det fixade vi lätt genom att besöka hennes sambo på jobbet och gav han papprena på domen i tingsrätten ha ha! Han blev chockad men antagligen så har hon manipulerat honom också.
Dagen efter så såg vi att dom beställt en resa till karp Verde på Facebook!
Det skall även sägas att hon även lurade sitt ex genom att han tog lån för henne eftersom hon inte får låna, han har fått skuldsanering nu! Hon har inga hämningar denna människa!!!
Kontakta skattemyndigheten. Hon ska vara skriven där hon har sin huvudsakliga dygnsvila.
Har ni (din sambo) tur så kommer hon att skrivas där hon faktiskt bor vilket innebär att hennes sambos pengar räknas in i deras gemensamma ekonomi och då kan mer mätas ut från hennes lön.

Lycka till!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in