• 1
  • 2
2017-08-31, 10:51
Medlem
Hej min sambo har lånat ut pengar till sin kompis för en bröstoperation, dealen var att kompisen skulle betala av detta månadsvis.
Men denna idiot brud slutade betala efter ett tag och blåste min sambo på 45 000 kr!!!
Det hela gick till domstol där min sambo fick rätt och fick en tredskedsdom där kompisen skulle betala allt tillbax allt.
Tuvärr så hade denna människa satt sig rejält i skiten rent ekonomiskt! Hon var arbetslös och hade tre relativt små barn.
Nu har skulden stigit till 70 000 kr och hon jobbar igen och bor ihop med man som tjänar bra med pengar. Min fråga är varför tar inte kronofogden pengar direkt från hennes lön?
Senast redigerad av smguld2016 2017-08-31 kl. 10:57.
Citera
2017-08-31, 10:55
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smguld2016
Hej min sambo har lånat ut pengar till sin kompis för en bröstoperation, dealen var att kompisen skulle betala av detta månadsvis.
Men denna idiot brud slutade betala efter ett tag och blåste min sambo på 45 000 kr!!!
Det hela gick till domstol där min sambo fick rätt och fick en tredskedsdom där kompisen skulle betala allt tillbax allt.
Tuvärr så hade denna människa satt sig rejält i skiten rent ekonomiskt! Hon var arbetslös och hade tre relativt små barn.
Nu har skulden stigit till 70 000 kr och hon jobbar igen och bor ihop med man som tjänar bra med pengar. Min fråga är varför tar inte kronofogden pengar direkt från hennes lön?

Om du ringer kronofogden så berättar dem om gäldenären till dig. din fordring är kanske inte prioriterad, hon kanske är skyldig 10 miljoner?
Citera
2017-08-31, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Om du ringer kronofogden så berättar dem om gäldenären till dig. din fordring är kanske inte prioriterad, hon kanske är skyldig 10 miljoner?

Hon har bara två skulder en CSN skuld på 1500 kr och sedan våran skuld på 70 000 kr
Citera
2017-08-31, 11:36
Medlem
Sereenas avatar
Kontakta KF och fråga om dom inte kan göra en utmätning.
Citera
2017-08-31, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Kontakta KF och fråga om dom inte kan göra en utmätning.

Ja vi har precis ringt och dom skall starta ny utredning.
Förra gången så fanns det inget som kunde utmätas.
Hon är skriven hos sin morsa eftersom hon inte vågar berätta om sina skulder för sin nuvarande sambo, posten går dit.
Det fixade vi lätt genom att besöka hennes sambo på jobbet och gav han papprena på domen i tingsrätten ha ha! Han blev chockad men antagligen så har hon manipulerat honom också.
Dagen efter så såg vi att dom beställt en resa till karp Verde på Facebook!
Det skall även sägas att hon även lurade sitt ex genom att han tog lån för henne eftersom hon inte får låna, han har fått skuldsanering nu! Hon har inga hämningar denna människa!!!
Citera
2017-08-31, 12:39
Medlem
rostigamazons avatar
Men det är väl ränta på skulden, så beloppet kommer stiga, men man vill ju ha sina pengar så fort som möjligt.
Citera
2017-08-31, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Men det är väl ränta på skulden, så beloppet kommer stiga, men man vill ju ha sina pengar så fort som möjligt.

Ja ungefär 5000 kr ränta/år.
Detta är ett ärende från 2014 vi börjar tröttna på denna människa som sätter detta i system!
Hon får fan göra rätt för sig. Har inte råd att betala sina skulder men åka på solsemester kan hon!
Hoppas kronofogden tar hennes biljett fy fan säger jag bara!
Citera
2017-08-31, 13:19
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ja ungefär 5000 kr ränta/år.
Detta är ett ärende från 2014 vi börjar tröttna på denna människa som sätter detta i system!
Hon får fan göra rätt för sig. Har inte råd att betala sina skulder men åka på solsemester kan hon!
Hoppas kronofogden tar hennes biljett fy fan säger jag bara!

Men just såhär är många människor, och det vet man när man är vuxen. En tumregel är att aldrig låna ut pengar till vänner, ifall man nu måste så kunde det ju vara till hyra eller mat, inte för att få större bröst.
Citera
2017-08-31, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Men just såhär är många människor, och det vet man när man är vuxen. En tumregel är att aldrig låna ut pengar till vänner, ifall man nu måste så kunde det ju vara till hyra eller mat, inte för att få större bröst.

Det vet man när man är vuxen? Jag är vuxen min vän och skulle aldrig låna ut pengar till kompisar!
Mina sambo lånade ut dessa pengar innan vi träffades, jag skulle aldrig tillåta detta!
Min sambo mådde mycket psykiskt dåligt vid denna tidpunkt vilket hon utnyttjade, så jävla fult gjort!
Hon mår mycke bättre idag och jag stöttar henne i detta såklart.
Man skulle egentligen hängt ut min sambos fd kompis på Facebook,förstår inte varför man är dum snäll och inte gör detta! Blir kanske en otrevlig överraskning?
Citera
2017-08-31, 14:01
Medlem
Danne90s avatar
Varför besökte ni hennes sambo på jobbet. Vad har han gjort er? Varför skämma ut en helt oskyldig person på hans jobb? Ni hade inget där att göra. Ni är fan dumma i huvudet. Hur gamla är ni?

Kf kan i vissa fall utmäta hennes lön. Men låt bli att trakassera oskyldiga personer.
Citera
2017-08-31, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Varför besökte ni hennes sambo på jobbet. Vad har han gjort er? Varför skämma ut en helt oskyldig person på hans jobb? Ni hade inget där att göra. Ni är fan dumma i huvudet. Hur gamla är ni?

Kf kan i vissa fall utmäta hennes lön. Men låt bli att trakassera oskyldiga personer.

Gör honom bara tjänst! Innan hon lurar honom också! Snart så sitter han på ett stort skuldberg också vettdu!
Du har ju inte läst om vad denna människa kan ställa till med!
Gav papprena till honom utanför hans företag/kontor bara han själv som fick informationen.
Lungt bubben skall inte trakassera folk😉
Släng inte iväg mer dumma kommentarer nu tack
Citera
2017-08-31, 14:40
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Det vet man när man är vuxen? Jag är vuxen min vän och skulle aldrig låna ut pengar till kompisar!
Mina sambo lånade ut dessa pengar innan vi träffades, jag skulle aldrig tillåta detta!
Min sambo mådde mycket psykiskt dåligt vid denna tidpunkt vilket hon utnyttjade, så jävla fult gjort!
Hon mår mycke bättre idag och jag stöttar henne i detta såklart.
Man skulle egentligen hängt ut min sambos fd kompis på Facebook,förstår inte varför man är dum snäll och inte gör detta! Blir kanske en otrevlig överraskning?

Hämnd serveras bäst kall, hon bryr sig inte om er så kör på med hämnd. det känns ju faktiskt bra några gånger...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in