• 1
  • 2
2017-08-30, 18:22
Medlem
Jag har haft nu tandverk i tre dagar. Idag fick jag feber pga det men som tur den gick borta efter några timmar. Jag kan knappt öppna munnen när jag vill äta och det gör ont. Vad ska jag göra?
Citera
2017-08-30, 18:25
Medlem
Jernmaskens avatar
Det är troligen inflammerat. Gå till en tandläkare och få detta åtgärdat.
Citera
2017-08-30, 18:26
Moderator
Tystnads avatar
Tandläkare kanske?
Citera
2017-08-30, 18:38
Medlem
AA-suiteds avatar
McDonalds drive through kanske har några tips. Om inte kan du ta bilen vidare till tandläkaren och fråga där.
Citera
2017-08-30, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Tandläkare kanske?

kommer de dra ut mitt visdomstand?
Citera
2017-08-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Det är troligen inflammerat. Gå till en tandläkare och få detta åtgärdat.

Citera
2017-08-30, 18:44
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momme99
Inte så länge det är inflammerat. De måste fixa det först, annars kommer du att få ett helvete.
Citera
2017-08-30, 18:48
Moderator
Tystnads avatar
Visdomständer som ger besvär brukar få opereras ut på närmaste landstingsklinik, anledningen är att det är komplicerat för en vanlig tandläkare att "dra" ut dessa , sitter visst ansiktsnerver nära som kan skadas vid fel utdragning.
Har bekanta som blivit opererade för visdomständer.

Det är INTE bra gå för länge med sådant pga hela käken kan bli inflammerad, bla kan det även göra ont i örat då har inflammation spridit sig.
Citera
2017-08-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Inte så länge det är inflammerat. De måste fixa det först, annars kommer du att få ett helvete.

oh helvette, måste ringa tandläkaren imorgon då, jag hade samma verk innan men på andra sidan i munnen men det slutade verka efter en vecka ungefär
Citera
2017-08-30, 19:18
Medlem
DyslexiKungens avatar
Ta två st Alvedon + Ipren det hjälper.Sen bokar du en tid till tandläkaren.En visdomstand är den vanligaste tanden som de flesta människor får dra ur.Jag har bara en kvar nu, men ska jag dra ut den så behövs det en käkkirurg.

mvh/
Senast redigerad av DyslexiKungen 2017-08-30 kl. 19:20.
Citera
2017-08-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Visdomständer som ger besvär brukar få opereras ut på närmaste landstingsklinik, anledningen är att det är komplicerat för en vanlig tandläkare att "dra" ut dessa , sitter visst ansiktsnerver nära som kan skadas vid fel utdragning.
Har bekanta som blivit opererade för visdomständer.

Det är INTE bra gå för länge med sådant pga hela käken kan bli inflammerad, bla kan det även göra ont i örat då har inflammation spridit sig.

Tack för informationen, får ringa tandläkaren imorgon
Citera
2017-08-30, 19:22
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momme99
oh helvette, måste ringa tandläkaren imorgon då, jag hade samma verk innan men på andra sidan i munnen men det slutade verka efter en vecka ungefär

att det slutade beror på att nerven dog!
därför ingen smärta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in