• 1
  • 2
2017-08-30, 09:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja jag försöker förstå vad meningen med pricerunners reklamfilm är men fattar inte. Blir illa till mods när jag ser den. Är dem ute efter att håna människor med handikapp/missbildning? Eller vad är det frågan om. Vad har jag missat?

Om någon nu missat. https://www.youtube.com/watch?v=xv_wlNeAiYk
Citera
2017-08-30, 09:36
Medlem
RiverStyxs avatar
Tror de försöker etablera någon slags gimmick, som Ipren-mannen eller liknande.

Men jag håller med om att denna reklam mest var obehaglig. Tror inte detta blir en bestående kampanj.
Citera
2017-08-30, 10:43
Medlem
AX64s avatar
Ser inte heller poängen i varför snubbarna behöver se missbildade ut men det är väl ett billigt sätt att sticka ut på och väcka reaktioner. Vore väl fint om någon som har en sådan missbildning skulle höra av sig och gnälla lite.
Citera
2017-08-30, 11:17
Medlem
GuldBuddahs avatar
Skarrig reklam! De är så pass bra på det de gör för att de är annorlunda gentemot deras konkurrenter är väl en simpel förklarning.

Blir konstigt att lyfta fram att "Annorlunda är okej" när det är så konstigt att ingen förstår typ, och effekten blir den motsatta. Dålig reklam och horribla karaktärer som ser ut som seriemördare.
Mina tankar går till typ "The Grudge" när jag ser den där killen rulla runt i tältet. Obehagligt!!
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-08-30 kl. 11:22.
Citera
2017-08-30, 11:36
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Såg nu att det faktiskt fanns en förklaring till reklamfilmen.
http://www.pricerunner.se/c/mr-pricerunner

Orkar man inte gå in lägger jag in citatet här i spoilern så den inte tar upp för mycket plats då den är ganska lång.

Sen detta angående reklamfilmerna som sådana

För lugna sinnen https://www.youtube.com/watch?v=m4VHOVDETag
Citat:
Mr PriceRunner berättar om halvbrorsan och hur det kan gå när man glömmer att jämföra priset innan man handlar. Så jämför innan du handlar - för dina sinnens skull.

Drömmar och lärdomar https://www.youtube.com/watch?v=xv_wlNeAiYk
Citat:
Mr PriceRunner berättar om drömmar som går i uppfyllelse och stämningar som går i kras. Ibland är det ju så - någons lycka, en annans olycka. För att hålla dig på den glada sidan - jämför innan du handlar.

Så som jag uppfattar det är det inga vanliga människor utan några slags "speciella typer av jägare som dessutom är könslösa (referar till "hen" hela tiden)" som har ett superminne och förmågor som inte ens en super ai kan rå sig på. Dem har också en grym split vision ( därav ögonen??). Ja typ något sånt. Att dem ser ut som dem gör kanske har och göra med att dem är skygga och bor i nordvästra Sverige, typ något troll liknande? Ja det är så jag uppfattar det.
Citera
2017-08-30, 11:39
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Så som jag uppfattar det är det inga vanliga människor utan några slags "speciella typer av jägare som dessutom är könslösa (referar till "hen" hela tiden)" som har ett superminne och förmågor som inte ens en super ai kan rå sig på. Dem har också en grym split vision ( därav ögonen??). Ja typ något sånt. Att dem ser ut som dem gör kanske har och göra med att dem är skygga och bor i nordvästra Sverige, typ något troll liknande? Ja det är så jag uppfattar det.

Bra reklam om man behöver lägga ner en halvdags research på att hitta en vettig förklaring bakom som inte är kränkande eller obehaglig som fan. Jag tar genvägen och tolkar den som ett äckligt alster av nån pissig Söderbyrå som precis köpt in nytt videoredigerinsprogram.
Citera
2017-09-04, 07:04
Medlem
Instämmer i frågan angående anledningen till att karaktärerna har LKG-spalt? En vore OK men allihop? Varför? I övrigt är ju budskapet tydligt nog tycker jag.
Citera
2017-09-05, 20:49
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Ser inte heller poängen i varför snubbarna behöver se missbildade ut men det är väl ett billigt sätt att sticka ut på och väcka reaktioner. Vore väl fint om någon som har en sådan missbildning skulle höra av sig och gnälla lite.

Missbildningen finns och heter Aperts syndrom, googla och se bilder.
Citera
2017-09-05, 21:03
Medlem
Onanikrems avatar
Obehaglig reklam, känns som de försöker vara lite lustiga över någon sorts missbildning?
Citera
2017-09-05, 22:12
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Obehaglig reklam, känns som de försöker vara lite lustiga över någon sorts missbildning?
Japp, big fail!
Citera
2017-09-06, 13:05
Medlem
MagisterBisters avatar
Det är nåt knep inom reklamen, jag minns inte vad det kallas på fackspråk, där man förlöjligar de som inte använder produkten, eller använder en konkurrerande produkt.

"De som inte använder Prisjakt är missbildade byfånar!"

Det finns många liknande exempel. "De som inte stöder fri invandring är inavlade bönder med dåliga tänder", till exempel.
Citera
2017-09-07, 11:25
Medlem
De vill förlora kunder, det är den enda förklaringen jag har kommit på.

Jag vet inte vilka reklamer som länkades, jag har bara sett den som går på TV där killen säger "jag springer för dig". Jag använde ofta pricerunner tidigare men har nu gått över helt till Prisjakt (enligt informationen jag hittade är det inte samma ägare).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in