2017-09-03, 15:58
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
En FUP lämnas normalt inte ut förrän förundersökningen är klar. I det här fallet sitter en MGM häktad och därför måste polisen skynda sig och bli klar med förundersökningen så att rättegång kan hållas. Så räkna med två till tre månader mellan tummen och pekfingret.

MGM kan släppas på fri fot och då får polisen längre tid på sig. Men det tror jag är osannolikt. En person som oprovocerat hugger en polis i nacken är en fara för allmänheten.
En person som oprovocerat hugger en civil person eller kanske en korvförsäljare i nacken är den personen också en fara för allmänheten?
Citera
2017-09-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
En person som oprovocerat hugger en civil person eller kanske en korvförsäljare i nacken är den personen också en fara för allmänheten?

Anser det knappast troligt att gen "unge GM" gjort detta på eget bevåg.
Citera
2017-09-03, 16:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManganJagg
Anser det knappast troligt att gen "unge GM" gjort detta på eget bevåg.

Kanske någon sagt att han får en kabbe om han hugger en polis?
Citera
2017-09-03, 16:59
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Din teori för dådet kan mycket väl stämma :-) .

Nja, de valde inte Medis i första hand, först satt de på mynttorget och häckade utan demonstrationstillstånd och man kan ju inte riskera att adeln i Riksdagshuset ska få se verkligheten. Sen var väl även NMR där och vrålade lite.

Så polisen ordnade snabbt att de fick ok på Medborgarplatsen, att afghanerna begått ett brott genom olaglig demonstration missade man tydligen.

Blev förvånad över att man kunde få demonstrationstillstånd som sträckte sig i veckor.
Deras tillstånd på Medis gick ut samma dag som attacken.

Samma kväll så marcherade demonstrationen vidare till Norra Bantorget där de nu fått tillstånd.
Polisens plan är nog att successivt få de längre och längre ut från city. Tills de tillslut sitter vid Märsta Torg.

Afghanerna(inte nödvändigtvis de som demonstrerar) dealer väl mest heroin av olika slag där de får plats? Men de verkar nalla lite väl mycket från sin supplies då jag ofta ser ett gäng "jaga drake" borta mot Fåfängan.
Men är väl fortfarande gambianerna som med sina bollar i munnen står för mest handel av det?

I övrigt har jag faktiskt inte sett mycket hazarer runt Björns trädgård, är detta något nytt?
Har de skett någon överenskommelse att Marockanerna kränger hasch och Afghanerna sköter heroinet?

Attqcken från afghanen hade skett oavsett vart de nu demonstrerade, var ju ändå planerat att ta sig in från Tyresö till Medborgarplatsen och hugga ner första polis man ser.
Han handlade ju inte stridens hetta direkt då man hinner lugna sig rejält på de där bussarna.
Kan han få hårdare straff pga av detta, försök till mord?
Ja, gambianerna är de som säljer mest heroin på gatunivå i Stockholm. Ingen vanlig svensk missbrukare handlar av gatubarnen. Kan tänka mig att de köper 5-10 gram av nån de träffat på plattan och säljer till varandra.
Citera
2017-09-03, 18:26
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Helt sinnes... vad skulle hända om polisen dog? skulle det blir sd 80 %? vad tror ni? skulle det bli häxjakt av sandnegrer?

Nä vadå personligen tycker jag att det var mycket värre med usbekterroristen som ville köra över allt och alla mitt i min vita innerstad(även om jag bor i GBG). Kommer inte ens ihåg hans namn längre (ramilov?) då media redan glömt bort. En polis bör ju nästan vara som en militär. Vill inte hävda att snutarna får skylla sig själv men feminisering & inkvoterings kulturen(en lesbisk invandrar brud ligger ju bra till) med Södertörnshögskola samt Vänsterstollen till polismästare gör att dom kommer bli uppätna till frukost av dom brutala främlingarna.
Citera
2017-09-03, 18:55
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ändå var Ronnie Tellberger, områdespolis på Södermalm oerhört snabb att avvisa alla kopplingar till demonstrationen, något som utan att ifrågasattes fördes vidare av DN och Sveriges Radio. Dessa har sedermera underlåtit (vad jag sett) att nämna att det skulle röra sig om en afghan.

http://www.dn.se/sthlm/polis-knivsku...borgarplatsen/
Lades den "marockanska ynglingen" ut som ett medvetet villospår utav polisen? Vem var Nyheter Idags poliskälla? Kan det rent av röra sig om samma Tellberg?
Citat:
STOCKHOLM Det var ett marockanskt så kallat gatubarn som låg bakom förmiddagens knivattack mot en polisman nära Medborgarplatsen i Stockholm. Det avslöjar en väl insatt poliskälla för Nyheter Idag.
https://nyheteridag.se/poliskalla-ma...borgarplatsen/

Min fetning. Vad ger ni för odds på detta? Dvs, att "nyheten" om en gärningsman från Marocko var medvetet planterad falsk information. Nog kan man konstatera att Nyheter Idags artikel är #fakenews.
Senast redigerad av sherm 2017-09-03 kl. 19:00.
Citera
2017-09-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Lades den "marockanska ynglingen" ut som ett medvetet villospår utav polisen? Vem var Nyheter Idags poliskälla? Kan det rent av röra sig om samma Tellberg?

https://nyheteridag.se/poliskalla-ma...borgarplatsen/

Min fetning. Vad ger ni för odds på detta? Dvs, att "nyheten" om en gärningsman från Marocko var medvetet planterad falsk information. Nog kan man konstatera att Nyheter Idags artikel är #fakenews.
Var det inte klart att det är en Afghan? Hade man inte beställt en tolk som talar Dari?
Citera
2017-09-03, 20:47
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Var det inte klart att det är en Afghan? Hade man inte beställt en tolk som talar Dari?
Jo, jag var kanske otydlig. Detta var alltså den första infon som gick ut, innan det kom ut i media att gärningsmannen har tolkbehov på dari.
Senast redigerad av sherm 2017-09-03 kl. 20:54.
Citera
2017-09-03, 21:42
Medlem
Nu är det väl dags för Löfvenmaffian att vakna, när de små slynglarna ger sig på polisen. Om jag vore polis vart jag nog suspenderad efter en kvart pga övervåld, men polisen håller sig lugna, på ytan i alla fall. Heder åt vår poliskår 😍
Citera
2017-09-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ändå var Ronnie Tellberger, områdespolis på Södermalm oerhört snabb att avvisa alla kopplingar till demonstrationen, något som utan att ifrågasattes fördes vidare av DN och Sveriges Radio. Dessa har sedermera underlåtit (vad jag sett) att nämna att det skulle röra sig om en afghan.

http://www.dn.se/sthlm/polis-knivsku...borgarplatsen/

Ingen annan media har heller citerat Expressens uppgifter om att GM setts delta i den sk strejken - något som uppmärksammas av Hanif Bali ikväll:

Citat:
Hanif Bali‏
@hanifbali
Har media korrigerat sina artiklar från uppgiften att den som högg polismannen inte var från demot?
https://twitter.com/hanifbali/status/904409159327723520

Expressen har skött sig förvånansvärt bra. Att de låter representanter från demon i Expressen förneka att GM deltagit är smart, kommer att slå tillbaks när det kryper fram att GM varit med i "strejken".
Citera
2017-09-04, 01:47
Medlem
Enligt ledarsidorna.se Erik van der Heeg så har Hos*eini Muham*ad som försökte mörda polisen flera vänner på Facebook inom #ungisverige. Bland andra Amir och Marielouice.
Citera
2017-09-04, 07:19
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Med tanke på att polisen varit på demonstrationen och bara kort därefter blivit attackerad, av just en afghan kan ju tala för att afghanen följt honom från demonstrationen. Men så blir det när polisen så tydligt visar afghanerna att dem får härja fritt och inte behöver följa lagen som alla andra i landet. Totalt laglösa. Det här får ju cheferna som tillåtit detta att pågå ta på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in