2017-09-03, 10:51
Medlem
Hur lång tid tar det innan en FUP kan tänkas vara tillgänglig?
Citera
2017-09-03, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucie

Det här ärendet kommer garanterat att försenas, fördröjas och dras i långbänk i möjligaste mån med tanke på dess delikata natur. Identiteten ska ju fastställas, psykiatriska utredningar genomföras, vittnesmål tas upp osv osv.

En sak vi kan vara bombsäkra på är att ingen åklagare vid sinna sinnes fulla bruk kommer våga begära att det sjuka barnet utvisas för sin brottslighet i händelse av fällande dom.
Citera
2017-09-03, 11:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Expressen refererar till "flera personer" utan att precisera vilka det är som känt igen GM eller uppfattat som udda:

Kan det vara poliser som Expressen talat med som gett uppgifterna ?

Afghanerna själva nekar i artikeln till att GM deltagit i demon. Då det inte förekommit någon bild på GM, förefaller det märkligt att kunna uttala sig om han deltagit i den sk strejken eller inte.
De afghanska männen som utger sig för att vara barn, kan för övrigt knappast räknas som trovärdiga. De har goda skäl till att förneka all kännedom om GM.

Fatemeh Khavari själv svarar något svävande på om GM varit på demonstationen, men tror att ingen känner igen GM:

http://www.expressen.se/nyheter/17-a...konstig-figur/
Nä, och det är inget konstig om en av flera hundra som lever under stark press, och itutas en massa skit av dumma svenskar, ballar ur. Det säger sig självt.
Citera
2017-09-03, 11:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxmigrant
Det här ärendet kommer garanterat att försenas, fördröjas och dras i långbänk i möjligaste mån med tanke på dess delikata natur. Identiteten ska ju fastställas, psykiatriska utredningar genomföras, vittnesmål tas upp osv osv.

En sak vi kan vara bombsäkra på är att ingen åklagare vid sinna sinnes fulla bruk kommer våga begära att det sjuka barnet utvisas för sin brottslighet i händelse av fällande dom.
Om det gäller en minderårig är det väl inte säkert att något blir släppt överhuvudtaget?
Citera
2017-09-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om det gäller en minderårig är det väl inte säkert att något blir släppt överhuvudtaget?

Finns mig veterligen ingen lag på detta men gängse praxis är att åklagarmyndigheten sekretessbelägger delar eller hela FUP om t.ex sexbrott mot barn, eller utförda av barn med för den delen. I just det här fallet kan man nog förvänta sig att sionistiska krafter kommer se till att FUP sexretessbeläggs eller i vart fall fördröjs i sådan mån att pikanta detaljer inte används av motståndet. Detta för att begränsa skadan sådan publicitet kan tänkas åsamka folkutbytesplanen.
Citera
2017-09-03, 12:20
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Ja, vafan räckte med att läsa sifran 17, och meborgarplatsen för att för att få sig ett hum, eller hur.
Stackarn råkade såklart tappa bort passet på vägen som det brukar låta.
Just denna herre tror jag faktiskt kommer att få ett kännbart straff.

Mordförsök riktat emot Ordningsmakten kommer att slå hårt tillbaka oavsett hur PK & "henniga" vissa ofta är. ett steg i rätt riktning...
Skulle telningen komma billigt undan så kommer detta att skapa tryck på lagstiftaren, övriga PK-marinaden, batikhäxor, m.fl.
Och skulle telningen som lök på laxen slippa utvisning så tror jag att det kommer att ge pendeln en rejäl skjuts i motsatt riktning - tar rättsstaten inte i rejält så kommer vanliga människor att rösta fram en annan rättsstat, en rättsstat som skyddar hederliga människor.
Citera
2017-09-03, 13:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Helt sinnes... vad skulle hända om polisen dog? skulle det blir sd 80 %? vad tror ni? skulle det bli häxjakt av sandnegrer?

Tror tyvärr inte att det hade gjort någon skillnad om polisen hade avlidit. Möjligen att det hade ordnats någon kärleksmanifestation och en demo mot rasism. Tror inte det finns något som kan stoppa den illavarslande vägen som Sverige går mot. I går hade Realistbloggerskan en "demonstration" på mynttorget, var väl knappt 25 som kom. Svenska folket kommer aldrig att sätta ner foten, hellre får landet förstöras.
Citera
2017-09-03, 14:42
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucie

En FUP lämnas normalt inte ut förrän förundersökningen är klar. I det här fallet sitter en MGM häktad och därför måste polisen skynda sig och bli klar med förundersökningen så att rättegång kan hållas. Så räkna med två till tre månader mellan tummen och pekfingret.

MGM kan släppas på fri fot och då får polisen längre tid på sig. Men det tror jag är osannolikt. En person som oprovocerat hugger en polis i nacken är en fara för allmänheten.
Senast redigerad av teasardig 2017-09-03 kl. 14:46.
Citera
2017-09-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Ja om inte ett knivhugg i nack/hals-området på det sätt som här utförts klassas som mordförsök kan dom ju i princip ta bort den brottsbeteckningen.

I den "språkförändring" som nu sker där frivilligt samlag med en minderårig klassas som våldtäkt kanske knivhugg i nack/hals utfört av icke myndig person skulle kunna klassificeras som felparkering eller olovligkörning typ ...

Samhället måste skyddas från en person som utfört ett dåd som detta.
Om det är en svensk medborgare måste det handla om ett mycket långt frihetsberövande med utskrivningsprövning.
Är det en utländsk medborgare ska personen naturligtvis utvisas på livstid.

Inte då. Detta skäggbarn gjorde ju detta för sin familj, 2000 st, så det är ju inte ens skäggbarnets fel,
det är ju Polisens som provocerade genom att inte se den stackars gullgossen.
Han kommer naturligtvis belönas med medborgarskap och sedan säljer han, skattefritt, "anhörig intyg för 200.000:- st + 50% av alla kommande bidrag. Vilka som äger importfirman förutom Ullenhag och Reinfeldt är ingen större hemlighet.
Citera
2017-09-03, 15:20
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Expressen refererar till "flera personer" utan att precisera vilka det är som känt igen GM eller uppfattat som udda:

Afghanerna själva nekar i artikeln till att GM deltagit i demon. Då det inte förekommit någon bild på GM, förefaller det märkligt att kunna uttala sig om han deltagit i den sk strejken eller inte.
De afghanska männen som utger sig för att vara barn, kan för övrigt knappast räknas som trovärdiga. De har goda skäl till att förneka all kännedom om GM.

Fatemeh Khavari själv svarar något svävande på om GM varit på demonstationen, men tror att ingen känner igen GM:

Om det nu är GM som är på Instagrambilderna som länkats så kan man klassificera honom som märklig redan där.

Men när demonstranterna och Fatemeh förnekar att han tillhörde "deras" sittstrejk så undrar jag hur man definierar vem som är med i demonstrationen? Måste de registrera sig?
Visst om NMR hade suttit där tillsammans med Afghanerna är det ganska solklart att de inte är med i "deras" sittstrejk.

Men denna kille är ju Afghan och har ett eventuellt utvisningsbesked som kan göras när han är myndig. Han bör alltså tillhöra målgruppen för sittstrejken.
Eller hade det behövts att en funktionär var gärningsman för att en koppling till demonstrationen kan göras?
Citera
2017-09-03, 15:40
Medlem
GP har intervjuat polisen som blev attackerad:
Citat:
Han beskriver attacken som helt oprovocerad, och att varken han eller någon kollega till honom tagit kontakt med den misstänkte personen överhuvudtaget och att de inte vet varifrån han kom.

Plötsligt kände Ted Eriksson en extrem smärta, likt en smäll, i nacken och mot högra axeln. Först förstod han inte vad som verkligen hade hänt.

– Jag ser honom inte förrän jag blivit knivhuggen och känner den extrema smärtan. I samma andetag jag ser en knivman förstår jag att jag blivit knivhuggen i nacken och skriker till min kollega "jag måste blivit huggen".

Citat:
Ted Eriksson gick bort till sina kollegor som hjälpte honom att sätta sig ned och lokalisera var knivhugget tagit. När han stoppade in handen under skjortan och skyddsvästen insåg han hur allvarlig skadan var.

– När jag stoppade handen under skjortan förstår jag att jag blivit huggen i nacken, och att handen är fylld med blod, säger han.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/%C3...3%B6-1.4596056
Citera
2017-09-03, 15:50
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Ändå var Ronnie Tellberger, områdespolis på Södermalm oerhört snabb att avvisa alla kopplingar till demonstrationen, något som utan att ifrågasattes fördes vidare av DN och Sveriges Radio. Dessa har sedermera underlåtit (vad jag sett) att nämna att det skulle röra sig om en afghan.
Citat:
Det har inget med den pågående demonstrationen på Medborgarplatsen att göra, det är två helt skilda händelser, säger Ronnie Tellberger, områdespolis på Södermalm till DN.
http://www.dn.se/sthlm/polis-knivsku...borgarplatsen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in