Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-29, 14:14
  #1
Medlem
Jag har skrivit ett långt dokument utan att spara det. Jag har inte stängt av datorn emellan, men stänkt ned word. Jag har officepaketet på min mac. Kan jag hitta dokumentet?
Citera
2017-08-29, 14:24
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Det beror ju på om du har Auto Save på eller inte.
https://support.office.com/en-us/art...0-4f038402ff02
Citera
2017-08-29, 14:35
  #3
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fijalia
Jag har skrivit ett långt dokument utan att spara det. Jag har inte stängt av datorn emellan, men stänkt ned word. Jag har officepaketet på min mac. Kan jag hitta dokumentet?

AutoRecovery är aktivt by default, Word sparar dokumentet med jämna mellanrun. Googla på "autorecovery word mac" så bör du hitta hur du återskapar.
Citera
2017-08-29, 14:43
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
AutoRecovery är aktivt by default, Word sparar dokumentet med jämna mellanrun. Googla på "autorecovery word mac" så bör du hitta hur du återskapar.
Jag var vänlig nog att i inlägg #2 länka till just den här informationen.
Citera
2017-08-29, 14:45
  #5
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag var vänlig nog att i inlägg #2 länka till just den här informationen.

Det gjorde du och jag missade det 😜
Citera
2017-09-06, 20:29
  #6
Medlem
Tack för alla tips. Jag trodde att jag misslyckats med att spara dokumentet, hittade det fyra dagar senare. På information om när dokumentet skapades stod en tidpunkt ett dygn efter att jag skrivit det. Jag antar att jag på något sätt haft det liggande öppet ett dygn och sparat det sedan. Nu ska jag ändra inställning så att jag får backup! Det var en intervju som var lite oåterkallelig, så det var inte något jag hade kunnat skapa om.
Citera
2017-09-07, 12:43
  #7
Medlem
har precis köpt en MAC..finns det nåt liknande word pad på den utan att köpa officepaket?...nån som vet?
Citera
2017-09-07, 13:30
  #8
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1claes
har precis köpt en MAC..finns det nåt liknande word pad på den utan att köpa officepaket?...nån som vet?

Pages (för ordbehandling), Numbers (för kalkylark) och Keynote (för presentationer) bör ligga i din Programmapp. Om dom inte gör det så går det bra att köpa dom på App Store, tror dom kostar 75 kr styck eller så.

Gratis-alternativ är annars tex. Libre Office:

https://sv.libreoffice.org/ladda-ner...ide/macintosh/
Citera
2017-09-07, 18:21
  #9
Medlem
tackar
Citera
2017-09-08, 08:24
  #10
Medlem
Det som närmast motsvarar Word Pad är Textredigeraren (Text Edit). Faktiskt ett riktigt användbart program när man har ställt in det för att visa hel sida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback