• 1
  • 2
2017-08-29, 10:59
Medlem
talad13s avatar
Tjena, nyss flyttat och har brevlådan utomhus bland massor andra brevlådor.

Hursomhelst, funderar kring hur jag ska lunna sätta upp någon form av lapp på min brevlåda som tål vatten och hårdare väder. Man vill ju ha post trotsallt, har inte ens gjort min adressändring för jag inte kommit på nått sätt att lösa detta.

Lösningen är ju simpel eller hur, en plastficka och något jävla klister.

Men var FAN hittar jag detta, akademibokhandlen?

Mvh
Citera
2017-08-29, 11:03
Medlem
AX64s avatar
Laminera lappen så klarar den vad som helst. Vet du ingen som har en lamineringsmaskin så brukar ställen som skriver ut digitalfoton ha denna tjänst för en liten slant.
Citera
2017-08-29, 11:11
Medlem
talad13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Laminera lappen så klarar den vad som helst. Vet du ingen som har en lamineringsmaskin så brukar ställen som skriver ut digitalfoton ha denna tjänst för en liten slant.

Ok, återkommer
Citera
2017-08-29, 11:18
Medlem
Köp en Dymo. Den skriver ut på märktejp.
Citera
2017-08-29, 11:24
Medlem
talad13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Köp en Dymo. Den skriver ut på märktejp.

Jo, hörde av mig till en digitalfoto(studio?). Och väldigt dystra besked att han inte kunde hjälpa mig, så jag får luska vidare. Eller vet någon var man annars kan fixa det utan att behöva kirra en Dymo för 300
Citera
2017-08-29, 11:30
Medlem
tzjs avatar
En vanlig papperslapp med en bred tejpbit över som täcker alla kanter.
Citera
2017-08-29, 11:32
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talad13
Jo, hörde av mig till en digitalfoto(studio?). Och väldigt dystra besked att han inte kunde hjälpa mig, så jag får luska vidare. Eller vet någon var man annars kan fixa det utan att behöva kirra en Dymo för 300

Konstigt. Alla ställen som t.ex. skriver ut studentplakat och liknande har den tjänsten vad jag sett. Blir det så att du får köpa något själv så köp hellre en lamineringsmaskin - finns mycket annat skoj man kan göra med dessa.
Citera
2017-08-29, 11:32
Medlem
Min erfarenhet säger att alla klistrade/limmade etiketter lossnar förr eller senare.

Jag har en graverad aluminiumskylt fastsatt med aluminiumnitar sen tio år.

Kontakta närmaste skyltmakare och fråga om kostnaden, borde inte vara dyrare än en dålig lösning.
Citera
2017-08-29, 11:33
Medlem
talad13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titel.Friherre
Min erfarenhet säger att alla klistrade/limmade etiketter lossnar förr eller senare.

Jag har en graverad aluminiumskylt fastsatt med aluminiumnitar sen tio år.

Kontakta närmaste skyltmakare och fråga om kostnaden, borde inte vara dyrare än en dålig lösning.

Ska inte stanna här så länge,

Annars. Jag drar kollar stor affärerna sen i hopp om att hitta något. Eller finns det någon billig lösning ni vet av på typ Biltema, Rusta eller Ikea?
Citera
2017-08-29, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talad13
Ska inte stanna här så länge,

Annars. Jag drar kollar stor affärerna sen i hopp om att hitta något. Eller finns det någon billig lösning ni vet av på typ Biltema, Rusta eller Ikea?
Vit eltejp och permanent svart penna. Biltema 30 kr för båda. Klart.
Citera
2017-08-29, 11:51
Medlem
talad13s avatar
Citat:
Lol, okej. Jag testar kanske detta om inget bättre kommer upp.
Citera
2017-08-29, 12:46
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:

Vill man slå på stort så kompletterar man med en sprayflaska med klarlack och sprayar några lager ovanpå. Man kan maska av lite utanför tejpen med det som är kvar av eltejpen om man för snål för att köpa maskeringstejp också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in