Citat:
Ursprungligen postat av
ladernacken
Jag tvivlar starkt på att du är vad man skulle kunna kalla invandrare, möjligen kan man kalla dig rasist, och oförmögen att inse att vi har ett ansvar mot dessa människor, det är västvärlden som ställt till eländet i deras länder.
Jag bor i en kommun med 10% flyktingar/invandrare, det betyder att vi har 1300 av den gruppen, och några problem har vi inte. Jag har jobbat med människor i 40 år, som fackligt och politisk förtroendevald, och har alltså erfarenhet av både flyktingar och invandrare. Jag har jobbat ihop med människor från många olika länder och religioner, utan problem. Jag har undervisat färgade i Sydafrika i fackliga frågor och demokrati, utan andra problem än vita med samma inställning som folk i den här tråden.
Jag ser dem gå till skolan/dagis med sina barn varje dag, enda skillnaden mellan dem och svenska mammor/pappor som också går dit, är kulören på huden.
Fortfarande, berättigare detta att man inte ska lära ut det svenska språket i skolan?
Dina erfarenheter tycks inte ha påverkat din syn på samhällsutvecklingen, är du såpass förblindad att du inte ser skillnaderna på då och nu?
Nej du har rätt, när jag började min skolgång vid 7 års ålder lärde jag mig det svenska språket fortare och bättre än de etniskt födda här. Jag blev mer svensk än svenskarna efter bara något år. Jag hade ett intresse och ett stöd från hemmet dessutom. Då brottades man inte med någon invandrings problematik knuten till PK-ismen så som den är idag heller.
Du skriver att det inte finns några problem. Så naivt. Jag arbetar i uniform och kan säga dig att jag möts av problem dagligen som har direkt koppling till invandring. Det spelar ingen jävla roll vilka % du kommer med hit och dit.
Nu är det helt off, men det finns seriösa problem i skithålor som t.ex. Horndal. Problem där fanns redan för 10+ år sen med, men det är ju knappast något som lyfts fram.
Du kan ta dina fackliga och politiska erfarenheter och köra upp dessa någonstans, ni har en agenda som ni följer oavsett färg och ideologi. Jag har försökt dels att bemästra konsten att få er politiker att
verkligen lyssna och fackligt
hjälpa oss anställda. Utan något gehör.
Men åter, är det berättigat att man ska skita i att ha människor som ska lära ut ett språk i det land man ska leva i?