2017-08-28, 14:44
Medlem
Jag har sedan ett dyrt ärende hos veterinären ett lån hos Svea ekonomi som inbetalas varje månad, summan ligger på knappt 5000kr. Räntan är ca 80kr/mån med aviavgift på 45kr. Då jag lever på CSN och extrajobb är jag inte kapabel att betala särskilt mycket per månad, det brukar bli mellan 200-500kr, vilket medför att avbetalningen går långsamt. Två steg fram och ett tillbaka känns det som.
Ekonomi är inte direkt mitt område så jag tänkte höra om någon har tips på smartare lösningar?
Citera
2017-08-28, 14:57
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B23Kuq
Då jag lever på CSN och extrajobb är jag inte kapabel att betala särskilt mycket per månad, det brukar bli mellan 200-500kr, vilket medför att avbetalningen går långsamt. Två steg fram och ett tillbaka känns det som.

Hur kan du bara betala av 200-500 kr per månad? Vad lägger du dina pengar på? 5000 kronor bör du kunna betala av lätt, även med "endast CNS-lån och extrajobb".
Citera
2017-08-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B23Kuq
Jag har sedan ett dyrt ärende hos veterinären ett lån hos Svea ekonomi som inbetalas varje månad, summan ligger på knappt 5000kr. Räntan är ca 80kr/mån med aviavgift på 45kr. Då jag lever på CSN och extrajobb är jag inte kapabel att betala särskilt mycket per månad, det brukar bli mellan 200-500kr, vilket medför att avbetalningen går långsamt. Två steg fram och ett tillbaka känns det som.
Ekonomi är inte direkt mitt område så jag tänkte höra om någon har tips på smartare lösningar?

Ett lån på 5k borde du kunna betala av på en månad med csnlån och extrajobb. Vad har du för fasta utgifter (hyra, el, bredband, transport till och från skola, mat) och vad var din senaste lön+csn?
Citera
2017-08-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Hur kan du bara betala av 200-500 kr per månad? Vad lägger du dina pengar på? 5000 kronor bör du kunna betala av lätt, även med "endast CNS-lån och extrajobb".

Ja du har rätt, en viss omprioritering av mitt pengabrännande skulle behöva göras först och främst.

Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Ett lån på 5k borde du kunna betala av på en månad med csnlån och extrajobb. Vad har du för fasta utgifter (hyra, el, bredband, transport till och från skola, mat) och vad var din senaste lön+csn?

Nja inte på en månad, får i runda slängar in 10-12k. Men ja, säkert på 2 mån om jag varit lite mer effektiv.

Men anyways, jag har löst det nu. Tack för era svar<3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in