Har fått en ganska jobbig träningsvärk och svaghet i lårens framsida strax ovanför knäna, vilket egentligen bara märks riktigt mycket när jag sitter på huk och ska resa mig upp. Då är det som att musklerna bara har 50% av sin kraft och jag måste antingen ta i så det gör ont eller ta stöd med armarna och häva mig upp (då gör det inte ont).
Misstänker att jag överansträngt musklerna på något vis genom att arbeta mycket på huk under sommaren, har meckat med mopeder och andra grejer, mycket sittande på huk och på knä har det blivit. Kände väl av det lite grann för 4-5 veckor sedan, men det har blivit värre de senaste 2 veckorna.
Verkar väl vara någon slags överansträngning och kanske muskelinflammation? Bör jag kontakta vårdcentralen? Eller ska jag testa att knapra Ipren en vecka först? Någon som haft samma sak och blivit av med det?
Förstår ju att jag borde undvika allt som gör ont, men böjer jag på ryggen istället för benen när jag arbetar så riskerar jag ju att riva upp mitt ett år gamla diskbråck istället :/ Pest eller kolera typ...