Citat:
Ursprungligen postat av
Tsukahara
Jag installerar tv, byter däck och bygger ihop Ikea-möbler på egen hand. Jag är väldigt självständig och har ett logiskt tänkande, så jag listar alltid ut hur man ska göra.
Jag instämmer med din syn av kvinnor i mansdominerande yrken. Min fundering är om kvinnor välkomnas eller att män generellt sätt föredrar män i just denna branschen?
Är du i branschen? Tror du man kan vara grön och lära sig det man behöver på 2 år för att kunna börja sin karriär, eller borde man ha meckat med bilar och gått bygg i gymnasiet för att kunna bli duktig?
Jag är inte VVS-ingenjör och inte VVS-montör, men jag är montör/tekniker i en närliggande teknikgren, så jag har träffat otaliga VVS-ingenjörer.
Det är väl som ImMcGyverLOL säger; påbörja utbildningen och var ärlig mot dig själv så lär du märka efter första terminen om det är något för dig eller om du ska hoppa av.
Angående om utbildningen räcker för att gå från gröngöling till kunnig: Har du bara rätt fallenhet och har tur med var du får praktik och blir anställd sedan så kommer det bli bra.
Du verkar ju dessutom ha lyckats omsätta en utbildning till arbete tidigare, så jag tror på dig.
Grattis till ett bra val av yrke förresten, om det nu blir det.