• 1
  • 2
2017-08-27, 19:19
Medlem
Hur stor makt har dom egentligen.

Nu snackar jag rent allmänt om dom största maffia gängen där eftersom det inte finns en enda utan flera.

I alla filmer ifrån USA så kan dom få tag på vem som helst. Genom att korrupta amerikanerna inom rättssystemet som poliser, åklagare, domare, politiker osv.

2 saker som är sant är dock deras brutalitet och att dom handskas om miljarder, så pengar att köpa korrupta människor finns det.

Men kan dom verkligen få tag på vem som helst är deras makt så stor ?

Jag menar om man ex skulle sno pengar ifrån dom eller fly på något annat sätt. Hur i helvete skulle dom få tag på en om ex fly utomlands.

Skulle dom muta så att dom få tag i vart passet senast befann sig och sen skicka dit torpeder till det landet som vänder upp och ned på vartenda sten som finns.
Finns det några som helst bevis att dom har gjort så?

Skulle dom lyckats att kolla upp om man har använt kreditkort?

Självklart så kommer dom slakta familj och vänner om man har några men kanske personen inte har några samt inte bryr sig. Vad ska dom liksom göra.

I vartenda film så lyckats dom alltid spåra upp personen och det finner jag knappast troligt om inte personen är helt jävla korkad. Nu är det visligen på film men hade folk trott det var möjlighet så hade nog fler gjort så och dom hade man kanske hört talas om det.

Vad tror ni?
Citera
2017-08-27, 19:28
Medlem
När en snubbe förådde sitt gäng (Zetas) och stack med $5 millioner då mördades 300 personer som hämd. Alla som hade samma efternam som han i byn där han kom ifrån mördades. Alla grannar till hans familj mördades och alla som på något sätt kunde sättas i förbindning med honom mördades.

Snubben själv blev informant åt DEA och skyddat vittne men hela hans familj och vänner har mördats.
Citera
2017-08-27, 19:52
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortpiedra
När en snubbe förådde sitt gäng (Zetas) och stack med $5 millioner då mördades 300 personer som hämd. Alla som hade samma efternam som han i byn där han kom ifrån mördades. Alla grannar till hans familj mördades och alla som på något sätt kunde sättas i förbindning med honom mördades.

Snubben själv blev informant åt DEA och skyddat vittne men hela hans familj och vänner har mördats.

Länka källa, även om Zetas är helt cp så låter det smått otroligt att man mördar 300 människor, känns som det borde skrivits sönder och varit på nyheterna lääääänge, även för att vara mexico som aldrig nästan nämns i media längre.
Citera
2017-08-27, 21:35
Medlem
Citat:

Låter helt sjukt men jag har läst om en hel del sjuka saker om maffian i Mexico så det förvånar mig inte.
Ex så har jag läst att dom har sprungit in på skolor och slaktat hela barnklasser, hängt folk i lyktstolpar samt ifrån bil broar rätt ned i trafiken. Tortyr är något dom gillar och hugga huvudet av folk.

Har du en länk som jag kan läsa?
Men inget förvånar mig dom olika mexikanska gängen slår tydligen alla maffiagäng i hela världen i grymhet alla fall.

Frågan är fortfarande kan dom fortfarande få tag i en. Det kanske är andra gäng i världen som är mer mäktiga just på den fronten?
Citera
2017-08-27, 21:53
Medlem
Mexico är det farligaste landet i världen att vara journalist på: både den korrupta staten (inkl polis) och den mafian dödar journalister på löpande band.

Utanför Mexiko skrivs nästan ingenting eftersom det som försegår där är i enlighet med amerikansk politik (och USA har stort inflytande på media i alla västens länder).

Masakern jag nämde ovan finnes hos google:
el masacre de coahuila zetas

Finns mycket info på nätet på spanska men kan endast reckomendera denna sida på engelska:
Borderlandbeat.com

Korruption och organiserad kriminalitet är verkligen någonting fruktansvärt och inte ett dugg 'häftigt' utan endast en jävla skit!
Citera
2017-08-27, 21:55
Medlem
Bizmarcks avatar
De gömmer knark i lådor med sviskon för att de tyska schäfrarnas nosar inte tål det.
Citera
2017-08-29, 15:54
Medlem
Citat:

http://www.borderlandbeat.com/2016/1...committed.html

Den officiella siffran va 42 varav 26 av dem var hämnd för de stulna 5 miljoner dollar.
Citera
2017-08-29, 20:56
Medlem
http://www.chicagotribune.com/news/n...htmlstory.html

Här är en dialog mellan Chapo och en av Flores bröderna i Chicago som enligt media var bland de "tyngsta" pjäserna i Chicagos knarkvärld.

Man kan se där Mr.Flores säger att han kan kränga 40kg heroin i månaden och Chapo blir imponerad. Inte några övedrivna mängder om man säger så.

Det jag vill säga är att media kan överdriva en hel del med kriminella då det finns lirare i Chapos nivå som inte ens hörs eller syns sen så har du någon som kränger några 100 kg och blir kallad "Kokainkung" i media osv.
Citera
2017-08-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennyfromthebronx
http://www.chicagotribune.com/news/n...htmlstory.html

Här är en dialog mellan Chapo och en av Flores bröderna i Chicago som enligt media var bland de "tyngsta" pjäserna i Chicagos knarkvärld.

Man kan se där Mr.Flores säger att han kan kränga 40kg heroin i månaden och Chapo blir imponerad. Inte några övedrivna mängder om man säger så.

Det jag vill säga är att media kan överdriva en hel del med kriminella då det finns lirare i Chapos nivå som inte ens hörs eller syns sen så har du någon som kränger några 100 kg och blir kallad "Kokainkung" i media osv.

40 kilo Heroin i månaden inte mycket? Hur mycket lim har du sniffat idag? Nu är ju Chicago USA:s heroinhuvudstad men 40 kilo är sjukt mycket
Citera
2017-08-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennyfromthebronx
Den officiella siffran va 42 varav 26 av dem var hämnd för de stulna 5 miljoner dollar.

Officiellt är 26
ProPublica och National Geografic har kunnat bekräfta 60
Vittnes- och offer-organisationer kommer upp i 300

ProPublica och NG:
http://www.ngenespanol.com/el-mundo/...-de-los-zetas/
Citera
2017-08-29, 23:54
Medlem
Här är hela Flores brödernas 'affidavit' (motsvarar FUP skulle jag påstå):

https://ar.scribd.com/mobile/doc/246...ers-statements
Citera
2017-08-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
40 kilo Heroin i månaden inte mycket? Hur mycket lim har du sniffat idag? Nu är ju Chicago USA:s heroinhuvudstad men 40 kilo är sjukt mycket

40 kilo är en hel del men inte om man är i toppen av den branschen. I början av 2000 talet hade du folk i skandinavien som krängde dem mängderna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in