Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 10:38
  #1
Medlem
Hej efter 10år lägger jag av helt med detta skitet har varit uppe i ungefär 2000mg varje dag senaste 2-3år och har lagt av allt nu utan nedtrappning, vad föreslår ni att jag ska göra ? Har en liten dotter nu som jag måste tänka på! Snälla hjälp hur jag ska göra trappa eller rakt cold turkey?
Citera
2017-08-26, 10:47
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2017-08-26, 10:58
  #3
Medlem
Rävgift.. vart utan tramadol snart 2 månader men fortfarande så deprimerad.. postakut abstinens? Riktigt gift ivilket fall nästan så ja funderar på om man måste knapra det resten av livet .. ja gick ct
Citera
2017-08-26, 11:00
  #4
Medlem
Savagees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faamous90
Hej efter 10år lägger jag av helt med detta skitet har varit uppe i ungefär 2000mg varje dag senaste 2-3år och har lagt av allt nu utan nedtrappning, vad föreslår ni att jag ska göra ? Har en liten dotter nu som jag måste tänka på! Snälla hjälp hur jag ska göra trappa eller rakt cold turkey?


???
Förstår inte varför utan nedtrappning. Du kommer känna av symptomen, och det kommer bli jobbigt.
Föreslår nedtrappning så du inte blir sjuk
Citera
2017-08-26, 14:31
  #5
Medlem
Visst bör du göra en nedtrappning då det har gått ganska lång tid, och hög dos. Annars är risken att du kommer att må jättedåligt. Jag brukar rekommendera att förbereda så mycket det går i hemmet. Att ha en pålitlig barnvakt är också en trygghet om det blir för besvärligt.
Citera
2017-08-28, 21:20
  #6
Medlem
Bor ihop med min sambo så ungen är det lungt med. Har börjat med nedtrappningen. Ska kontakta min doktor så han hjälper mig 1 gång till. Sist jag slutade va jag nere på 200mg om dagen men orkade inte mer så jag gick då från 200 till 0 direkt för jag verkligen ville sluta med det. Och det gick jättebra i 2 månader, sa till mig själv flera gånger att jag mår 100gånger bättre nu än innan och fattar inte varför jag tog det. Men sen började jag återuppta dator spelandet och vad gör det ännu skönare? jo att ta smärtstillande och då började jag igen..
Citera
2017-09-02, 11:50
  #7
Medlem
Ett återfall kan hända vem som helst, det drabbar ungefär 9/10. Men nu måste du vara stenhård mot dig själv, för varje återfall blir bara värre och värre. Kroppen och hjärnan tar mycket stryk, så även om det går bra första och andra gången så kan det tredje försöket bli sju resor värre. Be någon i din närhet att ta hand om tabletterna, och se till att du enbart håller dig till ett nedtrappningsschema. Spola inte ned tabletterna i toan, de gör så mycket skada på vårat dricksvatten. Lämna istället in dem på Apoteket. Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback