Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-08-27, 10:11
  #37
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v333
Om du vill tro på gulligull och att allt är som ett rosa moln får du väl göra det. Men dra inte andra med dig i ditt svammel OK?

Kalla det vad du vill, men det handlar om vad människor med okej självförtroende har i skallen och hur man får tjejen och livet man villa ha. Det är inte svårare än att man lägger "dåliga" tankar på hyllan och slutar älta att man inte duger.

Har man det inbankat från barnsben är det klart att det är en sanning för en själv att man ska ha ett dåligt liv, t ex om en förälder gett sken av att man inte är bra nog. Men det går att vända.

Jag kan inte dra med nån som inte vill, det är helt upp till var och en vad man själv väljer.
Citera
2017-08-27, 10:15
  #38
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Ytterligare en tråd förstörd med massa svammel och ändlösa diskussioner utan syfte.

Tack för mig
Det här är Flashback, ett diskussionsforum där alla (över 18) får komma till tals. Lite svammel får man räkna med. Man får sålla. Plocka russinen ur kakan. I inlägget ovan fick du ett konkret tips av citymormor.

Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Vi bor i Sverige för fan. Alla vill ta livet av sig ibland. Gå till en psykolog för fan!

Tack som fan, citymormor!
Citera
2017-08-27, 12:12
  #39
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jantelag? I hyllandet av individen i landet Sverige så finns det ingen jantelag, det är en seglivad myt. Tvärtom, du ska tro att du är något. Gör du inte det, som i den här tråden, så ska du lära om och tro att du är något. Eller hur? Men bejakandet av individen och dess möjligheter kanske skapar en arrogans hos de framgångsrika*? Skulle det vara så dumt att anta det? De tror att allting ska gå bra oavsett vad de gör. Och så kanske det förblir för de flesta. Men man kan bli sjuk, uppsagd, bedragen, och så vidare. Eller överkörd av en buss. Jag är hjärtinnerligt trött på ”framgångskonceptet” att om man bara tror på sig själv så ska man nog lyckas. Men du kanske har rätt, vi har skapat en modernare jantelag: ”Om du inte tror att du är något så ska du inte tro att du blir något.”

*Och en meningslös frustration hos de som inte har det så lätt från början...

Jag vet inte, känns som vi snackar om olika saker här. Att vara någon för dig, är det att "lyckas" och bli rik? Att vara betydelsefull i andras ögon?

För mig är att betyda något att man är tillräcklig i sina egna ögon, att man duger som man är, gör det bästa för sig själv för att man ska kunna vara en glad person. Med enkla medel. Det är viktigt att vara ödmjuk och känna stor tacksamhet för det man har och är.

Det finns alltid arroganta människor på ens väg genom livet, dem struntar jag fullständigt i eftersom det ger noll att uppmärksamma dem, snarare tvärtom så drar såna tankat ner en. Varför ens fundera på arroganta och/eller rika människor? Skit i dem, de är inte viktiga.

Ja, man blir sjuk, uppsagd, bedragen osv. Jag har varit med om det mesta precis som många andra. Man gråter, gräver ner sig, blir arg, gråter mer ... Vissa upplevelser gör en utslagen i veckor och andra i månader (nu menar jag givetvis inte om man är dödssjuk).

Skillnaden är vad man gör sedan.

Man kan spela upp "bandet" i huvudet med hur man blev bedragen om och om igen, år efter år. Eller så väljer man att spela över det bandet med något nytt. Har man inget nytt konkret i verkliga livet så får man börja fundera på bra tankar om hur hon ska vara, hur ens kommande relation ska vara. Härliga sköna tankar.

Vad känns bäst, att tänka på hur man blev bedragen eller på hur det känns med en bra, fin partner vid sin sida? Om jag t ex möter dig i affären och du tänker på det ena eller det andra, vilken utstrålning tror du jag dras till?

Tankar skapar känslor. Känslor skapar glädje/sorg, vad du utstrålar till dem omkring dig, hur du blir bemött osv osv ... Det är min poäng här, att tankar är A och O för hur man mår i livet.
Citera
2017-08-27, 13:17
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jag vet inte, känns som vi snackar om olika saker här. Att vara någon för dig, är det att "lyckas" och bli rik? Att vara betydelsefull i andras ögon?

För mig är att betyda något att man är tillräcklig i sina egna ögon, att man duger som man är, gör det bästa för sig själv för att man ska kunna vara en glad person. Med enkla medel. Det är viktigt att vara ödmjuk och känna stor tacksamhet för det man har och är.

Det finns alltid arroganta människor på ens väg genom livet, dem struntar jag fullständigt i eftersom det ger noll att uppmärksamma dem, snarare tvärtom så drar såna tankat ner en. Varför ens fundera på arroganta och/eller rika människor? Skit i dem, de är inte viktiga.

Ja, man blir sjuk, uppsagd, bedragen osv. Jag har varit med om det mesta precis som många andra. Man gråter, gräver ner sig, blir arg, gråter mer ... Vissa upplevelser gör en utslagen i veckor och andra i månader (nu menar jag givetvis inte om man är dödssjuk).

Skillnaden är vad man gör sedan.

Man kan spela upp "bandet" i huvudet med hur man blev bedragen om och om igen, år efter år. Eller så väljer man att spela över det bandet med något nytt. Har man inget nytt konkret i verkliga livet så får man börja fundera på bra tankar om hur hon ska vara, hur ens kommande relation ska vara. Härliga sköna tankar.

Vad känns bäst, att tänka på hur man blev bedragen eller på hur det känns med en bra, fin partner vid sin sida? Om jag t ex möter dig i affären och du tänker på det ena eller det andra, vilken utstrålning tror du jag dras till?

Tankar skapar känslor. Känslor skapar glädje/sorg, vad du utstrålar till dem omkring dig, hur du blir bemött osv osv ... Det är min poäng här, att tankar är A och O för hur man mår i livet.
Jag förstår hur du tänker och vilken strategi du förordar. Det är gott och väl om man är en helt vanlig människa med helt vanliga fel och brister och som får en normal dos av livets med- och motgångar. Du verkar dock inte förstå att det finns människor med psykologiska funktionshinder (av skilda slag) som inte kan ändra sina liv i positiv riktning med tankens kraft. De lever idag i ett individualiserat samhälle som bygger på en stenhård bortsållning. Ta bara Tinder-appen (min son visade mig den) där folk antingen förvisas till höger eller vänster, precis som i Auschwitz. Par lever idag flera år tillsammans för att se ”om de passar ihop”. De gifter sig ofta med sina egna barn som brudnäbbar. Och då är de ändå ”normala”. Socialpsykologin vet att berätta att en modern relation har bäst chans att hålla om de personliga egenskaperna och attityderna matchar varandra så mycket som möjligt. Denna forskning har letat sig in på dejtingsajterna. Min poäng är: I det individualiserade Sverige är det svårt för normala att få till en varaktig relation. Det är i stort sett hopplöst för de som inte är normala.
Citera
2017-11-17, 10:03
  #41
Medlem
Hur gick det, TS?
Citera
2017-11-17, 11:14
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Hej FB
Är super-intresserad av en tjej som jobbar i en butik i närheten där jag bor. Varje gång jag ser henne så blir jag som en tonåring igen haha. Hon har orange hår och det är nåt speciellt med hennes ansiktsuttryck som jag verkligen gillar.

Har varit nära varje gång jag handlat att ge henne mitt nummer men nu till problemet,

jag är typ 30 och gissar att hon är mellan 20-25 . Och jag har varit självmordsbenägen och sjukskriven länge.. Har inte träffat kvinnor på några år som ett resultat av detta och ärligt talat så har jag självmordstankar emellanåt dels pga just detta. Ensamheten.

Jag ser bra ut å är bra på att flörta osv så har ofta fått tjejers nummer men sen när dom märker att jag mår piss och hatar mitt liv, så drar dom. Och jag klandrar dom inte heller. Känner att jag inte har nåt att erbjuda och är rätt tråkig.

Jag tänkte se om nån har några tips


Jag gå och tränar på gymmet eller aktiviteter typ fotboll eller basketboll... då slipper man allt funderingarna i huvudet. Man har allafall något att göra på dagarna... eller spelar sjuk mycket csgo onlinespel.

Kanske du gilla lotto eller hästar.. vinna pengar. Tjejerna kommer då när man har massor cashs.

Eller resa bort

Female attrahera dig när du är bra på någonting eller du har massor pengar de gilla spendera på
De nekar alltid något fast de egentligen gillar det.
Citera
2017-11-25, 19:07
  #43
Medlem
Sockss avatar
Börja med att varje dag säga minst 5 positiva saker om dig själv.
Varje gång du tänker en dålig tanke om dig själv, stoppa dig själv medvetet och tänk positiva saker om dig själv. Du kan gärna st framför spegeln när du gör detta. Det låter löjligt och man känner sig löjlig men det fungerar.
Hypnosterapi kan vara bra också, då kan du gå tillbaka till första tillfället där du tänkte så här om dig själv och lösa det.

Tänker du negativa tankar om andra, stoppa dig även där och sluta tänk på personen i fråga eller tänk något positivt om denne. Kan vara svårt, jag gjorde detta för många år sen och om en snubbe kunde jag bara komma på att det enda positiva med honom var att han iaf aldrig skulle föröka sig...

Ang tjejen, vill du ha kontakt så kan du säga; Jag tycker du verkar vara så himla intressant och trevlig, jag ger dig mitt nr så får du ta kontakt om du vill. Och så ger du henne nr. Då har du tagit ett första steg som inte är otrevligt (som i artikeln det länkades till) och gett henne makten (och tryggheten) att välja. OM hon inte ringer, så ta det inte personligt, hon kan vara upptagen eller vad som helst. När du sen handlar där så var inte awkvard, var bara vanlig så blir det inte konstig stämning, framhärda inte med att hon ska ringa utan fortsätt bara vara så normal och trevlig som du kan. Om det blir för jobbigt får du försöka betala i en annan kassa om det går.
Citera
2017-11-25, 19:27
  #44
Medlem
Dennisdenkos avatar
Kanske inte det bästa tipset och inget du bör säga när hon sitter i kassan, men, jag träffade mitt livs kärlek helt oplanerat och ovetandes och oletandes, genom att vi på en mc fest började prata och kom in på att jag varit självmordsbenägen och försökt 3ggr. Hon själv hade inte sådana tankar men var lite skadad psykiskt av annat. Hon förstod mig och hon kom mig närmre än någon annan. Jag flörtade inte en sekund, förren jag skulle åka hem och vi lyckades fastna i hångel och hon bjöd hem mig på "sex hela natten" som hon sa.

Att hitta någon som accepterar en för den man är, är svårt. Men när man gör det. Ja mina självmordstankar försvann. Efter några månader tillsammans med henne slutade jag knarka (smärtstillande). Hon i kassan kanske är en likande person, som kan förstå dig.

Visst jag förstår att du kanske inte vill testa dig fram och riskera att bli sårad av flera tjejer. Men det psykiska problemen och smärtan du har är viktig att klargöra tidigt när man träffar någon. Någon kommer någon dag att förstå dig och hjälpa dig och älska dig.

Jag önskar dig lycka till, för jag har varit i samma sits. När man minst anar det så är hon där, ditt livs kärlek.
Ta hand om dig så länge!
Citera
2017-11-27, 00:21
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Hej FB
Är super-intresserad av en tjej som jobbar i en butik i närheten där jag bor. Varje gång jag ser henne så blir jag som en tonåring igen haha. Hon har orange hår och det är nåt speciellt med hennes ansiktsuttryck som jag verkligen gillar.

Har varit nära varje gång jag handlat att ge henne mitt nummer men nu till problemet,

jag är typ 30 och gissar att hon är mellan 20-25 . Och jag har varit självmordsbenägen och sjukskriven länge.. Har inte träffat kvinnor på några år som ett resultat av detta och ärligt talat så har jag självmordstankar emellanåt dels pga just detta. Ensamheten.

Jag ser bra ut å är bra på att flörta osv så har ofta fått tjejers nummer men sen när dom märker att jag mår piss och hatar mitt liv, så drar dom. Och jag klandrar dom inte heller. Känner att jag inte har nåt att erbjuda och är rätt tråkig.

Jag tänkte se om nån har några tips


Du kanske ska fundera på om du är redo för en relation ...
fixa livet sen kan du köra volvo villa modellen...

Alla kan doppa ..
Citera
2017-11-27, 19:19
  #46
Medlem
Morgonrodnads avatar
TS du har inte fundetat på att göra en Breivik? Skjuter du bara ihjäl ett dussin kulturmarxister kommer du få mängder av unga vackra kvinnor som besöker dig på kåken.

Bättre tillgång på både gym och terapi än de flesta har också.
Citera
2017-11-29, 10:35
  #47
Medlem
Sjukt nyfiken på att veta vilken stad detta handlar om. Känner en rödtott till kassörska i Malmö nämligen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback