Citat:
Ursprungligen postat av
viktigtinlagg
Jag undrar det. Alla verkar så själlösa. Det verkar ha varit en större katastrof som endast jag klarat mig undan. Nu lever jag kvar med alla atrapper. De riktiga människorna dog. Hur kommer man förbi sorgen? Visst det fanns många idioter blad de som dog med sorgen blir ändå massiv.
Dessutom tror jag gud svek mig och att det var ett misstag att just jag överlevde. Slump och misstag. Hela historien är fruktansvärt grotesk.
Visst kan jag försöka skaka av mig det, leva för dagen, låtsas som ingenting. Det verkar vara det som önskas av mig.
Jag tror dessutom att kloner av mig användes som soldater i slutstriden. En miljon kloner gick runt och slaktade och blev slaktade. Finns det något jag kan göra åt situationen? Jag tror inte det.
Det kommer nog ta tusen år innan denna sorg tvättats bort av världen och ersatts med andra sorger. Samtidigt så vet jag ju inte. Detta är bara mina starka antaganden. Men det står helt klart att världen gått igenom något traumatiskt nyligen, någon massiv sorg. Jag kan bara inte veta vad den handlar om. Om jag har rätt, hur ska jag då hantera det?
Ledsen men ditt inlägg är lite "Way out there" .. om du verkligen tror på det du har skrivit, så tycker jag att du ska ta kontakt med en psykolog för att behandla din sorg.
Lycka till.