2018-09-01, 07:32
Medlem
PeppsOddss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Funkar absolut bra men inte helt 100. Automatpumpar och vägtullar är bara att glömma enligt revoluts forum och emellanåt har deras system legat nere vilket inneburit att kortet helt enkelt bara nekas.

Revolut är en fantastisk tjänst men man kan inte helt förlita sig på den, man måste ha annat kort som backup.

Att tanka på obemannat har jag inte försökt mig på, ska testas idag.
Återkommer med hur det gick!

Självklart bör man ha andra kort/kontanter med sig, revolut är på tok för ungt att förlita sig på till 100%.
Citera
2018-09-01, 08:54
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeppsOdds

Självklart bör man ha andra kort/kontanter med sig, revolut är på tok för ungt att förlita sig på till 100%.

Att döma av användares reaktioner när de varit "strandsatta med alla pengar på revolutkontot" och givetvis har de hoppat på flyget och rest till annat land dessutom så verkar revolut ha glömt varna folk om just detta faktum - många tycks lita blint till en enda bank / ett enda kort trots att vi talar om vuxna människor.
Citera
2018-09-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeppsOdds

Problemet är inte att det är ungt, utan att det är prepaid-kort.
Citera
2018-09-01, 17:21
Medlem
ilcontes avatar
Dum fråga kanske men jag får lön i euro men bor i Sverige. Är Revolut något för mig eller är det mest användbart vid resor osv? Jag får alltså in lönen till ett personkonto i swedbank idag.
Citera
2018-09-01, 21:01
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilconte
Dum fråga kanske men jag får lön i euro men bor i Sverige. Är Revolut något för mig eller är det mest användbart vid resor osv? Jag får alltså in lönen till ett personkonto i swedbank idag.

Du får alltså euro in på ett konto i swedbank som du därefter växlar för konsumtion i sek?

Om svaret är ja så är revolut verkligen något du kan dra nytta av, när du i revolut öppnar upp eurokontot så får du även ett riktigt IBAN till vilket din arbetsgivare kan betala din lön. Besparingen på växling blir ett antal procent gentemot swedbanks kurs gissar jag?

I appen är €100 = 1057.83 Sek just nu, kursen är sämre på helger för revolut låser och lägger på 0.5% fredagkväll till måndag morgon. Dvs bättre kurs på vardagar.
Citera
2018-09-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilconte
Du bör kika på transferwise
Citera
2018-09-02, 10:08
Medlem
ilcontes avatar
Citat:
Du får alltså euro in på ett konto i swedbank som du därefter växlar för konsumtion i sek?

Om svaret är ja så är revolut verkligen något du kan dra nytta av, när du i revolut öppnar upp eurokontot så får du även ett riktigt IBAN till vilket din arbetsgivare kan betala din lön. Besparingen på växling blir ett antal procent gentemot swedbanks kurs gissar jag?

I appen är €100 = 1057.83 Sek just nu, kursen är sämre på helger för revolut låser och lägger på 0.5% fredagkväll till måndag morgon. Dvs bättre kurs på vardagar.

Citat:
Ursprungligen postat av p125
Du bör kika på transferwise

Tack för bra svar! Precis, fakturerar företag runt om i europa men konsumerar i stort sett bara i Sverige. Ska sätta mig in närmre i båda alternativen. Stort tack.
Citera
2018-09-02, 12:38
Medlem
PeppsOddss avatar
Citat:
Att döma av användares reaktioner när de varit "strandsatta med alla pengar på revolutkontot" och givetvis har de hoppat på flyget och rest till annat land dessutom så verkar revolut ha glömt varna folk om just detta faktum - många tycks lita blint till en enda bank / ett enda kort trots att vi talar om vuxna människor.

Kan bekräfta att det stämmer att man ej kan tanka på obemannade stationer.
Haha samma typ av människor har rösträtt, inte att förglömma.
Citera
2018-09-03, 18:40
Medlem
Inget kort är perfekt och det gäller självklart även Revolut, man har alltid minst två kort med sig. Det ända jag önskar de skulle öka på är uttagslimiten innan man får betala en avgift.
Citera
2018-09-19, 18:34
Medlem
trattfans avatar
Om jag skaffar revolut.
Kan folk sätta in pengar på mitt kort utan att behöva skaffa de själva?

Är det mindre frågor än vanliga banker? Om det blir överföringar på 50k+/månad osv haha.
Citera
2018-09-19, 20:26
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Om jag skaffar revolut.

Är det mindre frågor än vanliga banker? Om det blir överföringar på 50k+/månad osv haha.

Nix, du kan normalt bara göra insättningar från kort i ditt eget namn. Alla banker i EU lyder under samma regler så varningsklockorna kommer ringa och ditt konto spärras direkt förmodligen.
Citera
2018-09-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Om jag skaffar revolut.

Du har ett IBAN som kan få vilka överföringar som helst.
Annars kan du försoka använda "split bill" funktion. Jag jar inte provat det men verkar göras genom att skapa en länk som du skickar till vem som helst som ladda ditt konto med ett betalkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in