• 1
  • 2
2017-08-24, 18:50
Om jag köper möbler med mitt bankkort, så vill jag kunna lägga in den inköpsposten under kategorin "Möbler".
Köper jag datagrejer, så vill jag lägga det inköpet i kategorin "Data" o.s.v.

Jag tänker mig alltså att man går in på sin hemsida på banken och flyttar posterna i transaktionslistan till respektive kategori.
Det finns visserligen en "bil"-kategori, men där läggs bara det in som betalats som räkningar. Bilskatt och försäkringar t.ex.

Varken ICA-banken eller Länsförsäkringsbanken har den här tjänsten. Finns det någon bank där det här går att göra?
Citera
2017-08-24, 18:52
Medlem
kleijons avatar
I SEB appen kan man göra det, har inte kollat om det går att lägga in egna kategorier, men det finns ett par olika som standard.
Osäker på om man kan göra det på deras hemsida, men borde man kunna om man kan det i appen.
Citera
2017-08-24, 18:56
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kleijon
I SEB appen kan man göra det, har inte kollat om det går att lägga in egna kategorier, men det finns ett par olika som standard.
Osäker på om man kan göra det på deras hemsida, men borde man kunna om man kan det i appen.

Tror seb har samarbete med Tink, tror inte kategorierna går att förändra - till och med svårt att omkategorisera utgifter.
Citera
2017-08-24, 18:58
Medlem
Luxuss avatar
Enklaste är nog att exportera historiken till excel och sen sortera själv. Handelsbanken har den funktionen iallafall
Citera
2017-08-24, 19:03
Medlem
st0ckiss avatar
Swedbank har denna funktionen.
Citera
2017-08-24, 19:06
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Enklaste är nog att exportera historiken till excel och sen sortera själv. Handelsbanken har den funktionen iallafall

Det är ju en bra idé. Jag ser inte att Länsförsäkringar har den funktionen, men jag ska fråga dem iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis

Ok, ska kolla det. Tack.
Senast redigerad av Vladulven 2017-08-24 kl. 19:19.
Citera
2017-08-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis

Endast i appen nu, det togs bort från sajten innan sommaren. "Återkommer någon gång."
Citera
2017-08-24, 19:41
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iumaspi
Endast i appen nu, det togs bort från sajten innan sommaren. "Återkommer någon gång."
Ah, fan. Det hade jag missat helt och hållet.
Citera
2017-08-24, 21:57
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladulven
Om jag köper möbler med mitt bankkort, så vill jag kunna lägga in den inköpsposten under kategorin "Möbler".
Köper jag datagrejer, så vill jag lägga det inköpet i kategorin "Data" o.s.v.

Jag tänker mig alltså att man går in på sin hemsida på banken och flyttar posterna i transaktionslistan till respektive kategori.
Det finns visserligen en "bil"-kategori, men där läggs bara det in som betalats som räkningar. Bilskatt och försäkringar t.ex.
Danske Bank har tydligen den funktionen. Jag tror dock du måste göra flera betalningar om du köper möbler och mat på samma ställe, för det är endast totalbeloppet du kan kategorisera.
Citera
2017-08-25, 15:33
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Danske Bank har tydligen den funktionen. Jag tror dock du måste göra flera betalningar om du köper möbler och mat på samma ställe, för det är endast totalbeloppet du kan kategorisera.

Du kan dela upp utgift i Danske banks app, men du behöver göra det vid varje transaktion vilket är jävligt drygt. Jag försökte ett tag med försäkringar som dras på autogiro. Det är en transaktion som innehåller allt från villaförsäkring till sjukförsäkring och barnförsäkring. Men jag tröttnade på att hålla på...
Citera
2017-08-26, 01:48
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Du kan dela upp utgift i Danske banks app, men du behöver göra det vid varje transaktion vilket är jävligt drygt. Jag försökte ett tag med försäkringar som dras på autogiro. Det är en transaktion som innehåller allt från villaförsäkring till sjukförsäkring och barnförsäkring. Men jag tröttnade på att hålla på...
Tack för förtydligandet!
Citera
2017-08-26, 10:00
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus

"Upptäckte" den funktionen hos Länsförsäkringar också. (Alltför stor och tydlig knapp för att jag skulle se den från början.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in