Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-24, 14:02
  #1
Medlem
d3xxs avatar
Jag va inne o surfa porr så såg jag en gif typ med en sjukt läcker brud, brukar ALDRIG betala på sidor men jag gick in där, de enda jag ville va att få namnet på tjejen.. De stog att man kunde betala 8kr typ för 2 dagars trial liksom så tänkte aja, de e inga pengar de e värt! Men nu läser jag mailet och blir lite ängslig..

Trial: 2 days trial to a subscription renewing every 1 month
Today's charge is: SEK 8,50 for a 2 days membership
"Thereafter, membership renews automatically at SEK 339,92 every 1 month until cancelled."


Hittar ingenstans vart jag kan radera kontot eller säga upp den jävla skiten. Känns ju sjukt att de ska komma automatiskt efter att man kryssat i trial, de sjuka är att jag kan inte säga upp det?
Jag gav aldrig mina kortuppgifter, använde PayPal, men när jag gjorde köpet så vart mina kortuppgifter kvar på PayPal-kontot så jag gick in snabbt efter och raderade kortuppgifterna på mitt konto, man vet ju aldrig.

Men vad tror ni? Asså mitt skräckscenario är ju att dom försöker dra från Paypal sen när de inte går så försöker PayPal dra från mitt bankkort och om inte de går tänk om jag får massa skulder över öronen?
Citera
2017-08-24, 14:09
  #2
Medlem
tsiLs avatar
Spärra kortet så är det lugnt.
Citera
2017-08-24, 14:16
  #3
Medlem
salxars avatar
Du kan stänga av betalningar hos PayPal. Orkar inte leta upp var du gör detta men du hittar säkert själv om du klickar runt lite.
Citera
2017-08-24, 14:20
  #4
Medlem
Om du har skulder hos PayPal så skickar dom arga mejl i 7 dagar och sedan är det avblåst.
Citera
2017-08-24, 14:20
  #5
Medlem
d3xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Du kan stänga av betalningar hos PayPal. Orkar inte leta upp var du gör detta men du hittar säkert själv om du klickar runt lite.

Tack så mkt, jag gick in och avbröt den nu! Tur att jag använde paypal annars hade jag vart mycket mer orolig..
Citera
2017-08-24, 14:21
  #6
Medlem
d3xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesperlevin
Om du har skulder hos PayPal så skickar dom arga mejl i 7 dagar och sedan är det avblåst.

Jaha ok, då kanske ja inte behöver va orolig
Citera
2017-08-24, 15:44
  #7
Medlem
Mackan52s avatar
Låt det här bli en läxa, betala aldrig för internetporr. Rätt vad det är bam så ringer banken och undrar va fan du håller på med i Bangkok
Citera
2017-08-24, 17:10
  #8
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Vad hette bruden då?
Citera
2017-08-24, 17:23
  #9
Moderator
vhes avatar
Nej, att det dras pengar från kontot när man frivilligt köper saker är, hör och häpna, inte IT-säkerhet. Dark patterns eller ej.

Vi ser om ÖDIT kan ta detta som en ren PayPal-support-tråd.

IT-säkerhet: allmänt --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback