Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Bara vänta. Att du hör sämre beror på att revaxör, med eller utan vatten, blöter upp proppen, vilket gör att den sväller och blockerar hörselgången mer effektivt. Sedan händer en av två saker - antingen torkar proppen upp igen och krymper tillbaka till originalstorleken, eller så glider hela eller delar av vaxmassan ut ur örat. Oavsett vilket tar förloppet vanligtvis runt ett dygn. Har du då fortfarande proppen kvar kan du köra en eller fler uppblötningar till, och förr eller senare har du fått ut allt.
När man tror det "blir värre" beror det oftast bara på att man märker proppen mer när den svällt upp av tillförd vätska, vilket i sin tur kan betyda att den är på väg ut.
Sköljningen med vatten har jag alltid tyckt är onödig. Det räcker ju att blöta upp med revaxöret och sedan låta naturen ha sin gång, utan att stressa på förloppet.
Okej, då får jag vänta. Körde en kur i igår och 2 ggr idag efter varandra.
Utan att nåt vax spolade ut utan hör hur det skvalpar i örat av vattnet som inte kom ut. Samt smärta,och lock totalt.
Försökt peta med tops men de gör så ont även om lite vax kommer med. Enligt läkaren jag var hs för några dar sen så är vaxproppen helt blockerad i hörselgången att det inte ens gick att se in i örat med en så där öronkikaren.
Men han sa det är bara köpa revaxör så går det bort.
Gah. värsta är att man får yrsel av detta skit,.
Har en mindre vax i höger öra också men som jag inte tänker spola in nåt skit i. Kör vaxol för det örat istället,