2017-08-24, 01:10
Medlem
Någon som vet om dem fick med något byte?
Citera
2017-08-24, 01:44
Medlem
Ett par killar sa till mig att dom inte fick det. Var själv i närheten. Om det stämmer vet jag icke. Var två rejäla smällar med kanske 10 sekunders mellanrum.
Citera
2017-08-24, 01:46
Medlem
Monopolis avatar
Källa?
Citera
2017-08-24, 01:52
Medlem
Citat:
Det vad vid 00.36 som polisen fick in larmet.*
– Någon har försökt spränga en bankomat. Det är ganska rörigt på platsen, säger Mikael Lind.*
– Man har använt sprängmedel troligtvis, berättar Mikael Lind.
http://www.expressen.se/kvallsposten...gt-pa-platsen/
Citera
2017-08-24, 01:58
Medlem
Vad jag vet 100 procent är att det var två rejäla smällar på Nydalatorget och att det nu är avspärrat av polis. En person lämnade i ambulans. Det vet jag för att jag hörde/såg det med egna ögon.

Jag TROR personen var av arabiskt ursprung och kvinna.
Jag HÖRDE av andra som kom gåendes från platsen smällarna kom ifrån att det var en av bankomaterna de försökt spränga (eller kanske båda? en smäll för varje?) Och att de inte lyckats få med några pengar.
Citera
2017-08-24, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milkshake
Vad jag vet 100 procent är att det var två rejäla smällar på Nydalatorget och att det nu är avspärrat av polis. En person lämnade i ambulans. Det vet jag för att jag hörde/såg det med egna ögon.

Jag TROR personen var av arabiskt ursprung och kvinna.
Jag HÖRDE av andra som kom gåendes från platsen smällarna kom ifrån att det var en av bankomaterna de försökt spränga (eller kanske båda? en smäll för varje?) Och att de inte lyckats få med några pengar.

Man kan hoppas att det var en av dom som försökte spränga bankomaten som fick åka ambulans, så det inte kom någon stackare och skulle ta ut pengar efter dom placerat och "tänt" sprängladdningen men själva tagit skydd.
Citera
2017-08-24, 05:29
Moderator
Chantres avatar
Verkar ju vara rena amatörerna. Varför spränga en bankomat i ett kriminellt område där det oftast finns polisbilar och väktare? Bankomaten nere i Skanör ger ju mer tid för själva efterarbetet med att tömma automaten och hinna fly. Närmsta polis där nere brukar finnas i Trelleborg vid den tiden.
Citera
2017-08-24, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Verkar ju vara rena amatörerna. Varför spränga en bankomat i ett kriminellt område där det oftast finns polisbilar och väktare? Bankomaten nere i Skanör ger ju mer tid för själva efterarbetet med att tömma automaten och hinna fly. Närmsta polis där nere brukar finnas i Trelleborg vid den tiden.

Den automaten du nämner eller annan kanske blir nästa försök.
Detta kanske var bara ett test för att se om hur mycket sprängmedel man behöver, vart man skall placera det och sen finns det kanske andra orsaker att de valde denna.

Lite bilder från händelsen:
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=547960
Citera
2017-08-24, 11:14
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetrilogy
Någon som vet om dem fick med något byte?

Trådstart:

1. Sök ordentligt så att det inte redan finns en tråd.
Man kan söka på den länk som man tänker posta eller relevanta sökord kring det som inträffat och var det inträffat.

2. Rubriken ska vara informativ.
Ort där det inträffat, vad som inträffat och gärna datum.

3. En trådstart bör innehålla en beskrivning av fallet, ev. ett kortare citat ur artikel (dock ej hela texten med tanke på 1.02) med källhänvisning samt ett diskussionsunderlag för givande diskussion.

Trådar som inte följer ovanstående kan komma att papperskorgas.
Citera
2017-08-24, 13:36
Medlem
Är ganska ny här på Flashback, tack för feedbacken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in