2017-08-22, 13:53
Medlem
Hej! :-)

Jag driver ett litet aktiebolag och behöver ett enkelt och lättanvänt faktureringsprogram. Är det någon som har nåt bra tips? Helst inte för dyrt och gärna ett "köpeprogram" utan löpande månadsavgift.

Enkelheten är viktigast, det ska vara lätt att riva iväg några fakturor. Helst vill jag kunna e-posta dem som PDF direkt från programmet.

Några tips?
Citera
2017-08-22, 14:26
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikLst

Jag driver ett litet aktiebolag och behöver ett enkelt och lättanvänt faktureringsprogram. Är det någon som har nåt bra tips? Helst inte för dyrt och gärna ett "köpeprogram" utan löpande månadsavgift.

Enkelheten är viktigast, det ska vara lätt att riva iväg några fakturor. Helst vill jag kunna e-posta dem som PDF direkt från programmet.

Några tips?
Ska du endast skriva fakturor så kanske du kan använda en Excelmall? Annars har Fortnox funkat bra.
https://www.fortnox.se/program/fortnox-fakturering/
Citera
2017-08-22, 15:16
Medlem
Hej!

Jag har också varit i din situation och testade flera olika program innan jag bestämde mig.

Min rekommendation är Amako Fakturering. Suveränt bra!

Det är lättlärt och det klarar att få iväg fakturan på vilket sätt man vill. Både på papper eller som PDF via e-post direkt inifrån programmet.

Det kostade visserligen en knapp tusenlapp plus moms med det var det absolut värt. Jag sparar massor av tid, programmet har betalat sig flera gånger om.

https://amako.se

Lycka till!
Citera
2017-08-22, 15:51
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Några tips?

Bokio.se
Citera
2017-08-22, 18:47
Medlem
mbrodins avatar
Visma Administration
Citera
2017-08-22, 19:04
Medlem
Justitiemords avatar
De flesta ekonomiprogram erbjuder fria testperioder, rekommenderar att du provar dig fram.

Några exempel på bra användarvänliga program (fritt från minnet).
Björn Lundén
FortNox
Hogia
Speedledger
Visma SPCS
Citera
2017-08-22, 21:32
Medlem
Fribok / JFS accounting

https://fribok.org

Gratis open source program för all administration och bokföring inklusive fakturering.
Citera
2017-08-24, 22:56
Medlem
Citat:

Några tips?

Visma e ekonomi, allt på nätet och du kan jobba från alla dina enheter. Enkelt och billigt.
Citera
2017-08-24, 23:05
Medlem
JBernards avatar
Jag kör Fortnox, enkelt, stabilt och lätt att bygga ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in