2017-08-22, 12:30
Medlem
Det är nog bra att poängtera att jag är kvinna innan jag börjar skriva

Jag gillar att visa upp mig/blotta mig men brukar inte göra det offentligt om det inte är en sandstrand eller dyligt. Mest visar jag upp mig när jag går på behandling eller blir masserad och tar då av mig bhn.

För 2 veckor tog jag ett steg längre hos min naprapat i norrort (nämner inga namn i denna tråd):

Bokade tid hos min naprapat för ont i korsryggen (brukar få det av och till). Har gått till samma naprapat tidigare men då var det för nacken och axlarna och då tog jag av mig min bh. Han sa inget om det då och dessutom bukar jag ändå alltid ta av mig bhn under massage.

Den här gången tänkte jag äsch jag tar risken och tog jag av mig trosorna också men då sa han sa åt mig att jag kunde behålla trosorna på men jag bagatelliserade det och sa att jag inte vill ha dom smutsiga av massagekrämen som han använder.

Han sa inget efter det. Han blev nog lite generad och ville säkert inte säga emot igen för att typ inte börja tjafsa för mycket. Han tänkte säkert att det skulle bli lite awkward om han håller på att insistera när han redan sagt det en gång och det skulle det nog ha blivit tror jag (alltså awkward).

Hur som helst så gjorde han inget olämpligt utan behandlade som vanligt. Jag blev så upphetsad av att ligga där naken och veta att han ser mig helt naken. Har aldrig känt att mitt hjärta bultat så snabbt tidigare

Jag kommer att boka tid igen där eftersom det var det mest upphetsande jag varit med om (aldrig tagit av mig trosorna hos en naprapat eller massör tidigare).

Gör jag något olagligt i det här fallet?
Citera
2017-08-22, 12:38
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkgrey
Det är nog bra att poängtera att jag är kvinna innan jag börjar skriva

Jag gillar att visa upp mig/blotta mig men brukar inte göra det offentligt om det inte är en sandstrand eller dyligt. Mest visar jag upp mig när jag går på behandling eller blir masserad och tar då av mig bhn.

För 2 veckor tog jag ett steg längre hos min naprapat i norrort (nämner inga namn i denna tråd):

Bokade tid hos min naprapat för ont i korsryggen (brukar få det av och till). Har gått till samma naprapat tidigare men då var det för nacken och axlarna och då tog jag av mig min bh. Han sa inget om det då och dessutom bukar jag ändå alltid ta av mig bhn under massage.

Den här gången tänkte jag äsch jag tar risken och tog jag av mig trosorna också men då sa han sa åt mig att jag kunde behålla trosorna på men jag bagatelliserade det och sa att jag inte vill ha dom smutsiga av massagekrämen som han använder.

Han sa inget efter det. Han blev nog lite generad och ville säkert inte säga emot igen för att typ inte börja tjafsa för mycket. Han tänkte säkert att det skulle bli lite awkward om han håller på att insistera när han redan sagt det en gång och det skulle det nog ha blivit tror jag (alltså awkward).

Hur som helst så gjorde han inget olämpligt utan behandlade som vanligt. Jag blev så upphetsad av att ligga där naken och veta att han ser mig helt naken. Har aldrig känt att mitt hjärta bultat så snabbt tidigare

Jag kommer att boka tid igen där eftersom det var det mest upphetsande jag varit med om (aldrig tagit av mig trosorna hos en naprapat eller massör tidigare).

Gör jag något olagligt i det här fallet?
Om du inte i själva verket vill ha porriga uppmuntringar till att näcka hos din naprapat så platsar nog tråden bättre i juridikforumet. Det du eventuellt kan göra dig skyldig till är i så fall ofredande. Ungefär samma sak som om en manlig kund insisterar på att vara naken med stånd under en massage. Nu har du ju inget stånd att visa upp, så det hela beror nog på hur du beter dig allmänt under själva behandlingen.
Citera
2017-08-22, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Om du inte i själva verket vill ha porriga uppmuntringar till att näcka hos din naprapat så platsar nog tråden bättre i juridikforumet. Det du eventuellt kan göra dig skyldig till är i så fall ofredande. Ungefär samma sak som om en manlig kund insisterar på att vara naken med stånd under en massage. Nu har du ju inget stånd att visa upp, så det hela beror nog på hur du beter dig allmänt under själva behandlingen.

Porriga uppmuntringar går bra också men det var just den juridiska biten. Tror dock inte att en man kommer att anmäla mig som kvinna för sexuellt ofredande. Hur ofta händer det? Det är nog vanlig om situationen var omvänd såsom du säger så jag får nog utnyttja situationen. Kommer nog inte ta det så långt, tror inte jag vågar utan kommer bara näcka och visa upp mig igen för honom
Citera
2017-08-22, 12:47
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Porriga uppmuntringar går bra också men det var just den juridiska biten. Tror dock inte att en man kommer att anmäla mig som kvinna för sexuellt ofredande. Hur ofta händer det? Det är nog vanlig om situationen var omvänd såsom du säger så jag får nog utnyttja situationen. Kommer nog inte ta det så långt, tror inte jag vågar utan kommer bara näcka och visa upp mig igen för honom
Jag tror ärligt talat att även kvinnliga massörer och naprapater drar sig för att polisanmäla kunder som är obekväma. De kommer nog hellre försöka manövrera ut kunden genom att säga att de är fullbokade. Det krävs nog ordentliga problem för att de ska göra en anmälan. Det är nog vanligare tvärtom, att patienter anmäler läkare eller massörer för ofredande eller övergrepp.
Citera
2017-08-22, 13:03
Medlem
dreggells avatar
Hur gammal är du TS?
Vad hade du gjort om massören började tex massera din rumpa?
Vad hade du gjort om du såg att massören hade tydligt stånd?
Citera
2017-08-22, 13:07
Moderator
evilhoneys avatar
Då din fråga inte rör själva sexualiteten utan juridiken så ska frågan inte heller ligga i sexforumet.
//mod

BDSM, fetischism, parafili och kinky sex --> Juridik
/Moderator
Citera
2017-08-22, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Hur gammal är du TS?
Vad hade du gjort om massören började tex massera din rumpa?
Vad hade du gjort om du såg att massören hade tydligt stånd?

Är precis över 40 år. Varför?

Naprapaten masserade min rumpa då jag var på besök för min rygg, det var nog en hårdare massage där så inte så upphetsande.

Hade nog inte gjort så mycket om jag märkte att han hade stånd, men svårt att märka. Skulle nog inte våga ta det längre än så utan tror jag nöjer mig med att han ser mig naken.
Citera
2017-08-22, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finkelsten
Reflekterar du någonsin kring hur ditt beteende påverkar andra människor, eller är det bara ditt eget välbefinnande som är intressant för dig?

Endast för eget välbefinnande. Tror inte att han (en man alltså) har något emot att se en kvinna naken. Jag förstår om vissa kan ha något emot det men hur stor sannolikhet är det jämfört med de som vill se kvinnorna nakna?
Citera
2017-08-22, 14:00
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Endast för eget välbefinnande. Tror inte att han (en man alltså) har något emot att se en kvinna naken. Jag förstår om vissa kan ha något emot det men hur stor sannolikhet är det jämfört med de som vill se kvinnorna nakna?
Nakna kvinnor råder det ingen brist på. Du borde fundera lite över vad du håller på med innan du går över fel gräns. Att du är kvinna betyder inte att du är befriad från ansvar. Men visst är det kul att testa.
Citera
2017-08-22, 14:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Rent juridiskt bör det väl kunna räknas som sexuellt ofredande, men frågan är om någon skulle anmäla dig i en sådan situation som du beskriver. Att ta av sig kläderna på ett läkarbesök är trots allt en sak, även om läkaren menar att det är onödigt, medan det hade varit en annan sak om du gjorde det ute i det offentliga.
Citera
2017-08-22, 14:08
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Jag tror ärligt talat inte massören har någon som helst sexuell accosiation till att titta på nakna kvinnor i yrket. Jag tror det bara är en sexfantasi, som kanske är någorlunda vanligare hos män. T ex att massören eller läkaren ska bli lite kåt om de ser att patienten har stånd etc. Ett kanske lite drastiskt men ändå relevant exempel är väl obducenter. De blir inte ens lite småkåta av att se en död strippa med silikonbröst. De går metodiskt och medicinskt till väga och har ett protokoll att följa. De ser knappt att det är en människa de undersöker. Än mindre att det är, eller har varit då, en sexig ung kvinna. Naprapater och massörer jobbar på samma sätt. Det är bara i porrfilmer som de blir kåta på kunder.

Med det sagt har det säkert hänt någon gång. Men jag tror det är naivt att ligga där på britsen och tänka "Hehe, han måste tycka att det är lite häftigt att jag är naken och att han tar på mig". Förmodligen är han, hur hetero han är, bara obekväm med att någon försöker sexualisera det han upplever som yrke.
Citera
2017-08-22, 14:11
Bannlyst
Problemet är ju om, om han börjat intim smeka dig och du inte gillat det och fått ågren. Då, då hade du förlorat en bra naprapat samt kanske gått in för en anmälan efter prat med vänninorna. Problemet är att du inbjudit till situationen helt och hållet på ditt bevåg. Annars ser jag inte hur det skulle kunna vara något olagligt enligt lagboken om du inte stönar eller smeker dig själv och han är professionell. Trotsallt skönare utan någon klädsel vid massage.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in