2017-08-22, 09:57
Medlem
Hej! Vad skulle ni rekommendera för arbeten för en person som haft problem med depressioner och ångest och inte klarar stress? Vad för arbeten är lugna och inte överdrivet stressiga? Några förslag?
Citera
2017-08-22, 09:58
Medlem
Bibliotekarie
Citera
2017-08-22, 10:02
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Bibliotekarie
Med alla svartingar som kaosar inne på biblioteken?
Citera
2017-08-22, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Med alla svartingar som kaosar inne på biblioteken?

Då får han välja ett bibliotek för alla vita
Citera
2017-08-22, 10:24
Medlem
AlfaQhards avatar
I princip alla jobb omfattar stress i någon form.
Citera
2017-08-22, 10:28
Medlem
snivlems avatar
samhall? kratta rabatter och sånt?
Citera
2017-08-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
samhall? kratta rabatter och sånt?

Måste man inte ha någon form av handikapp för att få jobb där? Räcker det med att vara stresskänslig?
Citera
2017-08-22, 10:43
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Hej! Vad skulle ni rekommendera för arbeten för en person som haft problem med depressioner och ångest och inte klarar stress? Vad för arbeten är lugna och inte överdrivet stressiga? Några förslag?

Var bor du? Det underlättar ju om du bor på en liten ort (helst en riktig byhåla) om du vill ha ett icke-stressigt jobb. När jag har besökt svenska "hålor" (Söderhamn, Gävle, Umeå, Sundsvall, mm) är stressnivån minimal på servicejobb. På en hel kväll står expediterna på ICA bara och hänger, i bästa fall kommer ngn pensionär in och ska köpa en liter mjölk. Rimligen är stressnivån rätt låg för sådana arbetare, till skillnad från att jobba på butik i Stockholm.

Om du bor i Stockholm är väl det bästa ngn sorts övervakningstjänst, typ nattvakt. Många där sitter ju på jobbet bara för sakens skull, "ifall ngt händer", den mesta tiden sitter man och väntar. Nackdelen är att dessa jobb oftast är nattetid.
Citera
2017-08-22, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Var bor du? Det underlättar ju om du bor på en liten ort (helst en riktig byhåla) om du vill ha ett icke-stressigt jobb. När jag har besökt svenska "hålor" (Söderhamn, Gävle, Umeå, Sundsvall, mm) är stressnivån minimal på servicejobb. På en hel kväll står expediterna på ICA bara och hänger, i bästa fall kommer ngn pensionär in och ska köpa en liter mjölk. Rimligen är stressnivån rätt låg för sådana arbetare, till skillnad från att jobba på butik i Stockholm.

Om du bor i Stockholm är väl det bästa ngn sorts övervakningstjänst, typ nattvakt. Många där sitter ju på jobbet bara för sakens skull, "ifall ngt händer", den mesta tiden sitter man och väntar. Nackdelen är att dessa jobb oftast är nattetid.

Tack för ditt svar. Jag bor just nu i Stockholm. "Någon sorts övervakningstjänst" skulle passa bra, men hur tusan får man in en fot i den branschen?
Citera
2017-08-22, 11:16
Medlem
AttCzas avatar
Citat:

Du kan jobba som nattvakt för ett företag. Det lär inte vara stressig.
Citera
2017-08-22, 12:19
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Måste man inte ha någon form av handikapp för att få jobb där? Räcker det med att vara stresskänslig?

men du är ju mer än så? depression osv är väl sjukdomsklassat? du fungerar ju inte fullt ut, right? du är väl känslomässigt "handikappad"?
Citera
2017-08-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
men du är ju mer än så? depression osv är väl sjukdomsklassat? du fungerar ju inte fullt ut, right? du är väl känslomässigt "handikappad"?

Du har en poäng där, dock är mitt mående ok igen nu. Det är mest det att jag inte vill utsätta mig för något onödigt stressigt nu så jag hamnar där igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in