2017-08-22, 12:43
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Du har en poäng där, dock är mitt mående ok igen nu. Det är mest det att jag inte vill utsätta mig för något onödigt stressigt nu så jag hamnar där igen.

det låter som att du borde tänka större...om du har gjort resan från att må dåligt och nu mår bra/bättre så bör du tänka större än att hitta ett jobb du "pallar/står ut med" du kommer må ännu bättre av att utmana dig själv...sträva efter att lista ut vad du på riktigt vill ha ut a livet....ett jobb som du inte ens ser på som ett jobb, utan nåt du inte kan va utan nästan. det är mitt mål, jag ska bli en av dom där som säger "jag älskar mitt jobb, jag älskar måndagar..osv osv"
Citera
2017-08-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
det låter som att du borde tänka större...om du har gjort resan från att må dåligt och nu mår bra/bättre så bör du tänka större än att hitta ett jobb du "pallar/står ut med" du kommer må ännu bättre av att utmana dig själv...sträva efter att lista ut vad du på riktigt vill ha ut a livet....ett jobb som du inte ens ser på som ett jobb, utan nåt du inte kan va utan nästan. det är mitt mål, jag ska bli en av dom där som säger "jag älskar mitt jobb, jag älskar måndagar..osv osv"

I en perfekt värld skulle jag också vilja ha ett sådant arbete, med åren har jag dock blivit mer realistisk och nöjt mig med arbeten som är ok och betalat mina räkningar. Har du själv lyckats hitta ett arbete du verkligen älskar? Helst skulle jag inte vilja arbeta alls. Jag skulle vilja bli amatör-arkeolog på heltid, men för att det ska kunna gå krävs det att mina aktieplaceringar går bra i några år till.
Citera
2017-08-22, 13:05
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Tack för ditt svar. Jag bor just nu i Stockholm. "Någon sorts övervakningstjänst" skulle passa bra, men hur tusan får man in en fot i den branschen?

Det är ju bara att söka. Securitas och liknande företag annonserar ju efter arbetare för nattjobb. Det underlättar ju om du har ngn väktarutbildning eller liknande men tror företaget betalar din utbildning. Finns även diverse säkerhetstjänster på banker och kreditkortsbolag förlagda nattetid.

Har även hört att diverse administrationsjobb inom kommunal sektor ska ha låg stress, typ sekreterare/assistent mm.
Citera
2017-08-22, 13:25
Medlem
snivlems avatar
Citat:
I en perfekt värld skulle jag också vilja ha ett sådant arbete, med åren har jag dock blivit mer realistisk och nöjt mig med arbeten som är ok och betalat mina räkningar. Har du själv lyckats hitta ett arbete du verkligen älskar? Helst skulle jag inte vilja arbeta alls. Jag skulle vilja bli amatör-arkeolog på heltid, men för att det ska kunna gå krävs det att mina aktieplaceringar går bra i några år till.

jag har sökt en utbildning som jag tror på...den kommer ge mig en möjlighet att jobba med ett omväxlande jobb och det kommer ge mig nya kunskaper och färdigheter inom mitt stora intresse. så enkelt är det. och faktum är att bara det faktum att jag började utvärdera mig själv och mitt liv MYCKET grundligt och att ta tag i saker och ting gav mig enormt mycket...bara att axla det ansvaret var en ENORM boost för självkänslan eller vad man ska kalla det...jag började med att gå i terapi, kbt. det räckte med att få prata och va beredd på att göra jobbet själv. "ta ansvar" på många olika sätt är en STOR ... jätte jätteSTOR nyckel till ens mående...det har ett egenvärde, nästan lite som en "tro" fattar du va jag fiskar efter...?
Citera
2017-08-22, 14:12
Medlem
Arbete inom psykiatrin är skitchill då brukarna inte ska stressas.
Citera
2017-08-22, 14:19
Medlem
rostigamazons avatar
Förtroendevald politiker.
Citera
2017-08-22, 14:20
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Hej! Vad skulle ni rekommendera för arbeten för en person som haft problem med depressioner och ångest och inte klarar stress? Vad för arbeten är lugna och inte överdrivet stressiga? Några förslag?

Får tyvärr meddela att det inte finns några stressfria jobb idag. Alla jobb är stressiga på olika sätt, och detta på grund utav att företagen sparar pengar för att inte anställa fler personer, trots att behovet finns.
Det du behöver göra är att bearbeta dina problem genom terapi, så att du kan acceptera att situationen är sådan och förbereda dig på ett stressigt arbetsliv.
Citera
2017-08-22, 20:30
Medlem
Kan du inte skriva in dig på AF för arbetsträning? -som det så fint heter. Personer som arbetstränar finns det gott om i diverse butiker.
Citera
2017-08-22, 20:36
Medlem
Om man har svårt med stress så tror jag att det bästa är att hitta någon form av anpassat arbete. Alla jobb på öppna arbetsmarknaden innehåller stress på ett eller annat sätt. Sedan beror det ju också på vad du är intresserad av och vilka jobb du kan tänka dig?
Citera
2017-08-22, 21:45
Medlem
Vilken statlig myndighet i Sverige som helst. Hur folk lyckas med konststycket att gå in i väggen på arbetsplatser där man fikar och äter lunch drygt fyra av arbetsdagens åtta timmar är en olöst gåta. Kanske är det allt privatsurfande och den malande aggressionen över den där kollegan som inte säger "god morgon" som stressar hjärnan.
Citera
2017-08-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Bibliotekarie

Vad tror folk att bibliotekarier gör egentligen?

https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2017/augusti/Biobliotekarier-lika-stressade-som-sjukskoterskor/
Citera
2017-08-23, 04:18
Medlem
Sandtags avatar
Diverse nattjobb som portier, väktare, vaktmästare osv helst på någon avlägsen ort/industriområde. Statliga jobb inom kommun (krävs dock någon form av utbildning oftast). Tror att vilken ort TS jobbar på kan spela in ordentligt här, många jobb som är stressiga i stan är hur chill som helst på landet. Egenföretagare är ju ett alternativ också, börja smått och automatisera. Krävs lite förarbete och planering (eller mycket) för de flesta slappa jobb iofs men det kanske det kan vara värt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in