2018-03-14, 20:53
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Nja riktigt så enkelt vill jag inte minnas det var, givetvis svårt minnas detaljer back in 2014.. Hursomhelst har jag för mig jag tryckte på ''Ja tack, FT ett år 365 kronor'' eller liknande, minns ingen finstilt text i den rutan. Sedan har man ev missat denna lilla text när man gått vidare om den nu verkligen fanns där då. Jag misstänker starkt att FT har uppdaterat och ''effektiviserat'' med åren så att säga.

Så helt klart missvisande uppgifter, för att locka en att gå med på ett dåligt/oskäligt avtal.
Skulle hela upplägget presenteras tydligt från ruta ett så skulle förmodligen väldigt många undvika att skaffa detta abb.
Kan bara beklaga för alla er som blivit lurade. Men F.T har nog bitit sig själv i svansen. Många potentiella F.T kunder hänger ju här och ju fler som ser denna tråden desto färre abonnenter lär de få. Den tidningen är död.
Citera
2018-03-23, 01:11
Medlem
Vi kan alltså konstatera att FTNG bryter mot god inkassosed och inte drar sig för att skicka tvistig fodran till KFM.

Så återigen STOR VARNING FÖR FRIA TIDER! Undvik deras plus tjänst innan ni noggrant läst om bristerna som framgår i denna tråd!
Citera
2018-04-16, 11:42
Medlem
Fick ett föreläggande.

FTNG EKONOMI KB
08-52500497

Fungerar.

De skickar fakturor via email, så det kan vara lätt att missa om man har flera adresser.
Säg upp prenumerationen och be att få det bekräftat, så ordnar det sig.
Citera
2018-04-16, 12:39
Medlem
FriaTider.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozmoz
De skickar fakturor via email, så det kan vara lätt att missa om man har flera adresser.
För ordningens skull vill jag påpeka att vi alltid skickar sms (om vi har mobilnummer) samt en påminnelse och minst ett krav innan vi lämnar en fordran vidare.

Vi sms:ar som huvudregel en bekräftelse på uppsägningar som inkommer via telefon också./WN
Citera
2018-04-18, 13:26
Medlem
Separatistens avatar
Jag hade gärna prenumererat.

Men nej tack, jag tror jag avstår av så många anledningar.
Citera
2018-04-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriaTider.se
För ordningens skull vill jag påpeka att vi alltid skickar sms (om vi har mobilnummer) samt en påminnelse och minst ett krav innan vi lämnar en fordran vidare.

Vi sms:ar som huvudregel en bekräftelse på uppsägningar som inkommer via telefon också./WN

Jag fick också en faktura ifrån er trots att jag aldrig prenumererat på er tidning. Försökt kontakta er men inte lyckats.
Citera
2018-04-18, 17:01
Medlem
FriaTider.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Jag fick också en faktura ifrån er trots att jag aldrig prenumererat på er tidning. Försökt kontakta er men inte lyckats.
Det är bara att skriva ett privatmeddelande till mig här på Flashback eller till kundservice@friatider.se så får du ett ärendenummer tillbaka direkt och svar inom ett dygn. Om du har ett ärendenummer på ditt förra ärende så kollar jag gärna upp det också. /Widar
Citera
2018-04-19, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriaTider.se

Ni kollar på Eniro och snappar upp numret till mitt mobila bredband då det riktiga numret är hemligt.

Ni drar er inte för att försöka med KFM trots fodran har bestridits. Lycka till med att försöka spela finlirare här!
Citera
2018-04-19, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Jag hade gärna prenumererat.

Men nej tack, jag tror jag avstår av så många anledningar.

Håller med, det är synd för alternativ-media i sig tycker jag är nödvändig men sedan den här skiten startade klarar jag inte ens att gå in på FT utan att bli förbannad.
Citera
2018-04-19, 02:00
Medlem
Citat:
Håller med, det är synd för alternativ-media i sig tycker jag är nödvändig men sedan den här skiten startade klarar jag inte ens att gå in på FT utan att bli förbannad.

Ja nu är dom stämplade.
Citera
2018-04-19, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Ja nu är dom stämplade.

plus att om dom inte drar tillbaks föreläggandet kommer jag anmäla deras brytande mot god inkassosed. Hoppas fler gör samma!
Citera
2018-04-19, 02:11
Medlem
Citat:
plus att om dom inte drar tillbaks föreläggandet kommer jag anmäla deras brytande mot god inkassosed. Hoppas fler gör samma!

Jag kommer att göra samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in