Citat:
Ursprungligen postat av
Separatisten
Någon som vart med om att de drar det till rätten?
Nej, jag har inte hört något. Kollade med kronofogden och det har inte kommit in något därifrån och har heller inte fått en kallelse till rättegång.
Det handlar om så pass lite pengar att jag tror FT och WN inser att det är helt meningslöst att driva det i rätten då deras resekostnader blir högre än vad fakturan ligger på. Dessutom är det usel publicitet för dem. Kan garantera Fria Tider att jag hör av mig till media och informerar dem om vår lilla tvist ifall att det går så långt som till rättegång oavsett utgång (även om jag är säker på att jag skulle vinna den tvisten).
I övrigt så rekommenderar jag Fria Tider att byta strategi. Att automatiskt sätta upp folk på en ny prenumeration när man gör reklam för en prenumeration för ett år är riktigt vidrigt sätt att tjäna pengar på. Visserligen framgår deras vidriga strategi i det finstilta, men det är ju inget som någon orkar sitta och läsa förrän man åkt på en oönskad prenumeration.
Kan för övrigt informera er om att Nya Tider kör på samma strategi. Jag har inte en prenumeration hos dem, men en bekant till mig åkte på en luring där.