2017-08-21, 21:23
Medlem
God kväll,

Har suttit och läst runt ett tag och blivit lite nyfiken på att prova på en oral kur för att se vilken effekt det skulle ha. Var eventuellt intresserad av att testa köra Ostarine till en början men läste runt ytterligare och insåg att lotten ändå faller på turinabol.

Ålder: 27

Vikt: 81-82 kg morgonvikt

Längd: 182

Uppskattad BF%: Jag skulle gissa på runt 12-14, har aldrig uppmätt seriöst.

Medicinska problem: Inga vad jag känner till, har bokat tid för hälsokontroll hos Werlabs för att kolla upp levervärden och annat som kan vara viktigt att känna till innan en oral kur.

Styrkestats, bänk, böj och mark: Har inte maxat något i bänk alls på sistone, kan reppa på 100kg som det är nu och krama ur 5-6 repetitioner 2-3 set.
Böj är max 170 kg. Mark har jag dragit 200kg för något år sedan men det jag gjort senast är 185kg x 3 reps.

Nuvarande kostupplägg: Ligger runt följande makros och ligger relativt stabilt i vikt.

Träningsdag 3167 kcal 322.9g kolhydrater, 242.3g protein, 101g fett
Vilodag 2977 kcal, 320,9g kolhydrater, 202.7g protein, 99g fett

Träningserfarenhet: Började köra hemma i ett källargym någon gång på gymnasiet men det blev seriöst först när jag skrev upp mig och började på ett gym våren 2013. Började logga träning och kost någon gång under 2014 och skulle anse att jag har hyfsat koll på detta.

Tidigare kurer: Inga, är helt oskuld.

Eget förslag till kur: Mitt förslag ligger på OT 40/50. Sedan funderar jag på om man skulle lägga till Proviron 25mg efter vecka 2 och fortsätta kuren + PCT ut, eller ska man spara detta till PCT eller skippa helt? Tänkte motverka OT lågandrogena effekter.

Eget förslag till PCT: Till PCT har jag tänkt köra Nolva 40/40/20/20 alternativt 40/20/20/20

Mål med kuren: Har länge varit nyfiken på vilka resultat man skulle få om man provade kura. Skulle vilja lägga på mig några kg massa och öka i styrka. Känns som jag har nått en platå som jag skulle vilja ta mig vidare ur. Som sagt var jag tidigare inne på att testa Ostarine för att få en skjuts i träningen men läste på vidare och OT är mer beprövat.

Vad tycker ni om upplägget, vet att man kanske inte ska förvänta sig några mirakel men känns som en rimlig nivå att börja på. Känner mig inte redo för att gå på eventuellt testo e och inject ännu. Tänkta avvakta svaret från Werlabs om levervärden då jag läste tråden där en fick leversvikt av en OT-kur vilket fick mig rygga tillbaka.

Tack på förhand!
Citera
2017-08-22, 01:33
Medlem
buff0uts avatar
God kväll själv

Fick jag resa tillbaka i tiden och ge mig själv några vettiga råd som nybörjare hade det varit att kontemplera anledningen till min nyfikenhet både länge och väl. Har du verkligen gett platån en fight?
Något i dina osäkra ordval ger mig intrycket att så inte är fallet. Har du tänkt över/läst på hur du skulle kunna komma över den lika mycket som du läst på om kemiska 'genvägar' ? Du kommer fortfarande inte undan en fight...vare sig det gäller avslutande av kuren, träna ren igen eller att behålla eventuella gains. I det här läget kommer det krävas mer vilja än du lagt ner på din nuvarande 80kg platå. Endel tappar snabbt omdöme och respekt för preparaten, vilket kanske det här forumet är ett mycket bra bevis för.

näst efter det om jag inte kunnat avråda dig; En sak i taget.

Proviron må vara harmlöst men med ditt utgångsläge vill du veta vad som gör vad.
Mental påverkan är svår att förutse exempelvis.

Har du ändå funderat att gå på skulle jag säga stirra dig inte blind på allt som finns. Testo är allt som behövs. Testo Prop. 50mg ED, ~samma tid är en betydligt bättre 1:a kur, både till hälsa och vad du får ut. Nackdelen och fördelen är Injektion som är mycket lätt.

MVH
Citera
2017-08-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buff0ut
God kväll själv

Fick jag resa tillbaka i tiden och ge mig själv några vettiga råd som nybörjare hade det varit att kontemplera anledningen till min nyfikenhet både länge och väl. Har du verkligen gett platån en fight?
Något i dina osäkra ordval ger mig intrycket att så inte är fallet. Har du tänkt över/läst på hur du skulle kunna komma över den lika mycket som du läst på om kemiska 'genvägar' ? Du kommer fortfarande inte undan en fight...vare sig det gäller avslutande av kuren, träna ren igen eller att behålla eventuella gains. I det här läget kommer det krävas mer vilja än du lagt ner på din nuvarande 80kg platå. Endel tappar snabbt omdöme och respekt för preparaten, vilket kanske det här forumet är ett mycket bra bevis för.

Proviron må vara harmlöst men med ditt utgångsläge vill du veta vad som gör vad.

Har du ändå funderat att gå på skulle jag säga stirra dig inte blind på allt som finns. Testo är allt som behövs. Testo Prop. 50mg ED, ~samma tid är en betydligt bättre 1:a kur, både till hälsa och vad du får ut. Nackdelen och fördelen är Injektion som är mycket lätt.

MVH

håller med här, kör testo men kör enanthate eller cypionate... ca 1 stick i veckan o det är ingenting jag svär... du ska såklart göra detta men du behöver seriöst inte ens tänka på din hälsa på en testo nybörjar dos... med OT eller vilken oral går jag runt och nojjar över att jag ska få hjärtsvikt ifall jag äter leverpastej... orala är kul som fan i 10 dagar och sen börjar nojjandet
Citera
2017-08-22, 17:35
Medlem
starkefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suddet
God kväll,

Har suttit och läst runt ett tag och blivit lite nyfiken på att prova på en oral kur för att se vilken effekt det skulle ha. Var eventuellt intresserad av att testa köra Ostarine till en början men läste runt ytterligare och insåg att lotten ändå faller på turinabol.

Ålder: 27

Vikt: 81-82 kg morgonvikt

Längd: 182

Uppskattad BF%: Jag skulle gissa på runt 12-14, har aldrig uppmätt seriöst.

Medicinska problem: Inga vad jag känner till, har bokat tid för hälsokontroll hos Werlabs för att kolla upp levervärden och annat som kan vara viktigt att känna till innan en oral kur.

Styrkestats, bänk, böj och mark: Har inte maxat något i bänk alls på sistone, kan reppa på 100kg som det är nu och krama ur 5-6 repetitioner 2-3 set.
Böj är max 170 kg. Mark har jag dragit 200kg för något år sedan men det jag gjort senast är 185kg x 3 reps.

Nuvarande kostupplägg: Ligger runt följande makros och ligger relativt stabilt i vikt.

Träningsdag 3167 kcal 322.9g kolhydrater, 242.3g protein, 101g fett
Vilodag 2977 kcal, 320,9g kolhydrater, 202.7g protein, 99g fett

Träningserfarenhet: Började köra hemma i ett källargym någon gång på gymnasiet men det blev seriöst först när jag skrev upp mig och började på ett gym våren 2013. Började logga träning och kost någon gång under 2014 och skulle anse att jag har hyfsat koll på detta.

Tidigare kurer: Inga, är helt oskuld.

Eget förslag till kur: Mitt förslag ligger på OT 40/50. Sedan funderar jag på om man skulle lägga till Proviron 25mg efter vecka 2 och fortsätta kuren + PCT ut, eller ska man spara detta till PCT eller skippa helt? Tänkte motverka OT lågandrogena effekter.

Eget förslag till PCT: Till PCT har jag tänkt köra Nolva 40/40/20/20 alternativt 40/20/20/20

Mål med kuren: Har länge varit nyfiken på vilka resultat man skulle få om man provade kura. Skulle vilja lägga på mig några kg massa och öka i styrka. Känns som jag har nått en platå som jag skulle vilja ta mig vidare ur. Som sagt var jag tidigare inne på att testa Ostarine för att få en skjuts i träningen men läste på vidare och OT är mer beprövat.

Vad tycker ni om upplägget, vet att man kanske inte ska förvänta sig några mirakel men känns som en rimlig nivå att börja på. Känner mig inte redo för att gå på eventuellt testo e och inject ännu. Tänkta avvakta svaret från Werlabs om levervärden då jag läste tråden där en fick leversvikt av en OT-kur vilket fick mig rygga tillbaka.

Tack på förhand!

Tanken med OT och proviron blir ju att försöka efterlikna eller åtminstone väga upp med proviron för att du stökar med testot. Så min tanke är att köra som buffout o max föreslår med testo. Jag hade kört e eller c av praktiska skäl att det blir mindre stick och lättare för dej som nybörjare.

Att köra OT och eventuellt proviron blir som att gå över ån för att hämta vatten. Sätt en lågdos testo(250mg) i e5d så kommer du få bra och stabil kur. Som ny kommer du faktiskt en bra bit med den dosen.
Citera
2017-08-22, 19:52
Medlem
Citat:
God kväll själv

MVH

Jag förstår hur du menar och köper helt resonemanget om att köra en sak i taget. Det räcker med att tackla OTen till en start.

Finns det någon anledning till att du rekommenderar Testo P istället för E som verkar vara mer eller mindre standard?

Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
håller med här, kör testo men kör enanthate eller cypionate... ca 1 stick i veckan o det är ingenting jag svär... du ska såklart göra detta men du behöver seriöst inte ens tänka på din hälsa på en testo nybörjar dos... med OT eller vilken oral går jag runt och nojjar över att jag ska få hjärtsvikt ifall jag äter leverpastej... orala är kul som fan i 10 dagar och sen börjar nojjandet

Citat:
Ursprungligen postat av starkefar
Tanken med OT och proviron blir ju att försöka efterlikna eller åtminstone väga upp med proviron för att du stökar med testot. Så min tanke är att köra som buffout o max föreslår med testo. Jag hade kört e eller c av praktiska skäl att det blir mindre stick och lättare för dej som nybörjare.

Att köra OT och eventuellt proviron blir som att gå över ån för att hämta vatten. Sätt en lågdos testo(250mg) i e5d så kommer du få bra och stabil kur. Som ny kommer du faktiskt en bra bit med den dosen.

När man fått in tre svar och alla skriver att det är bättre att köra på inject känner jag att jag får läsa vidare inom det. Är ju själv orolig för de biverkningar orala kan ge och de påfrestningar det blir på levern bland annat.

Jag får läsa på om skillnaderna mellan E, C och P. Det jag läst främst är att folk rekommenderar E men antar att det finns för och nackdelar med de olika.
Citera
2017-08-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suddet
Jag förstår hur du menar och köper helt resonemanget om att köra en sak i taget. Det räcker med att tackla OTen till en start.

Finns det någon anledning till att du rekommenderar Testo P istället för E som verkar vara mer eller mindre standard?

När man fått in tre svar och alla skriver att det är bättre att köra på inject känner jag att jag får läsa vidare inom det. Är ju själv orolig för de biverkningar orala kan ge och de påfrestningar det blir på levern bland annat.

Jag får läsa på om skillnaderna mellan E, C och P. Det jag läst främst är att folk rekommenderar E men antar att det finns för och nackdelar med de olika.

enda skillnaden är ester och det är i kort o gott hur mycket av den aktiva substansen som frigörs in i ditt system... propionate som är den kortaste estern (av de du nämnde) sätter du mellan ED och e3d medan Cypionate som är den längsta estern (av de du nämnde) sticker du mellan e5d och e7d

stick frekvenserna är tagna utifrån hur de mest används.. finns säkert någon som sticker p med längre stick frekvens och de längre med både kortare och längre stick frekvens

biverkningarna på testosteron och testosteron är de samma... det här med vätska bindningar och skillnad på aromatisering är bullshit... ställer du mg per mg så är det exakt samma och det finns inga som hällst studier som stödjer denna bro science... om någon har något annat att påstå får de gärna lägga ut legit fakta baserade på studier

hur som iallafall testo inject med valfri ester är det absolut bästa alternativet till AAS om man vill ha en all around steroid med så få biverkningar som möjligt
Citera
2017-08-22, 23:01
Medlem
buff0uts avatar
'Rekommenderar' testo p av flera anledningar,

Först kurlängd, en kort runda på 5-6 veckor är en bra start.
slår på fortare, möjlighet att bryta fort, det är ur ditt system fort. spårtider..
Det vanligaste rookie misstaget som görs är att ligga på för länge, testo e/c är så att säga
lite för bekvämt..längre estrar för längre kurer, det är inte ditt mål.
Jag är tvärtemot max-gainz övertygad om att längre estrar ger mer biverkningar men du
får bilda dig en egen uppfattning om det.

Mycket om AAS handlar om bro science, man får välja sina bros väl

MVH
Citera
2017-08-23, 13:11
Medlem
Citat:
'Rekommenderar' testo p av flera anledningar,

Först kurlängd, en kort runda på 5-6 veckor är en bra start.
slår på fortare, möjlighet att bryta fort, det är ur ditt system fort. spårtider..
Det vanligaste rookie misstaget som görs är att ligga på för länge, testo e/c är så att säga
lite för bekvämt..längre estrar för längre kurer, det är inte ditt mål.
Jag är tvärtemot max-gainz övertygad om att längre estrar ger mer biverkningar men du
får bilda dig en egen uppfattning om det.

Mycket om AAS handlar om bro science, man får välja sina bros väl

MVH

vilka biverkningar är det du syftar på isåfall av ren nyfikenhet och åter igen vill jag att du refererar till prepp där vi kan ställa mg för mg emot varandra våda veckovis och den totala mängden
Citera
2017-08-23, 18:32
Medlem
Riktigt intressant att läsa vad ni skriver. Ska läsa på mer själv och bilda mig en egen uppfattning. Låter verkligen som fördelarna är övervägande gentemot en oral kur.

Har varit hos werlabs idag och gjort deras hälsokontroll så avvaktar resultaten just nu.
Citera
2018-11-18, 10:02
Medlem
Hej,

det var ett tag sen jag var inne på att köra med bara orala och sen förra året har det legat på hyllan helt. Har dock på sistone börjat läsa på om detta igen och jag är helt införstådd med fördelarna med att köra rent testo som kur.

Jag är sugen på att hoppa på en basic kur med Testo E 250mg E5D.

Ålder: 28

Vikt: 84-85 kg

Längd: 182 cm

3500 kcal ~350g kolhydrater, 280g protein, 110g fett

Tidigare kurer: Testade på SARMs förra hösten.

Eget förslag till kur:

V1-12: Testo E 250mg E5D

Arimidex hemma vid gynokänningar.

Eget förslag till PCT: Två veckor efter sista sticket kör jag Nolva 40/40/20/20
Citera
2019-01-09, 13:20
Medlem
Hej igen,

är idag inne på starten av sjunde veckan av Testo E 250mg E5D. Ligger även på 0.25 arimidex E3D.

Var igår morse in och lämnade blodprov, sista sticket innan var lördag morgon.

Har nu fått in både testo och östradiol, väntar även på fler provsvar gällande testosteron.

S-Testosteron 43 *nmol/L
S-Östradiol 133* pmol/L

Hur skulle ni tolka resultatet såhär långt, personligen hade jag hoppats och trott på högre testosteron-värde.

PS. Är det möjligt att byta rubriksättning?
Citera
2019-01-09, 19:02
Medlem
Tycker testo värdet är rätt lågt. Bör vara högre. Vilket märke kör du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in