Min farbror i chile (kanske en annan femma) är överläkare odlar sina plantor och röker varje dag
han brukade dricka för mycket men det har han släppt helt nu. Förebild <3
Det finns, en polare till mig jobbar på akuten och är blazare. Min husläkare vet jag inte heller har något emot CB. När jag var och kollade lungorna frågade han om jag rökte. "Bara cannabis" skojade jag med han om och sa att jag rökt typ 2st cigg i mitt liv. Han svarade "Ja det är bra att du bara röker det och håller dig borta från cigg".
På psykosmottagningen mötte jag en pensionerad läkare som var där i egenskap av patient. Han berättade att han tog sig en joint då och då och fick ibland drogutlöst psykos men tyckte ändå det var värt det för att "det var en del av hans personlighet". Det kändes som att han hade en del TPL som man sade på den gamla tiden.
Mina pappa är överläkare och han kan ta sig en joppe då och då.
Däremot rör han inte giftet alkohol.
Din pappa är med andra ord påläst och vet antagligen historian om cannabis samt dess enorma medicinska potential. Skönt att inte alla läkare har blivit vilseledda av propagandan om "dödsknarket" cannabis.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!