2017-08-20, 17:02
Medlem
Hej,

Min fd hustru har lyckats med konststycket att skaffa lån på ca 200,000 kronor.
För ca 2 år sedan så betalade jag alla hennes lån, dum som jag är, men nui har hon dragit på sig 200,000 igen, naturligtvis ligger några av dessa hos kronofogden, det ser jag som en positiv sak eftersom hon inte kan låna mer.
Hon frågade om jag kan betala hennes lån, men jag känner inte att jag vill göra det, dock har jag inga problem med att låna pengar till henne till 0% ränta.
Men, jag vill inte ge henne 200,000, smärtgränsen för mig ligger på 100,000 (har precis startat eget och kommer inte ha lön på minst ett år).
Är det någon som vet om det finns något kreditinstitut där man kan konsolidera lån på 200,000 om man betalar av 100,000 direkt?
Citera
2017-08-20, 17:19
Medlem
Det du undrar är om det finns kreditinstitut som lånar ut 100.000kr om man har lite kreditvärdighet? Ja, det gör det...

Skulle dock avråda dig från att låna ut mer pengar till ditt ex. Hon har ju knappast skött ekonomin och som ex-hustru lär hon inte tillföra dig något.
Citera
2017-08-20, 17:20
Medlem
Vad i helvete,

Låt henne klara sig själv, finns det barn med i bilden så spara pengar åt dom istället,
Citera
2017-08-20, 17:24
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Shit vilken cuck du är.

Sluta låta henne trampa på dig sådär. Sätt ner foten och ge henne inte ett öre.
Citera
2017-08-20, 17:25
Medlem
Ja, här gör du bort dig.

Låna inte ut en krona till - lägg pengarna på barnen direkt om ni har några sådana. Har ni inte några sådana så föreslår jag att du blockar alla kontaktvägar hon har till dig och så fokuserar du på ditt egna företag istället.

Gör inget dumt nu. Igen.
Citera
2017-08-20, 17:26
Medlem
Pallestroms avatar
Att fortsätta betala hennes lån så blir väl en björntjänst till slut.
Citera
2017-08-20, 20:48
Medlem
Lars1989s avatar
Skulle hon betala dina lån?
Citera
2017-08-20, 21:31
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larssoncj
För ca 2 år sedan så betalade jag alla hennes lån, dum som jag är, men nui har hon dragit på sig 200,000 igen...
Hon frågade om jag kan betala hennes lån, men jag känner inte att jag vill göra det, dock har jag inga problem med att låna pengar till henne till 0% ränta.
"Lånar" du ut pengar till henne eller betalar det så tro för allt i världen inte att det är sista gången! Anledningen att hon ber dig om hjälp är för att hon vet att hon kan manipulera dig att betala - därför kommer hon alltid att be dig om hjälp... Frågan är när du sätter ner foten och talar om för henne att hon får ta eget ansvar för sina ekonomiska beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in