Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 15:41
  #1
Medlem
ingenios avatar
Är det någon som vet hur man laddar ner en skrivskyddad pdf som finns i en scrollbox på en webbsida?
Det handlar om ett antal inskannade alster som finns bakom en betalvägg på en sajt. Jag har tänkt att betala för att få tillgång till dem, men då vill man ju också kunna ladda ner dem och läsa när man vill, inte bara sitta och ögna i en scrollbox.

Den här frågan kanske egentligen borde ligga i webbutvecklingsforumet, för nog finns det väl någon html-kod eller liknande som gör att man kan komma åt en pdf i en scrollbox? Eller kanske ladda ner hela boxen?

Eller finns det något program som kan göra detta? Och då menar jag inte screen capture eller dylikt.
Citera
2017-08-20, 17:39
  #2
Medlem
Shamdons avatar
Länka till en fil som är inbäddad på det sätt du menar så blir det lättare att undersöka.

Nu blir ju bara tipset att leta i källkod efter filen och därefter hämta hem den. Ibland döljs filändelsen och namnet obfuskeras med javascript eller dylikt för att göra det lite krångligare.

(Jag använder ett program som heter SiteSucker som laddar hem webbsajter och i det kan man enkelt kryssa för om endast en viss typ är intressant. Det är dock inte särdeles sofistikerat så det är oftast enklare att hämta hem en enskild fil för hand.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback