• 1
  • 2
2017-08-18, 18:32
Medlem
Min sambo med våra barn reser runt i Asien, inte många ställen som tar kreditkort, cash is King!
Nu är det sista dagarna, och RN hel del ska handlas, då kan hon inte ta ut pengar! Swedbank har tydligen en gräns på Max 15 tusen under en vecka. Pratar med Swedbank men icke de har ju sina regler. Hur är det möjligt att En bank får sitta och hålla på andras pengar? Har alla banker denna regel att de bestämmer hur mycket pengar man får ta ut av sina pengar. Förstår att det är RN gräns ifall kortet vore stulet, men hör man av sig och även kan logga in med bank id, borde de väl kunna ta bort spärren. Swedbank har noll kundservice . De tyckte vi borde ha beställt ett till konto med ytterligare ett kort! Nu lyckas honkringå det genom att föra över pengar till Western Union och sedan hämta pengar där.
15000 går ju fort åt om man bor på hotell som inte tar kort och man ska betala runt 1500 för tre rum varje dag, och sen äta och handla.
Känns som Swedbank är nån överförmyndare som bestämmer hur mycket man ska spendera på semestern för sina ihoptjäbade pengar .de tror att man är tolv år.
Hela min familjs konton kommer att avsluta alla konton hos Swedbank, något tip på en bank som har kundservice på riktigt ?
Citera
2017-08-18, 18:37
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balobis
Min sambo med våra barn reser runt i Asien, inte många ställen som tar kreditkort, cash is King!
Nu är det sista dagarna, och RN hel del ska handlas, då kan hon inte ta ut pengar! Swedbank har tydligen en gräns på Max 15 tusen under en vecka. Pratar med Swedbank men icke de har ju sina regler. Hur är det möjligt att En bank får sitta och hålla på andras pengar? Har alla banker denna regel att de bestämmer hur mycket pengar man får ta ut av sina pengar. Förstår att det är RN gräns ifall kortet vore stulet, men hör man av sig och även kan logga in med bank id, borde de väl kunna ta bort spärren. Swedbank har noll kundservice . De tyckte vi borde ha beställt ett till konto med ytterligare ett kort! Nu lyckas honkringå det genom att föra över pengar till Western Union och sedan hämta pengar där.
15000 går ju fort åt om man bor på hotell som inte tar kort och man ska betala runt 1500 för tre rum varje dag, och sen äta och handla.
Känns som Swedbank är nån överförmyndare som bestämmer hur mycket man ska spendera på semestern för sina ihoptjäbade pengar .de tror att man är tolv år.
Hela min familjs konton kommer att avsluta alla konton hos Swedbank, något tip på en bank som har kundservice på riktigt ?

Det är därför man undviker att förvara pengar på banken. Säg att du har 2-3 miljoner, plötsligt kommer en ekonomisk katastrof, bankerna har då rätt att frysa dina tillgångar utan att du kan göra något. Se bara på Grekland, där folk fick max ta ut ett antal belopp/vecka/månad. Därför att regeringen behövde det mer för att undvika kollaps. Har du inte lärt dig detta vid det här laget så har du själv att skylla dig.
Citera
2017-08-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balobis
Hade kort och kod blivit stulna hade du nog lovsjungit Swedbank att de har en gräns för vad som kan tas ut. Trevlig resa!
Citera
2017-08-18, 18:40
Medlem
flaskborstes avatar
Har du "låst upp" kortet för utlands betalningar och satt den gräns du önskar?
Jag har Ica och SEB och på båda måste jag via min internet bank ange inom vilka Zoner mitt kort skall fungera och jag kan även specificera exakt vilka länder kortet skall fungera i.

Jag åker regelbundet till Asien mest Filippinerna och har konfigurerat mitt kort efter detta. när jag kommer hem så slår jag av kortets funktioner i Asien/Filippinera och slipper bekymra mig om att någon stulit mitt kontokort nummer och använder det.
Citera
2017-08-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Det är därför man undviker att förvara pengar på banken. Säg att du har 2-3 miljoner, plötsligt kommer en ekonomisk katastrof, bankerna har då rätt att frysa dina tillgångar utan att du kan göra något. Se bara på Grekland, där folk fick max ta ut ett antal belopp/vecka/månad. Därför att regeringen behövde det mer för att undvika kollaps. Har du inte lärt dig detta vid det här laget så har du själv att skylla dig.
Vad fan ska man göra då? Spara pengarna under kudden?
Citera
2017-08-18, 18:44
Medlem
Mackan52s avatar
Skyll er själva, ni är bankens bitches.

Ha hela reskassan kontant nästa gång, kortkåthet är nästan unikt för Sverige.
Citera
2017-08-18, 18:46
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTF1337
Vad fan ska man göra då? Spara pengarna under kudden?

Satsa på Silver/Guld, göm undan, för det är inte en fråga ifall att "Om" utan "När". Det går i livscykler. Folk som tror att allt kommer att vara gröna skogar och vatten efter vad historien visar är korkade.

Har du pengar på banken så kan banken med all rätt frysa dina tillgångar med all rätt.
Citera
2017-08-18, 18:56
Medlem
Xer0s avatar
Varför skiter du inte bara i swedbank och skaffar ett kreditkort?
Citera
2017-08-18, 19:01
Medlem
Xer0s avatar
Du kan fö kolla Nordeas regler i sverige:

https://www.nordea.se/privat/vardags...gsgranser.html
Citat:
I Sverige kan du ta ut upp till 5.000 kronor per gång och max 20.000 kronor under en rullande sjudagarsperiod.

Du kan altså inte ta ut mer än 20000 per vecka med nordera i sverige. :P
Citera
2017-08-18, 19:11
Medlem
Fenjal888s avatar
Så jävla skrattretande alla som dissar bankerna. Vadå "cash is king"? Hahaha, alltså jag dör! Och sen kommer 'the killer line' ... "Satsa på guld!". HAHAHA, alltså, hur ser era liv ut egentligen? Ni som fortfarande funderar, tror ni detta är ekonomiska masterminds?

EDIT: Inväntar shitstorm.
Citera
2017-08-18, 19:34
Medlem
Maxgränsen gäller väl bara för uttagsautomater? Hon borde fortfarande kunna ta ut pengar på en bank/Forex/eller liknande...
Citera
2017-08-18, 19:38
Medlem
simson79s avatar
Gå in på banken och ta med passet tog ut 200000 bath förra året med Visakort från Swedbank.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in