2017-08-19, 03:29
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Jag har lyssnat flera ggr och kan höra Allahu Akbar.Den som inte vill höra dessa ord pga politisk agenda bör lyssna igen.Jag är ganska säker på att gärningsmannen är en äcklig muslim återigen.
Jag har jobbat 10 år i Mellanöstern. Och jag har bott ungefär fem år i Finland.
Mitt öra kan inte säkert avgöra vad som skriks på filmen. Men "Varokaa!" är troligare än "Allahu akbar!"
Citera
2017-08-19, 03:45
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taogoli
Dessa "terrorister" var krigsskadade finska soldater som ej fått den vård de behövde (eller som ej då fanns heller).

Läs lite historia och få lite perspektiv på saker och ting.

Väl talat!

Tyvärr är vi rikssvenskar väldigt förtjusta i att snacka först och tänka sedan.
Citera
2017-08-19, 06:13
Medlem
megareds avatar
Är ju inte bekräfftat om de är terrordåd ännu?
Citera
2017-08-19, 06:25
Medlem
Skrämmande utveckling i världen. Hur ska man skydda sig mot de idioterna?

Springa iväg om man kan är nog det bästa försvaret.

Mår psykiskt dåligt av allt skit som händer
Citera
2017-08-19, 06:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fredagsbönen är speciell och inte sällan har terrordåd genomförts efter denna. Annars är fastemånaden, Ramadan en annan aktiv terrorperiod, men den är inte nu.
Då får man anpassa sig o vara i hemmet på fredagar medans The Purge härjar gatorna.
Citera
2017-08-19, 07:04
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokidoki
Av en tillfällighet råkade jag vara på besök hos någon som hade TV och CNN var på. Där sade denne person tydligt att GM var av "Middle Eastern origin"
Så lustigt att det hade fallit bort i SVT:s översättning. Värre fejknyheter än SVT är svårt att hitta. Förutom all annan svensk media förstås.

Blir det en fejknyhet när man inte nämner etnicitet? Du kanske borde kolla upp definitionen på fejk kan jag tycka och inte bara skriva saker som dina favorithögersidor skriver utan tanke och reflektion.
Och så kan du väl kolla dig i spegeln också så får du se en idiot.
Citera
2017-08-19, 07:38
Medlem
Snapcounts avatar
Liten uppdatering :

Ved 22-tiden om kvelden gikk politiet til aksjon mot leiligheten til eieren av en mistenkelig bil som ble funnet etter angrepet, melder Reuters.

Minst fire personer er pågrepet, og politiet undersøker om de har forbindelser til angriperen, hvis identitet altså regnes som «ganske sikker».

http://www.tv2.no/nyheter/9305694/
Citera
2017-08-19, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maimiitang
Samma sätt som man bryter på svenska och med det menar jag att man kan tala ett språk men det hörs på brytningen att det är inte ens modersmål.:-)

Men då bryter man ju på det språket. Man kan bryta på svenska om man exempelvis pratar tyska.
Citera
2017-08-19, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Jag har jobbat 10 år i Mellanöstern. Och jag har bott ungefär fem år i Finland.
Mitt öra kan inte säkert avgöra vad som skriks på filmen. Men "Varokaa!" är troligare än "Allahu akbar!"
Har expressen läst dig eller vice versa?
Flera gripna nu.
http://www.expressen.se/nyheter/fler...ndvik-omradet/
Citera
2017-08-19, 07:51
Medlem
Enligt uppgift har polisen gripit 4 personer, varav den som är skjuten i benet är en.

Deras deltagande i händelserna reds nu ut, det vill säga om de har någon koppling till gärningen. Mer än så kan jag inte säga av utredningstekniska skäl, säger kriminalöverkomissarie Markus Laine vid Centralkriminalpolisen.

Till FNB säger Laine att mannens identitet torde klarna under natten eller morgonen. Enligt uppgifter till FNB skulle polisen i nuläget vara ”relativt säkra” på vem han är.

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/...ing-till-dadet
Citera
2017-08-19, 07:51
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Väl talat!

Tyvärr är vi rikssvenskar väldigt förtjusta i att snacka först och tänka sedan.
Tyvärr är många riksmenas väldigt förtjusta i att hugga eller skjuta först och ev tänka sedan.
Vilket är bäst?
Hade vi rikskaukasier betett oss som menas hade attackerna i Barcelona och Åbo varit som milda vårfläktar jämfört med svaret på dessa.
Senast redigerad av araka 2017-08-19 kl. 07:55.
Citera
2017-08-19, 08:26
Medlem
Media trycker hårt nu på att det inte utreds som terrorbrott, TV4 ville precis få det att vara helt avskrivet att det är terror, i nuläget men inget om vad det kan handla om istället. Samtidigt har polisen gripit, inte bara tagit in på förhör utan gripit, fyra personer till. Det talar ju starkt emot den ensamma galningen som gått bärsärk.

Kalla det terror eller vad som helst, det är oavsett klarlagt att gärningsmannen är ett importerat kräk.

Medans all uppmärksamhet riktades mot Finland och de här två "morden" så sköts 2 importer ihjäl och två skadades i Sverige i tre olika skottlossningar på öppen gata. Gärningsmännen i de fallen kommer även de visa sig vara importer precis som vanligt.

Det har alltså ingen betydelse vad media hittar på för rubricering på de olika brotten då den gemensamma nämnaren ändå alltid är importer.
Senast redigerad av Foolson 2017-08-19 kl. 08:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in