2017-08-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GundeS
Det är du som fastnar i dina resonemang. "Knivdåd mot civila slumpmässiga offer i dagens värld är oftast av inavlade individer" påverkar inte en ljudupptagning. Vad är det som är så svårt att förstå kring detta?

Man hör att han inte skriker "Allahu akbar" på ljudupptagningen. Vad är det du har tänkt vänta på?

Sanningen som kommer fram när bilden klarnat!!Gärningsmannens bakgrund kommer du att kunna läsa om de närmaste dagarna.Det väntar vi på.....
Citera
2017-08-18, 23:05
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Naturligtvis, jag nämner Sverige just för att andra terrorister i t ex Frankrike och Belgien hade kopplingar till Sverige.

Och hur många terrorister i Europa det senaste året har INTE haft kopplingar till Sverige? Den största majoriteten.
Citera
2017-08-18, 23:09
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Sanningen som kommer fram när bilden klarnat!!Gärningsmannens bakgrund kommer du att kunna läsa om de närmaste dagarna.Det väntar vi på.....

Gärningsmannens bakgrund påverkar inte en ljudupptagning. Hur tänker du dig att det skulle gå till?
Citera
2017-08-18, 23:14
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag säger bara vad mina invandringskritiska finska vänner brukar säga.

Sök på SwanOfTuonela på youtube , hon har gjort många videos på engelska om situationen i Finland.
Ja, ja, gnäll, gnäll.

Mina finska kamrater som inte finns på youtube gnäller inte utan är organiserade och redo för det som komma skall.

Kanske kan din Tuonelas svan filma lite och gnälla och rapportera på youtube när skiten träffar fläkten?

Vad tror du?
Citera
2017-08-18, 23:14
Medlem
Citat:
Jag tror att det var en islamist som utförde dådet. Om det är en islamist som skriker på ljudupptagningen har jag ingen jävla aning om, men han skriker inte "Allahu akbar" i alla fall.

Min teori är du vill dämpa känslorna kring dådet genom att hävda att han inte skrek "Allah akbar". Vi närmar oss en gräns där ljuset börjar gå upp för det, som Reinfeldt så fin sa "det sovande folket". Handhjärtan och PK dunkande kommer ersättas med vrede, förmodligen okontrollerad vrede. Den stora frågan är om kollektivet som vill förändra världen med handhjärtan är redo för hatet som kommer möta dem?

Bara en tanke.

.
Citera
2017-08-18, 23:15
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Till och med svt/text:

Flera av varandra oberoende vittnen
säger att den misstänkte
gärningsmannen ropade "Allahu Akhbar"
("Gud är större på arabiska) i samband
med attacken. I nuläget utreds inte
dådet som ett terrorbrott.

Då är det svårt att tro på en "ny" Breivik
Citera
2017-08-18, 23:16
Medlem
Bravidas avatar
Är vi överens om att det med 99% sannolikhet var en muslim, ännu en gång?
Citera
2017-08-18, 23:17
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Jag tror att det var en islamist som utförde dådet. Om det är en islamist som skriker på ljudupptagningen har jag ingen jävla aning om, men han skriker inte "Allahu akbar" i alla fall.

på ljudupptagningen filmad från ett fönster så är den någon som på gatan vrålar "akta er" ungefär på Finska.

En Svensk från Mellanöstern som var vittne blev intervjuad på svt och uppgav att han hört allahu akbar ropas, svt har nu tagit bort det klippet...finns länk i tråden som inte fungerar längre.
Citera
2017-08-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Hur bryter man på finska när man pratar finska?
Samma sätt som man bryter på svenska och med det menar jag att man kan tala ett språk men det hörs på brytningen att det är inte ens modersmål.:-)
Citera
2017-08-18, 23:19
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
på ljudupptagningen filmad från ett fönster så är den någon som på gatan vrålar "akta er" ungefär på Finska.

En Svensk från Mellanöstern som var vittne blev intervjuad på svt och uppgav att han hört allahu akbar ropas, svt har nu tagit bort det klippet...finns länk i tråden som inte fungerar längre.

Klippet finns i Rapport här
https://www.svtplay.se/video/1477264...to&tab=senaste
Citera
2017-08-18, 23:19
Medlem
AnttiKlimaxs avatar
Citat:
Gärningsmannens bakgrund påverkar inte en ljudupptagning. Hur tänker du dig att det skulle gå till?

Vet inte om det kommenterats i tråden redan men de tre personer som följer efter GM (bland annat 8-sekunders klippet) har utländsk bakgrund. Möjligen innebär det att deras skrik inte är så välartikulerade, vilket bidrar till förvirringen om vad som skreks.

Vet inte om "svenske" Hassan som Expressen intervjuade är en av dem. Om inte är det verkligen otroligt mycket utlänningar inblandade. (Ett av offren var ju också invandrare).
Citera
2017-08-18, 23:20
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Jag har lyssnat flera ggr och kan höra Allahu Akbar.Den som inte vill höra dessa ord pga politisk agenda bör lyssna igen.Jag är ganska säker på att gärningsmannen är en äcklig muslim återigen.
Där har du fel! Har lyssnat många ggr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in