2017-08-18, 17:14
Medlem
Finland är nog fel land att begå sådana brott. Fan vad vidrigt.ska bli riktigt intressant att se vad som händer där efter detta. Förhoppningsvis kan de visa vägen för hur alla länder bör bete sig mot orcherna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Christer Sfeir brukar veta vad han talar om:

https://twitter.com/ChristerSfeir/st...55499595083780

Han kan lyssna på klippet 2000 gånger. Han kommer ändå dra samma slutsats. Vissa hör bara vad de vill höra.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det här dådet i Åbo tar nog fan priset. Om dessa SATANS KREATUR sprungit fram och dödat en mamma och ett barn med kniv då djävlar tror jag brakar hus i helvete i Finland.

Sannfinnländarna får 75% i nästa val och tvärstänger gränserna.

Nordiska rådet med passfrihet mellan länderna läggs ned.
Finnarna kommer garanterat inte göra handhjärtan och lovebomba.
Citera
Medlem
Vardagsmat nu tyvärr. Det händer så mycket och så ofta nu att man känner "bra det var bara 8-10 som dog" inte fler. När kommer det motreaktioner? vad kommer att krävas? Eller ska det fortsätta såhär 10-20-40år framåt i tiden?

Tyvärr blir resultatet att man tittar snett på varenda en som ser lite "terrorristlik" ut. Sen har jag svårt för snacket om att inte vara rädd, klart folk blir rädda. Politikerna lär klia sina huvuden det var nog inte så här tanken med mångkultur var från början.
Citera
2017-08-18, 17:15
Medlem
Studsbolls avatar
Det verkar vara full fart på musslorna just nu. Lite märkligt att det sker i Finland som inte är fullt så berikat som andra länder. Kanske "svenska" turister?
Citera
2017-08-18, 17:15
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitunhurri
Det är bevisat snarare än officiellt bekräftat.

Hur kommer svensk ljugmedia agera nu? Det går väl inte mörka detta genom att kalla slaktande av oskyldiga för "misstänkt olycka". Kommer de rapportera om Allan snackbar råkades bli ropat under olyckan?
Citera
2017-08-18, 17:16
Medlem
ukrossos avatar
Lägg av med rasismen. Det kan lika gärna vara en etnisk svensk.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Han kan lyssna på klippet 2000 gånger. Han kommer ändå dra samma slutsats. Vissa hör bara vad de vill höra.
Ja, onekligen.
Citera
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Nu pratar vi om folk som varit på plats och hört ropen i första hand, det är de som uttalat sig till radion.
https://svenska.yle.fi/evenemang/yle...re#media=25584
Inte omöjligt att han ropar allahu akbar, men jag är nästan hundra på "varokaa". Starkt R där
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Hur fanken kan ni höra Allau akbar där? Jag är visserligen gubbe och inte på fysisk toppnivå när det gäller sinnena men jag hör inget som är särskilt likt den frasen.

Det lär väl komma fler och bättre videos antar jag vad det lider.
Det är nog för att dom så gärna vill att de ska vara det dom skriker. Om inte annat så kräver den allmänna stämningen att det är det som skriks.

Varför blir det ett så jävla pådrag för några knivskärningar? På vilket sätt vet man att gärningsmannen/männen är religiöst/politiskt motiverade?

Har terroristerna framfört några krav? Om ej, vad är vitsen med att knivhugga folk?
Citera
2017-08-18, 17:17
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Hur många muslimer har Finland tagit in? Man borde göra en ett diagram över hur risken ökar på antal muslim man släpper in i landet, ja jag vet att risken ökar med 100% efter första.
Vill minnas att jag läst att Finland beviljat hela 3,500 uppehållstillstånd i år men hur många av dessa som är smutsslimer stog det inte det är väl en hel del balter och ryssar i lasset.
Citera
2017-08-18, 17:17
Medlem
NirvanAs avatar
Visst är detta första terroristattacken i Finland någonsin? Konstigt att det sker samma år som Sverige, man trodde ju att det skulle dröja många fler år om man jämför antalet muslimer i både länderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in